• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3866 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۸ مرداد

ايرانسل رزرو بسته اينترنتي را پيش‌خور مي‌كند

ايرانسل بدون درخواست مشترك و اطلاع‌رساني، هنوز بسته اينترنتي تمام نشده بسته رزرو را انتخاب و فعال مي‌كند كه مهلت بسته رزرو از همان روز شروع مي‌شود. يعني اگر بسته اول تمام نشود هم بسته دوم بي‌استفاده منقضي و پول آن اخذ مي‌شود.  به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات خبرگزاري فارس، از زماني كه بسته اينترنت مشتركان تمام مي‌شد و در برخي اپراتورها بدون اطلاع‌رساني پيامكي به مشترك، مصرف اينترنت براساس مصرف آزاد شارژ مي‌شد و مشتركان دچار ضرر و زيان مي‌شدند، اپراتورها بسته رزرو براي بسته‌هاي اينترنت موبايل پيش‌بيني كردند.  در حال حاضر براساس روال كار دو اپراتور اول و سوم، نزديك به پايان بسته اينترنتي در پيامكي به مشترك اطلاع داده مي‌شود كه حجم بسته اينترنتي در حال اتمام است يا بسته رزرو انتخاب كنيد يا بسته فعلي به‌طور خودكار تمديد مي‌شود يا فعال شدن خودكار بسته مجدد را لغو كنيد و پس از پايان بسته اينترنتي نيز بسته رزرو براي مشترك فعال مي‌شود.  اما در اپراتور ايرانسل روال كار بسته رزرو تفاوت عجيبي دارد.  در ايرانسل اندكي مانده به پايان بسته اينترنتي، بدون درخواست مشترك يا اطلاع‌رساني به او، بسته رزرو انتخاب و البته فعال مي‌شود. به اين ترتيب زماني كه هنوز مگابايت‌هايي از بسته اصلي باقي مانده، بسته دوم هم‌زمان فعال است و مهلت زماني آن حساب مي‌شود كه در اين صورت اگر حتي مشترك به هر دليل استفاده از بسته اول را متوقف كند و بسته اول هيچگاه به پايان نرسد، بسته دوم با گذشت زمان بدون استفاده منقضي و پول آن به حساب كاربر منظور مي‌شود.  اپراتور پاسخگوي مركز تماس ايرانسل در پاسخ به گلايه كاربر از مدل غيرمنطقي بسته رزرو كه در هيچ اپراتور ديگري حتي وجود ندارد، اعلام مي‌كند كه روال كار دو اپراتور ديگر آنگونه است و در قانون ايرانسل روش اجرا به اين شكل است.  نتيجه طرح شكايت و تشكيل پرونده در مركز تماس ايرانسل نيز اگرچه قرار بود طي 72 ساعت اعلام شود، اما با گذشت 20 روز همچنان اپراتور پاسخ «در حال بررسي» به كاربر مي‌دهد و اين موضوع بار ديگر ضعف مركز پاسخگويي ايرانسل در بررسي موضوعات اصلي را نمايان مي‌كند.  خبرنگار فارس اين موضوع را از سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي به عنوان مسوول نظارت بر عملكرد اپراتورها پيگيري كرد تا با اطلاع از قانوني يا تخلف بودن اين اقدام ايرانسل، موضوع را در قالب «طرح موضوع» يا «گزارش تخلف» منتشر كند اما با وجود دو هفته پيگيري و وعده بررسي، تا لحظه انتشار اين گزارش هنوز پاسخي دريافت نشده كه در صورت دريافت پاسخ، توضيحات به گزارش اضافه خواهد شد.  در پاسخ به پيگيري خبرنگار فارس از ايرانسل اين شركت اعلام كرد: «اطلاع‌رساني قبل از اتمام بسته‌ها در مقاطع زماني مختلف و در درصدهاي متفاوت مصرف مشتركان توسط اپراتور به مشترك اطلاع‌رساني مي‌شود تا مشترك بداند چه ميزان از بسته استفاده شده و چقدر از بسته باقي مانده و نياز به تمديد يا خريد دارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون