• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3870 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۲ مرداد

خبر كوتاه

تكيه روحاني بر راي 24 ميليوني

مجيد فراهاني رييس شوراي مركزي حزب نداي ايرانيان گفت‌: اتفاقي كه در روزهاي پاياني ارديبهشت‌ماه افتاد اتفاق بزرگي در جامعه بود كه مي‌تواند جهت‌گيري كلي كشور و مردم را تعيين كند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان كرد: خود آقاي روحاني نيز اشاره كرد كه انتخاب در انتخابات ارديبهشت ماه، انتخاب ميان راه و بي‌راهه است و مردم راهي را انتخاب كردند كه كشور را به سمت توسعه مي‌برد و نهايتا 24 ميليون راي به سبد رييس‌جمهور ريخته شد. مردم نشان دادند از اين جهت‌گيري حمايت مي‌كنند، بنابراين چينش كابينه نمي‌تواند منافاتي با شعارهاي داده شده داشته باشد.
فراهاني همچنين اظهار كرد: بديهي است كه ديدگاه‌ها و جريان‌هايي همچنان مخالف مشي آقاي روحاني هستند و آقاي روحاني توجه دارد كه بايد در ادامه راه به آراي 24 ميليوني خود تكيه بزند. ايسنا


كابينه پاسخگوي مطالبات مردم باشد

 محسن غرويان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: آنچه در انتخاب اعضاي كابينه دوازدهم بايد مورد توجه قرار گيرد پاسخگويي به مطالبات مردم است كه بالاترين درجه و اولويت محسوب مي‌شود.
اكثريت مردم در انتخابات رياست‌جمهوري به آقاي روحاني راي دادند و بعد از تاييد نتيجه انتخابات، آقاي روحاني رييس‌جمهور همه است.
همانطور كه آقاي روحاني گفت اگر نوبتي باشد نوبت ملت است و مطالبات مردم هم در ايام انتخابات مشخص بود بنابراين رييس‌جمهور بايد كابينه‌اي بچيند كه پاسخگوي مطالبات مردم باشد نه جريانات سياسي.
اين استاد حوزه و دانشگاه اظهار كرد: با شناختي كه از آقاي روحاني دارم او تحت فشار سهم‌خواهي‌هاي جريانات سياسي قرار نمي‌گيرد و استوار و ثابت قدم در تحقق مطالبات مردمي پيش خواهد رفت.
به هر حال شرط دموكراسي و مردمسالاري و بازي در صحنه سياست اين است كه وقتي رييس‌جمهوري قدرت شرعي و قانوني خود را پيدا كرد بايد به او اختيار داده شود و اين اختيار طبق قانون اساسي براي او محفوظ است كه خودش افرادي را انتخاب كند كه بتواند با آنها كار كند و آنها هم بتوانند با رييس‌جمهور كار كنند.
غرويان يادآور شد: نبايد افرادي در كابينه باشند كه چرخ حركت دولت و ملت را كند كنند چون نهايتا هزينه اقدامات آنها به دوش ملت خواهد بود. مردم مي‌خواهند دولت براي پيشرفت كشور در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي و فرهنگي سريع حركت كند بنابراين وقتي يك فرد مخالف در كابينه باشد به سنگ مانع و سدي مقابل دولت تبديل مي‌شود كه متاثر از اقدامات او انرژي‌ها هدر مي‌رود، زمان تلف مي‌شود و سرمايه‌هاي ملت از دست مي‌رود بنابراين بايد اعضاي كابينه همه همفكر، يكدست و هماهنگ با رييس‌جمهور باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون