• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3872 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۵ مرداد

گردهمايي روساي قوا پس از تحليف

گروه سياسي| با برگزاري مراسم تحليف در مجلس شوراي اسلامي و اداي سوگند حسن روحاني براي پاسداشت از قانون اساسي و حقوق مردم تركيب پيشين سران قوا تمديد شد. چهار سال بود كه تركيب روساي قوا با حضور علي لاريجاني رييس مجلس، آملي‌لاريجاني رييس قوه قضاييه و حسن روحاني رييس‌جمهور در حال كار بود كه با راي دوباره مردم به حسن روحاني اين تركيب براي چهار سال ديگر تمديد شد؛ تركيبي كه قرار است حداقل هر فصل يك جلسه سه نفره داشته باشد و در مورد مسائل مهم و اصلي كشور ديدار و گفت‌وگو صورت بگيرد. ديروز هم سخنرانان مراسم تحليف همين سه نفر بودند كه پس از مراسم نيز در يك نشست خبري مشترك كه البته فرصت پرسش براي خبرنگاران فراهم نبود از دغدغه‌هاي‌شان گفتند. به گزارش ايسنا، حسن روحاني در نشست خبري پس از مراسم تحليف از مردم و مقام معظم رهبري تشكر كرد. وي افزود: از آغاز از ملت بزرگ و غيور ايران به خاطر حضورشان و خلق حماسه بزرگ انتخابات ۲۹ ارديبهشت تشكر مي‌كنم. از مقام معظم رهبري به خاطر مراسم تنفيذ و حمايت‌شان از دولت يازدهم سپاسگزارم. ايشان با تنفيذشان راه را براي فعاليت دولت دوازدهم هموار كردند. رييس‌جمهور در گزارش به ملت، گفت: در طول چهار سال گذشته به بخش بزرگي از وعده‌هايم در سال ۱۳۹۲ رسيديم. موفقيت‌هاي خوبي در عرصه سياست خارجي، خارج كردن كشور از قطعنامه‌ها و تحريم‌هاي كشور دست يافتيم. امروز تحريم شوراي امنيت‌ نداريم گرچه تحريم‌هايي وجود دارد اما بايد با آن مقابله كنيم. زمينه براي رشد اقتصادي براي مردم آماده‌تر شده است. شاهد ثبات اقتصادي، بيمه همگاني و كاهش مخارج درماني بيماران هستيم.
اميدواريم مشكلات توليد و اشتغال جوانان را حل كنيم
روحاني خاطرنشان كرد: خودكفايي‌هايي در زمينه‌هاي كشاورزي و نفت و گاز به دست آورديم. امروز در گازوييل، بنزين و گندم وارد‌كننده نيستيم و در ساير محصولات كشاورزي و در زمينه حمل و نقل نسبت به قبل شرايط بهتري داريم و اميدوارم در دولت آينده وعده‌هايم به مردم را به ويژه در زمينه معيشت و رشد اقتصادي عملي كنيم. اميدوارم مشكلات توليد و اشتغال جوانان را حل كنيم و شاهد پايان يافتن فقر مطلق و كاهش نابرابري‌ها باشيم و سند حقوق شهروندي را اجرايي كنيم تا مردم حقوق‌هايي كه در قانون اساسي و ساير قوانين دارند را بهتر بشناسند. رييس‌جمهور ابرازاميدواري كرد: بين گروه‌هاي سياسي و اقوام روابط خوبي حاكم باشد و مردم با نشاط‌تر به آينده اميدوارتر باشند. تلاش دولت دوازدهم در كنار كشورهاي منطقه براي ثبات بيشتر در منطقه انجام خواهد شد. وي گفت: متاسفانه شاهد ضربه‌هاي كاري از تروريست‌ها بوده‌ايم و اميدوارم شاهد ثبات بيشتر طي چهار سال آينده باشيم. اميدوارم بتوانيم روابط‌مان را با همه كشورها و دولت‌ها در سراسر جهان بر مبناي منافع مشترك توسعه دهيم.
حضور كشورهاي مختلف در مراسم تحليف احترام به ملت ايران بود
رييس مجلس شوراي اسلامي هم در اين مراسم با تاكيد بر اينكه عزم دولت و رييس‌جمهور براي توسعه و آباداني كشور جدي است، گفت: حضور كشورهاي مختلف و نمايندگان آنها در مراسم تحليف نشانه احترام آنها به ملت ايران و به نظام مردم‌سالاري ديني است. علي لاريجاني اظهار داشت: جلسه رسمي مجلس براي مراسم تحليف رياست‌جمهوري برگزار شد، حضور بسيار چشمگير كشورهاي مختلف جهان در سطوح بالا در اين جلسه بسيار معنادار بود. از امريكاي لاتين، آسيا، منطقه، كشورهاي اسلامي و همه قدرت‌هاي مهم در اين اجلاس شركت كردند. رييس قوه مقننه افزود: نخستين پيام، احترام به ملت ايران است كه با راي بسيار بالاي خود انتخابات رياست‌جمهوري را رقم زدند و دنيا با اين حضور نشان داد كه به ملت ايران احترام گذاشته است. وي خاطرنشان كرد: پيام دوم احترام به نظام مردمسالاري ديني است كه پشتوانه‌اي براي نظام ما خواهد بود كه ملل مختلف نمايندگان خود را براي اين جلسه رسمي اعزام كردند. لاريجاني همچنين بيان كرد: اين حضور پشتوانه خوبي براي دولت آتي است كه علاقه‌مندي كشورها براي همكاري با دولت آتي را با اين كار خود نشان دادند. رييس مجلس در ادامه اظهار داشت: فرصت خوبي براي كشور و دولت فراهم شده كه از ظرفيت ملت براي توسعه و آباداني استفاده كنند، عزم دولت و رييس‌جمهور هم در اين زمينه جدي است و تمركز دارند.
رييس‌جمهور دولت جديد را هرچه زودتر معرفي كند
آملي لاريجاني نيز در اين نشست خبري كه پس از مراسم تحليف رييس‌جمهور برگزار شد، گفت: امروز بعد از انجام مراسم تنفيذ و تحليف رييس‌جمهور، فضاي سياسي كشور وارد مرحله جديدي شده. اميدواريم يك فضاي جديدي براي همت مضاعف، حل مشكلات معيشتي مردم و برطرف كردن مشكل بيكاري، اشتغال و مسائل اقتصادي باشد. وي افزود: اميدواريم دو قوه ديگر كمال همكاري را با دولت داشته باشند. رييس‌جمهور، دولت جديد را هرچه زودتر معرفي كند تا زودتر مستقر شوند و كار خود را آغاز كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون