• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

آخرين جزييات پرونده قتل بنيتا هشت ماهه

متهمان پرونده بنيتا با فيش حقوقي آزاد نشده بودند

اعتماد

موضوعات مهم‌ترين پرونده‌هاي حوادث اين روزهاي كشور از جمله مرگ بنيتا دختر 8 ماهه و آتنا دختر 7 ساله پارس‌آبادي وآخرين جزييات رسيدگي به آنها در جلسه روز گذشته سخنگوي قوه قضاييه مطرح شد و غلامحسين محسني‌اژه‌اي به آنها پاسخ داد. او درباره سوابق متهمان پرونده بنيتا گفت: «اينكه گفته مي‌شود متهمان با يك فيش حقوقي آزاد شده‌اند خلاف است و مطلقا صحت ندارد.» حجت‌الاسلام محسني‌اژه‌اي همچنين درباره اينكه يكي از متهمان 130 سابقه سرقت دارد و با يك كفالت آزاد شده و جرم را در زمان آزادي‌اش مرتكب شده نيز گفت اين موضوع صحت ندارد. او در ادامه به خانواده بنيتا؛ تسليت گفت و افزود: همچنين توصيه شده كه پرونده با سرعت و توام با دقت بررسي شود و هرچه سريع‌تر اين جانيان به مجازات مقرر در قانون برسند.
سخنگوي قوه قضاييه ادامه داد: اين پرونده به جهاتي براي رسيدگي به تهران احاله ( انتقال ادامه دادرسي پرونده از پاكدشت به تهران) شد. اول به اين دليل كه خانواده اين كودك هشت ماهه در تهران مستقر هستند، ضمن اينكه شروع اين جنايت و ربودن ماشين با آن كيفيت از تهران شروع شد بنابراين پرونده به تهران احاله شد و رسيدگي در تهران انجام مي‌شود.
حجت‌الاسلام اژه‌اي افزود: «آقاي اسماعيلي، رييس كل دادگستري استان تهران گزارش داده كه 130 فقره سرقت اين متهم صحت ندارد. يك پرونده سرقت داشته كه دستگير شده است. در اثناي تحقيقات مشخص شده 12 فقره سرقت داخل ماشين انجام داده و 14 ماه بازداشت بوده است. بيش از اين مقدار بازپرس يا دادسرا نمي‌تواند متهم را نگه دارد. بعد از 14 ماه بازداشت با قرار وثيقه 160 ميليون توماني آزاد شده است؛ بنابراين با قرار كفالت آزاد نشده و 130 فقره سرقت هم نداشته است و در تحقيقات مشخص شده 12 فقره سرقت داخل ماشين داشته است كه در اين ارتباط نيز مجموعا به 55 ماه حبس و رد مال محكوم شده است كه البته طبق قانون آيين دادرسي جديد اگر كسي داراي محكوميت‌هاي مختلف باشد، به اشد آن محكوم و حكمش اجرا مي‌شود و 3 سال از اين 55 ماه قابل اجرا بوده است.»
محسني‌اژه‌اي درباره متهم دوم اين پرونده نيز گفت: «نفر دوم نيز با 4 گرم شيشه دستگير شده بود. تا زماني كه محكوم شده بود و محكوميت پايان نيافته بود، آزاد نشده و در دادگاه به دو سال حبس، جزاي نقدي و 50 ضربه شلاق محكوم شده و ارديبهشت 95 محكوميتش تمام شده و پس از پايان محكوميت از زندان آزاد شده است.» سخنگوي قوه قضاييه درباره تفاضل ديه پرونده‌هاي آتنا و بنيتا افزود: « در مواردي كه جنايت، نظم عمومي را برهم زند و احساسات عمومي را جريحه‌دار كند و مصلحت در اجراي قصاص باشد و خواهان تمكن نداشته باشد، با درخواست دادستان و تاييد رييس قوه‌قضاييه تفاضل از بيت‌المال پرداخت مي‌شود.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون