• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3867 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۹ مرداد

خبر

رييس پليس پايتخت: شغلي به نام پاركبان نداريم

رييس پليس پايتخت با تاكيد براينكه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادي تحت عنوان پاركبان خودداري كنند، اظهار كرد: شهروندان تهراني در صورت مشاهده اين موارد مراتب را در اسرع وقت به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يا ماموران راهور گزارش كنند. سردار حسين ساجدي‌نيا افزود: در بيشتر خيابان‌هاي اصلي تهران، دستگاه‌هاي پاركومتر نصب و راه‌اندازي شده و دريافت وجه از رانندگان براي پارك خودرو در محدوده‌هاي مشخص نيز به صورت مكانيزه انجام مي‌شود. وي با تاكيد براينكه شهروندان از پرداخت هرگونه وجه به افرادي تحت عنوان پاركبان خودداري كنند، اظهار كرد: شهروندان تهراني در صورت مشاهده اين موارد مراتب را در اسرع وقت به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 يا ماموران راهور گزارش كنند. سردار ساجدي‌نيا در خصوص اينكه مرجع قانوني برخورد با تخلف پاركبان‌ها كيست، گفت: اولويت برخورد با پاركبان‌ها، ماموران پليس راهور و كلانتري‌ها هستند.


دزد طلاهاي يك ميلياردي آشناي صاحبخانه بود

با تلاش ماموران پليس آگاهي البرز، فردي كه با سوءاستفاده از اعتماد يك از بستگانش اقدام به سرقت طلا و جواهرات و پول نقد به ارزش يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال از منزل شاكي كرده بود، دستگير شد. سردار «كامراني صالح» فرمانده انتظامي استان البرز در تشريح اين خبر گفت: در پي دريافت يك فقره پرونده شكايت از كلانتري ۱۹ باغستان مبني بر سرقت منزل، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران اداره سرقت پليس آگاهي استان البرز قرار گرفت.
وي افزود: در تحقيق از شاكي مشخص شد كه وي براي شركت در مراسم عروسي يكي از بستگانش از منزل خارج شده و در اواخر شب هنگامي كه وارد منزل مي‌شود در مي‌يابد كه حدود يك كيلوگرم طلا و مبلغ ۷۰۰ ميليون ريال وجه نقد كه در منزلش نگهداري مي‌شده به سرقت رفته است. سردار كامراني صالح افزود: پس از تحقيقات براي ماموران محرز شد كه به احتمال قوي، سارق از بستگان نزديك يا از آشنايان شاكي است كه به راحتي وارد منزل نامبرده شده و اقدام به سرقت كرده است. اين مقام انتظامي گفت: به دنبال اظهارات شاكي تلاش گسترده‌اي براي شناسايي سارق يا سارقان انجام شد تا اينكه ماموران پليس به يكي از بستگان مالباخته كه رفت و آمد زيادي به منزل او داشت مظنون شدند.

فرمانده انتظامي استان البرز خاطرنشان كرد: متهم در ابتدا منكر هرگونه سرقتي بود اما در ادامه تحقيقات تكميلي ماموران و بررسي پرينت گردش مالي حساب نامبرده مشخص شد كه از شماره حساب يك مغازه طلافروشي در كرج مبالغي به حساب متهم كارت به كارت شده است بنابراين مجددا متهم به پليس آگاهي دعوت و در مواجهه با دلايل و مدارك مستند به جرم خود مبني بر سرقت طلا و جواهرات شاكي اعتراف كرد. سردار كامراني صالح درخصوص شيوه و شگرد سارق گفت: متهم با توجه به ارتباط نزديكي كه با شاكي داشت در غياب وي وارد منزل او شده و جواهرات و پول نقد وي را به سرقت برده و در اين مدت نيز با فروش مقاديري از طلاها به سه نفر مالخر، وسايل منزل و خودرو خريداري كرده است. وي افزود: حدود ۶۰۰ گرم از طلاها و تعداد پنج عدد سكه تمام بهار آزادي در دو مرحله كشف و به صاحب آن بازگردانده شد و هر سه مالخر نيز دستگير و همراه با متهم با قرار وثيقه يك ميليارد ريالي روانه زندان شدند. فرمانده انتظامي استان البرز با بيان اينكه ارزش اموال سرقتي يك ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال برآورد شده است، گفت: تلاش براي بازگرداندن كامل اموال شاكي ادامه دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون