• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

دستكاري در بودجه ۹۶ شهرداري تهران

ايسنا| رييس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران گفت: در آخرين روزهاي فعاليت رسمي به عنوان نماينده مردم تهران در شوراي شهر، همچنان پيگير تخلفات كميسيون برنامه و بودجه در زمينه دستكاري بودجه مصوب صحن هستيم اما اين درحالي است كه با اين وجود، رييس كميسيون برنامه و بودجه تلاشي براي پاسخگويي نمي‌كند.
مجتبي شاكري با اشاره به مكاتبه خود با هيات رييسه شوراي شهر در هفته گذشته، گفت: از اواخر اسفند ماه در جريان دستكاري بودجه مصوب صحن قرار گرفتم و با بررسي رديف‌هاي مربوط به ماموريت‌هاي فرهنگي و اجتماعي، دريافتم كه نسخه تاييد شده توسط فرمانداري با نسخه نهايي كه در صحن براي آن راي‌گيري شد، تفاوت دارد. اين موضوع را ابتدا از طريق مكاتبه رسمي با هيات رييسه و روساي كميسيون‌هاي فرهنگي و اجتماعي و برنامه و بودجه در ميان گذاشتم. اما با وجود اينكه كميسيون فرهنگي و اجتماعي هم بروز چنين تخلفي را تاييد كرد، عليرضا دبير به عنوان رييس كميسيون برنامه و بودجه آن را نپذيرفت و به جاي توضيح درباره بند‌بند نامه كه به تفكيك به دستكاري‌هاي خودخواسته اشاره كرده بود، طي پاسخي كوتاه مدعي شد كه طبق توافق در كميسيون تلفيق، اين تغييرات را اعمال كرده است. اما آنچه واقع شد غير از اين بود.
وي ادامه داد: در پاسخ كلي عليرضا دبير آمده است: «... پيشنهادات كميسيون‌هاي شورا در چارچوب اعتبارات و محدوديت‌هاي بودجه‌اي بررسي و تنظيم و جهت تصويب براي شوراي شهر تهران ارسال شده است. بنابراين بودجه ابلاغي مصوبه شوراي شهر تهران بوده و بديهي است كه با توجه به محدوديت‌هاي منابع تمامي پيشنهادات كميسيون‌ها قابليت اعمال در بودجه مصوب را نداشته است.» شاكري ضمن غيرقابل قبول دانستن اين پاسخ به لحاظ حقوقي و نيز تطبيق با واقعيتي كه در زمان تصويب بودجه اتفاق افتاد، گفت: كميسيون فرهنگي و اجتماعي با توجه به برنامه پنج‌ساله دوم و برش يك‌ساله آن در سال ۹۶ در كنار گزارش‌ها، بازديدها و پايش‌هاي صورت گرفته، مصوبات خود را با برگزاري جلسات فشرده با كارشناسان و دست‌اندركاران اجرا، مكتوب و نهايي براي كميسيون بودجه ارسال كرد. هرگونه حذف، جابه‌جايي و دستكاري در مصوبات كميسيون تخصصي بدون اخذ مصوبه جديد از كميسيون غيرقانوني بوده و تعرض كميسيون برنامه و بودجه به حقوق كميسيون تخصصي است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون