• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

استفاده از لفظ فقير براي دارندگان برخي خودروها توهين است

يك عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي مي‌گويد: پرايد خودرويي است كه بسياري از اقشار آسيب‌پذير جامعه استفاده مي‌كنند بنابراين خروج آن از چرخه توليد به اين سادگي‌ها اتفاق نخواهد افتاد. به گزارش سايپا نيوز، عبدالله رضيان در گفت‌وگو با خبرنگار خبر خودرو با تاكيد بر اينكه خودرو پرايد آن‌گونه كه در رسانه‌ها مطرح مي‌شود بي‌كيفيت نيست، اظهار داشت: در صورتي امكان خروج پرايد از چرخه توليد فراهم مي‌شود كه جايگزيني براي اين خودرو تعريف شود. وي در اين راستا به اظهارات مديرعامل سايپا اشاره كرد و گفت: در جريان توافقنامه سايپا و سيتروئن كه با حضور برخي اعضاي كميسيون صنايع و معادن صورت گرفت، مديرعامل سايپا با توجه به موضوع خروج پرايد عنوان كرد كه بايد ابتدا تيراژ توليد خودروهاي جديدي مانند تيبا و محصولاتي در اين رنج قيمت افزايش يابد تا بتوان با كمي اختلاف قيمت نسبت به محصول پرايد به بازار عرضه و جايگزين كرد.
وي تاكيد كرد: بايد توليد سايپا به سمت تيبا و خودروهايي با رنج قيمتي پرايد و حتي كمي بالاتر سوق يافته تا بتوان پرايد را از رده خارج كرد اما اينكه توليد اين خودرو متوقف شود، مسلما امكان پذير نيست.
وي گفت: هم‌اكنون اشتغال سنگيني در جريان توليد اين خودرو وجود دارد و عمده توليد واحدهاي قطعه‌سازي به توليد اين خودرو وابسته است كه بي‌شك با توقف يك‌باره بدون جايگزين مناسب شاهد تعطيلي بخش مهمي از توليد قطعه‌سازان خواهيم بود.
وي با تاكيد بر اينكه بايد جايگزين درستي براي پرايد تعريف شود، گفت: در اين جريان كميسيون صنايع مجلس تلاش دارد تا شرايطي را ايجاد كند تا جايگزين مناسبي براي اين خودرو تعريف شود؛ ضمن اينكه توان اقتصادي جامعه براي خريد خودروي جايگزين نيز در نظر گرفته شود. نماينده قائمشهر در مجلس دهم تصريح كرد: بدون هماهنگي مجلس يقينا اين اتفاق نخواهد افتاد و خودروي پرايد از رده خارج نخواهد شد بلكه به نحوي بايد اين حركت عملي ‌شود كه مردم آسيب نبينند. رضيان افزود: بايد خودروهايي در رنج 20 تا 40 ميليون به صورت انبوه توليد شود تا اين بخش از نياز جامعه را پوشش دهد. وي با اشاره به لزوم فعال‌سازي ليزينگ‌ها در جريان فروش شركت‌هاي خودروساز تصريح كرد: بايد به سمت ارايه مشوق‌ها و توسعه بحث خريدهاي ليزينگي حركت شود چرا كه با افزايش نرخ توليد و رقابت‌پذيري در بازار، شركت‌هاي خودروسازي نيز ناگزير به عرضه ليزينگي بدون سود يا بسيار كم بوده و ديگر عرضه خودروها به صورت نقدي يا پيش فروش‌هايي به اين شكل نخواهد بود.
وي افزود: يكي از دلايلي كه شركت‌هاي خودروسازي سياست توليد انبوه را در دستور كار قرار دادند به جهت ايجاد رقابت‌پذيري در بازار است مسلما با وجود چنين شرايطي مشكلات در اين زمينه رفع خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون