• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3873 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۶ مرداد

زنان و دختران رانده شده از خانه با 123 تماس بگيرند

ايرنا| حبيب‌الله مسعودي فريد، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با اشاره به وجود 22 خانه امن در كشور براي كاهش خشونت خانگي و همسرآزاري گفت: «زنان و دختران رانده شده از خانه مي‌توانند با شماره تلفن‌هاي اورژانس اجتماعي 123 يا صداي مشاور 1480 تماس بگيرند تا در خانه‌هاي امن اسكان داده شوند.»
به گفته مسعودي فريد، خانه‌هاي امن، مكان‌هايي هستند كه از زنان در معرض خشونت حمايت مي‌كند. زنان و دختراني كه ممكن است به هر دليلي شب از خانه رانده شوند يا در خانه خودشان از نظر خشونت در معرض خطر باشند در خانه‌هاي امن اسكان داده مي‌شوند.
وي افزود: «ممكن است مردي به هردليلي همسرش را شب هنگام، ناگهاني از خانه بيرون كند يا به هر دليلي شرايط خشونت‌آميز در خانواده تا اندازه‌اي افزايش يابد كه زن در آن خانه احساس عدم امنيت جاني كند يااينكه خشونت بارها و بارها در خانواده اتفاق بيفتد و زن مستاصل شود و ديگر نداند چكار كند. نحوه تماس با خانه‌هاي امن از طريق شماره تلفن 123 است و كارشناسان مستقر در اين مركز، زنان خشونت ديده را راهنمايي مي‌كنند كه اگر اين زنان مي‌توانند خودشان به خانه‌هاي امن بروند يا اينكه خودروي اورژانس اجتماعي هر جايي كه باشند، دنبال‌شان مي‌آيد و آنان را به مركز اورژانس اجتماعي راهنمايي مي‌كنند و در اورژانس اجتماعي نيز اين زنان به خانه‌هاي امن راهنمايي مي‌شوند. در خانه‌هاي امن به زنان، برنامه‌هاي توانمندسازانه رواني- اجتماعي ارايه مي‌شود و اين زنان تا چهار ماه مي‌توانند در اين خانه‌ها اسكان داده شوند. هرچند سياست اصلي ما اين است كه اين زنان به خانواده بازگردند، يعني در همه بخش‌هاي معاونت اجتماعي، سياست اصلي ما برگشت افراد به خانواده است و تمام تلاش خود را در اين زمينه انجام مي‌دهيم. زن تنها در صورتي به خانه بازگشت مي‌كند كه شرايط مناسب براي بازگشت زن مهيا شده باشد و خانواده صلاحيت آن را داشته باشد. زنان به خانواده‌اي كه دايما در آن مورد آزار بوده و قرار است دوباره آزارها ادامه يابد، بازگردانده نخواهند شد. زنان در خانه‌هاي امن حتي مي‌توانند كودكان خود را همراه بياورند؛ ممكن است زني با كودكش، احساس خطر كند بنابراين حتي براي فرزندان زنان در معرض خشونت نيز جا داريم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون