• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3871 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۴ مرداد

پيشخوان

امام جمعه موقت تهران:
مسوولان تسليم دشمن نشوند

امام جمعه موقت تهران گفت: كار كردن در اين كشور افتخار است و ثواب دارد. به گزارش ايسنا، آيت‌الله امامي كاشاني در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با بيان اينكه در مراسم تنفيذ رييس‌جمهوري، رهبري نكات ارزشمندي را اشاره كردند، اظهار كرد: رهبري بر حل مشكلات مردم تاكيد داشتند. در نظام اسلامي ما خدمت به مردم خيلي ارزش داشته و ثواب دارد. وي افزود: مسوولان براي حل مسائل اقتصادي و فرهنگي همت كنند. نفوذ دشمن را بفهمند و تسليم آنها نشوند. توجه به اين مسائل كشور را حفظ مي‌كند. امامي كاشاني با اشاره به اينكه مقام و مسووليت در كشور افتخار است، اظهار كرد: مسووليت در كشور اسلامي با چنين مردمي بزرگوار، شجاع و با بصيرت كه پاي صندوق راي حماسه مي‌آفرينند افتخار داشته و ثواب و ارزش دارد. رهبري در جلسه تنفيذ اشاره كردند كه مسوولان توكل داشته و گرفتاري‌هاي مردم را حل كنند. خدمت كردن به اين مردم خيلي ارزش دارد. ايران كشور امام زمان(عج) است و همواره مورد توجه ائمه بوده است بنابراين خدمت در اين كشور براي تمام مسوولان عبادت است. امام جمعه تهران تاكيدكرد: ‌پيش از انقلاب دشمن امنيت و سكوت گورستاني براي كشور ما مي‌خواست و دنبال اين نبود كه جوانان ما رشد و حركت داشته باشند. آنها براي كشورهاي اسلامي چنين چيزي مي‌خواهند تا فرهنگ و ثروت آنها را بگيرند. امام خميني(ره) در اين كشور تحولي ايجاد كرد بنابراين اكنون دشمن همانطور كه رهبري فرمودند براي يك آزمايش علمي موشكي هم سروصدا راه انداخته است. امامي كاشاني در پايان با بيان اينكه حجاج ما عازم بيت‌الله‌الحرام هستند، خاطرنشان كرد: اميدواريم همانطوري كه رهبري گفتند حجي جامع و همراه با عزت و امنيت و رفاه انجام شود و همه حجاج به سلامت رفته، اعمال مقبول باشد و به سلامت باز گردند و حج از نظر فردي و اجتماعي همانطور كه امام (ره) و رهبري فرمودند انجام شود.

 

آيت‌الله مكارم شيرازي: حسابرسي‌ها با دقت و قوي انجام شود

آيت‌الله مكارم شيرازي گفت: دولت بايد نسبت به حسابرسي وزارتخانه‌ها توجه ويژه‌اي داشته باشد.، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي اظهاركرد: در جامعه اگر حسابرسي ضعيف باشد باخبر مي‌شويم در وزارتخانه‌اي هزاران ميليارد تومان تلف شده يا در جاي نامناسب هزينه شده كه بايد گفت اگر حسابرسي باشد مشكلات حل شده و مردم راضي مي‌شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران آيت‌الله مكارم شيرازي تصريح كرد: اميدواريم دولتمردان توجه داشته باشند و حسابرسي‌ها با دقت و قوي انجام شود. نبايد همه صحبت از عدم اشتغال و ركود اقتصادي بكنند و بايد ببينيم ديگران چه كار كردند و ما نيز از آن روش‌ها استفاد كنيم. وي در ادامه بيان كرد: در دنياي امروز گروه‌هايي در دنيا حكومت مي‌كنند كه از خداوند نمي‌ترسند و بنابراين امنيت را از دنيا گرفته‌اند و نبايد حوادثي كه در جامعه رخ مي‌دهد ساده از كنارش بگذريم و همه‌چيز را بايد تجزيه و تحليل كنيم. وي در ادامه سخنان خود به مشكلات حاشيه شهر مشهد اشاره كرد و گفت: در گذشته خبرهاي ناخوش‌كننده‌اي از نفوذ تكفيري‌ها در حاشيه شهر مشهد به گوش مي‌رسيد و براي خنثي شدن اين توطئه قرار شد مدرسه علميه، مسجد، كتابخانه بزرگ و خانه‌هاي اساتيد ساخته شود.

 

آيت‌الله شاه‌آبادي در نامه‌اي به روحاني:
بدون وفاق ملي در داخل تمام زحمات از بين خواهد رفت

گروه سياسي| آيت‌الله شاه‌آبادي از اعضاي مجلس خبرگان رهبري كه با ليست «خبرگان مردم» از سوي مردم استان تهران به اين مجلس راه يافته است روز گذشته با انتشار نامه‌اي خطاب به حسن روحاني به او تاكيد كرد كه بدون وفاق ملي در داخل زحمات رييس‌جمهور از بين خواهد رفت. عضو مجلس خبرگان رهبري در نامه‌اي به منتخب ملت از او خواست با حضور در مناطق محروم كشور باعث دلگرمي مردم شود و با توجه به تجربيات دولت‌ها و حكومت‌هاى قبل و حسن و قبح اعمال‌شان، راه صحيح را انتخاب كند تا در پايان دوره، نام نيكى از خود در تاريخ كشور برجاي بگذارد. به گزارش ايلنا، در نامه آيت‌الله شاه‌آبادي خطاب به منتخب ملت حسن روحاني نوشته است: «تلاش در روابط بين‌الملل هرچقدر با موفقيت همراه باشد عدم وفاق ملي در داخل، تمام زحمات را از بين خواهد برد، لذا ضرورت دارد كه براي اين مهم، توجه ويژه‌اي معطوف گردد. » وي در ادامه نوشته است: «حضور مكرر شخص رييس‌جمهور محترم در مناطق محروم كشور باعث دلگرمي مردمي است كه بسياري از آنان وفق آنچه خود اخيرا مشاهده كردم يك روز در ميان غذا دارند و بسياري از روستاهاي آن مناطق از نعمت آب لوله‌كشي محرومند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون