• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

اعتراض عضو شوراي شهر به پرداخت نشدن حق بيمه كارگران شركت واحد

اخذ عوارض شهرداري از شركت‌ها و كسب‌هاي الكترونيك تصويب شد

حميدرضا خالدي| ديروز در جلسه غيرعلني شورا موضوعات مختلفي مطرح و مصوب شد كه از مهم‌ترين آنها پيش بيني اخذ عوارض از خدمات و كسب و كارهاي الكترونيكي و همچنين انتخاب نماينده شورا به‌عنوان ناظر در مناقصات شهرداري بود. تا امروز كسب و كارهاي الكترونيكي از پرداخت عوارض شهرداري معاف بودند اما با تصويب اعضاي شوراي شهر از اين پس اين كسب و كارها نيز بايد عوارض شهرداري خود را پرداخت كنند. براين اساس، ديروز بررسي طرح «الزام شهرداري تهران به بهره‌گيري از تجارت الكترونيك به‌عنوان يكي از منابع درآمد پايدار شهرداري تهران» در دستور كار جلسه شورا قرار گرفت. در جريان بررسي اين طرح محمد حقاني نيز با بيان برخي آمارهاي مربوط به ديگر نقاط جهان گفت: در حال حاضر در برخي شهرهاي جهان خريد‌هاي آنلاين رواج داشته به‌گونه‌اي كه 60درصد خريد كتاب، موزيك فيلم و گيم به صورت آنلاين انجام مي‌شود. 43درصد خريد رايانه، تبلت و وسايل الكترونيكي، 40درصد البسه و كفش، 39درصد اسباب بازي‌ها، 36درصد تجهيزات ورزشي، 33درصد لوازم خانگي و 30درصد مبلمان خانگي به‌صورت آنلاين خريداري مي‌شود. لذا اجراي اين طرح ضروري است و اينكه مي‌تواند يكي از منابع درآمدي پايدار شهر باشد. محمدمهدي تندگويان نيز گفت: در حال حاضر تجارت الكترونيك در شهر انجام مي‌شود و عوارض اين كسب و كار مي‌تواند يكي از منابع درآمدي پايدار باشد. دنيامالي نيز در اين باره گفت: در سال ميليارد‌ها تومان خريد و فروش در قالب فضاي مجازي از طريق ماهواره‌ها و به وسيله شماره‌هاي وزارت ارتباطات آن هم با نازل‌ترين كيفيت صورت مي‌پذيرد بدون هيچگونه پرداخت عوارض، لذا بايد در اين زمينه ورود شود. بدين‌ترتيب در نهايت اين طرح با راي موافق اعضاي شورا به تصويب رسيد.  همچنين به‌دنبال ابهاماتي كه در برگزاري مناقصه‌هاي شهرداري به وجود آمده، ديروز اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران براي نظارت بر مناقصات شهرداري كه با بودجه دولتي صورت مي‌گيرد يك نفر از اعضاي شورا را به عنوان نماينده انتخاب كردند. در بررسي اين امر ابتدا قرار بر اين بود يك نفر كارشناس از سوي شورا معرفي شود كه با نظر اعضاي شورا به واسطه تسلط و تبحر بيشتر در اين موضوعات اين جلسات، يك نفر از اعضاي شورا براي اين منظور معرفي شد.
خطر ريزش در ميدان امام(ره)
ديروز همچنين رييس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان هشداري جدي در مورد خطر بالقوه ريزش در ميدان امام خميني گفت: براي چندمين بار به شهرداري تذكر مي‌دهيم كه وضعيت گود ميدان امام مناسب نيست. اين گود در يكي از شريان‌هاي پر تردد واقع شده كه به علت وجود خاك دستي و نيز گذر تاسيسات آب بسيار خطرناك بوده و متاسفانه رها شده است. وي اظهار داشت: برخي از نيلينگ‌هاي (پايه‌ها براي مقاوم‌سازي) اين گود به پايان زمان تضمين شده رسيده‌اند و در چنين شرايطي در جوار گود سازه تبليغاتي با 12 شمع و با فاصله 5/1 متري گود اجرا شده است. در اين سازه مي‌خواهند تصوير خانه شهر را به معرض نمايش بگذارند. شاكري افزود: حدود 14 نيلينگ اين گود به واسطه شمع‌هاي سازه تبليغاتي قطع شده و دو بار هم در اين گود با نشت آب مواجه شديم. ضمن اينكه با ايجاد اين گود 5/1 لاين ترافيكي ميدان امام نيز بسته شده كه باعث مختل شدن جريان ترافيكي شده است. ريزش اين گود بسيار محتمل است و تا قبل از اينكه اتفاق ناگواري بيفتد بايد فكري به حال اين گود كرد.  با وجود سپري شدن دو هفته از آغاز ثبت نام طرح ترافيك موتوسيكلت‌ها، اين موضوع هنوز هم با انتقادهاي فراواني روبه‌روست به‌طوري‌كه ديروز باز هم رييس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران خواستار انجام مطالعات دقيق درباره اعمال محدوديت در تردد موتوسيكلت‌ها و نيز اجراي فاز آزمايشي اين طرح توسط شهرداري براي سنجش بازخورد آن شد. مجتبي شاكري در تذكر پيش از دستور خود با اشاره به سردرگمي شهروندان و تردد حدود 5/3 ميليون موتوسيكلت در شهر تهران يادآور شد: بسياري از اين موتوسيكلت‌ها مسووليت‌هاي مهم و گاه بي‌بديل در زمينه‌هاي متنوع از جمله جابه‌جايي اسناد، كالا و... در شهر بر عهده دارند و با توجه به اينكه تردد خودروها در محدوده طرح ترافيك، با ممانعت‌هايي روبه‌رو است، محدود كردن تردد موتوسيكلت‌ها مي‌تواند تلاشي موثر و اجتماعي را متوقف كند.  وي گفت: شهرداري براي اجراي طرح ترافيك موتورسيلكت‌ها بايد سنجيده و مطالعه شده عمل كند.
اعتراض به پرداخت نشدن حق بيمه كارگران شركت واحد
ديروز همچنين محسن سرخو به پرداخت نشدن حق بيمه كارگران شركت واحد اتوبوسراني اعتراض كرد. رييس فراكسيون كارگري شوراي اسلامي شهر تهران در اين جلسه تذكري به شهرداري تهران اظهار كرد: حق بيمه كارگران شركت واحد اتوبوسراني شهر تهران با وجود اينكه ماهانه از فيش حقوقي آنها كسر مي‌شودبه حساب سازمان تامين اجتماعي واريز نشده است و اين امر موجب شده تا تمديد دفترچه‌هاي درمان اين كارگران با مشكل مواجه شود.  وي يادآوري كرد: پيش از اين نيز درباره عدم پرداخت حق بيمه كاركنان شركت بهره‌برداري مترو با وجود كسر حق بيمه از فيش حقوقي آنها تذكر داده بودم كه هنوز نتيجه آن مشخص نشده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون