• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

اجزاي يك برنامه در دو سخنراني

واقعيت اين است كه ايالات متحده بهتر از هر كشور ديگري مي‌داند كه توان سياسي و نظامي ايران در خدمت تقويت صلح و تضعيف ناامني و تروريسم در منطقه است. ايران در افغانستان كمك‌هاي بي‌دريغي را در نفي ناامني و تروريسم معمول داشته است.
در عراق بزرگ‌ترين قدرت حامي دولت عراق براي بيرون راندن داعش از موصل و خاك عراق بوده است. در سوريه طرفدار ثبات و حكومت رسمي و قانوني كشور بوده و تمام توانش را در مقابله با قدرت گرفتن تروريست‌هاي وابسته به داعش و القاعده به كار گرفته است. در يمن نيز از يك مجموعه‌اي دفاع مي‌كند كه پيش از اين بر دولت مركزي پيروز شده بودند، دولتي كه وابسته بود و توان مقاومت در برابر گروه‌هاي طرفدار القاعده را در يمن نداشت و بحران داخلي؛ دولت آن كشور را به كلي فلج كرده بود.
بر توان اين گروه همين بس كه تك و تنها نزديك به دو سال است كه تحت وحشيانه‌ترين حملات عربستان قرار دارند ولي هنوز موفقيت چشمگيري براي نيروهاي سعودي به دست نيامده است.
ايران نه تنها از صلح و ثبات در منطقه دفاع مي‌كند، بلكه خودش نيز مصداق روشني از اين صلح و ثبات است.
در حالي كه كشوري چون تركيه كه عضو ناتو است با بحران ناشي از كودتا دست و پنجه نرم مي‌كند و مصر دوران افول و سقوط خود را در برابر تروريسم داخلي تجربه مي‌كند، عربستان نيز آينده‌اي ناروشن و ناپايدار از خود به نمايش گذاشته و حتي اختلافات داخلي در شوراي همكاري خليج فارس به تقابل شديد ميان اعضا تبديل شده است، ايران همچنان باثبات و پايدار درگير انتخابات پرشوري مي‌شود كه بالاترين سطح مشاركت‌هاي انتخاباتي در كشورهاي جهان رقابت كرده و رييس‌جمهور و هزاران نفر از اعضاي شوراي شهر و روستا را در كمال آرامش انتخاب مي‌كند.
مراسم تنفيذ و تحليف جلوه‌اي بود از اين سياست كه اميدواريم ايالات متحده و دوستان منطقه‌اي آن كشور پيام اين مراسم را گرفته باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون