• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3865 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۷ مرداد

ماجراي محروميت 3 بازيكن استقلال براي محمدرضا ساكت گران تمام مي‌شود

شكايت استقلال از فدراسيون فوتبال به فيفا؟

«باشگاه استقلال مي‌خواهد از فدراسيون فوتبال شكايت كند». اين آخرين خبر عجيب از فوتبال ايران است؛ فوتبالي كه حالا ماجراي نامه‌هاي گمشده در آن دوباره به صدر اخبار راه پيدا كرده. استقلال در نخستين هفته ليگ از بازي دادن 3 بازيكن خود به نام‌هاي اميد نورافكن، مجيد حسيني و مهدي قائدي محروم بود. فدراسيون فوتبال اين 3 بازيكن را به دليل عدم همراهي تيم اميد در مسابقات قهرماني آسيا، محروم كرده بود و باشگاه استقلال اعتقاد دارد شايسته چنين محروميتي نيست.

ماجرا چيست؟
وقتي تيم ملي اميد قرار بود به مسابقات قهرماني آسيا اعزام شود، نامه 4 نفر از بازيكنان استقلال در ليست اوليه اميرحسين پيرواني ديده مي‌شد. استقلالي‌ها مي‌گويند درست در همان روزي كه ٤ بازيكن جوان استقلال به تيم اميد دعوت شدند، كادر فني استقلال نامه‌اي به افتخاري ارسال كرد كه در آن آمده بود با توجه به شروع ليگ برتر و البته بازي‌هاي دوستانه احتمالي و نظر به مصدوميت پادواني، مگويان، فرشيد باقري و اميد ابراهيمي اين تيم نمي‌تواند مجيد حسيني و اميد نورافكن را در اختيار تيم اميد قرار بدهد اما حضور آرمين سهرابيان ومهدي قائدي بلامانع است، نامه‌اي كه به امضاي تمام اعضاي كادرفني رسيد.
سيدرضا افتخاري فرداي ارسال اين نامه رونوشت آن را تقديم محمدرضا ساكت كرد تا فدراسيون فوتبال در جريان مشكلات استقلال در راه همكاري با تيم اميد باشد اما در اتفاقي عجيب اين نامه از سوي سرپرست پست دبيركلي فدراسيون فوتبال در اختيار كميته انضباطي قرار نگرفت.

نامه استقلالي‌ها چه شد؟
ظاهرا چند روز پيش، زماني كه عليرضا منصوريان و افتخاري در دفتر كميته انضباطي فدراسيون فوتبال جلسه داشتند، اسماعيل حسن زاده، رييس اين كميته مدعي مي‌شود چنين نامه‌اي اصلا به دست آنها نرسيده تا با درنظر گرفتنش بخواهند حكم را تعديل كنند. بعدا كاشف به عمل مي‌آيد كه اين نامه در دفتر محمدرضا ساكت، سرپرست دبيركلي فدراسيون فوتبال گم شده است!

محروميت بازيكنان قانوني بود؟
موضوع محروميت بازيكنان استقلال و البته اصرار ساكت بر محروميت اين بازيكنان مي‌تواند بسيار عجيب باشد. آن هم باتوجه به اينكه نامه استقلالي‌ها آخرين بار در دستان ساكت رويت شده بود. استناد ساكت براي محروميت بازيكنان استقلال در هفته اول ليگ به ماده‌اي از آيين نامه انضباطي فدراسيون فوتبال است كه به نظر مي‌رسد هنوز در هيات رييسه تصويب نشده!
استقلالي‌ها هم بر همين اساس است كه از دست فدراسيون فوتبال شاكي هستند. آن‌هم باتوجه به اينكه مجيد حسيني، مهدي قائدي و اميد نورافكن در حالي با حكم كميته انضباطي محروم شده‌اند كه بازيكنان تراكتورسازي كه در تيم اميد حضور نداشتند با كوچك‌ترين محروميتي روبه‌رو نشدند و در نخستين ديدار اين تيم برابر استقلال خوزستان براي گل محمدي به
 ميدان رفتند.
ديروز خبرگزاري خبر دادند كه باشگاه استقلال مترصد استخدام يك وكيل بين‌المللي براي احقاق حق خود از فدراسيون فوتبال نزد مراجع بين‌المللي نظير فيفا و AFC است چرا كه از ديد اين باشگاه، محمدرضا ساكت سرپرست دبيركلي فدراسيون خارج از قوانين فيفا از باشگاه استقلال به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال شكايت كرده است.

واكنش فدراسيون
سايت فدراسيون فوتبال ديروز مصاحبه 10 تيرماه سال جاري رييس كميته انضباطي را دوباره بازنشر كرد. مصاحبه‌اي كه به نظر مي‌رسد در جواب باشگاه استقلال روي خروجي سايت فدراسيون قرار گرفته است. او در اين مصاحبه به صراحت و روشني درباره ماده 83 آيين‌نامه مصوب روز 6 آبان 92 كه در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال تصويب شده و از ابتداي فصل 94_93 ليگ برتر به اجرا گذاشته مي‌شود صحبت مي‌كند تا استدلال استقلالي‌ها مبني بر قانوني نبودن جريمه‌شان را بي‌معني
 جلوه دهد.
مصائب منصوريان
عليرضا منصوريان براي انتخاب تركيب خود در نخستين ديدار كار سختي داشت. قائدي، نورافكن، حسيني، پادواني و باقري براي ديدار با نفت حضور نداشتند و سرمربي استقلال بايد در غياب اين 5 بازيكن 11 نفر اصلي خود را انتخاب مي‌كرد. قبل از سفر به آبادان، شنيده‌ها حاكي از آن بود كه منصوريان قصد دارد در اعتراض به اين حكم با تيمش به آبادان نرود و مصاحبه آتشيني عليه مديران فدراسيون ترتيب بدهد. حتي برخي از نزديكان باشگاه خبر از بازي نكردن استقلال در نخستين هفته ليگ مي‌دادند. آنها اعتقاد داشتند منصوريان و شاگردانش نبايد جلوي اين حكم كم بياورند تا در طول فصل حساب كار دست كميته انضباطي بيايد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون