• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3874 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۷ مرداد

پژو 508 جديد جي تي لاين؛ فرمانرواي جاده‌ها

پژو 508 جديد جي تي لاين دومين محصول پژو در ايران با لوگو و استايل جديد اين شركت است و نمادي از فصل جديد فعاليت‌هاي پژو در ايران، با آغاز به كار ايكاپ به شمار مي‌رود.

فرمانرواي جاده‌ها

پژو 508 جديد جي تي لاين، پرچمدار محصولات پژو است. فرمانرواي جاده‌ها. اين خودرو در شهر «رن» فرانسه در كارخانه پژو توليد شده، و پيشتاز خانواده «5» پژو است. اين خودرو قصد پژو را براي بهبود تصوير برند در جهان و پاسخ به نياز خودروهاي با كيفيت در جهان نشان مي‌دهد.

اين خودروي با شكوه، در كلاس خودروهاي سدان D قرار داشته و با آخرين سطح كيفيت خودرو‌هاي نسل جديد پژو، به بازار ايران عرضه مي‌شود.

طراحي خشن، تيز و تهاجمي لذت رانندگي بيشتر، همراه با پويايي و كارايي بالاتر تكنولوژي پيشرفته‌تر و مدرن‌تر.

 

-‌ طراحي خشن، تيز و تهاجمي

استايل محصولات جديد پژو، علاوه بر شكوه و وقار، حس قدرت را منتقل مي‌كنند و از كيفيت بي‌نظيري بهره مي‌برند. طراحان پژو، خودروي پژو 508 جديد جي تي لاين، را بر پايه همين اصول و به همراه قدرت، شخصيت و تكنولوژي بالاتري طراحي كرده‌اند.

جلو پنجره اين خودرو، عنصري اساسي در طراحي آن است. اين جلو پنجره به‌صورت عمودي‌تر نسبت به نسل‌هاي قبلي پژو طراحي شده است، و با نشان شير پژو بر روي پيشاني خود، وجه مميزه نسل جديد با اجداد سري 8 خود است.

تمامي چراغ‌هاي پژو 508 جديد جي تي لاين، در جلو، چراغ دي لايت، راهنما، مه شكن، از تكنولوژي پيشرفته تمام ال‌اي دي، ياFULL LED، برخوردارند. طرح بصري چراغ‌هاي دي لايت، بر روي سپر، به خوبي كاريزماي پژو 508 جديد جي تي لاين را منتقل مي‌نمايد. به علاوه لنز‌هاي فوق پيشرفته و كوچك چراغ‌هاي جلو، جلوه تكنولوژي خودرو را به خوبي نمايش مي‌دهد.

چراغ‌هاي سرخ رنگ مات عقب پژو 508 جديد جي‌تي لاين، نيز با الهام از پنجه شير طراحي شده‌اند.

نشان GT LINE، بر روي جلوپنجره، سپر عقب و بال چپ خودرو قرار دارد، و به همراه اگزوز دوقلو و رينگ‌هاي آلومينيومي 18 اينچي، ظاهري با شكوه به آن مي‌دهد.

-‌ لذت رانندگي بيشتر، همراه با پويايي و كارايي بالاتر از لحاظ تعليق، مي‌توان پژو 508 جديد جي تي لاين را بسيار ايمن و لذت بخش در رانندگي به شمار آورد. با داشتن ويش بون دوگانه، PSEUDO MacPherson در تعليق جلو، و تعليق عقب چندگانه، پژو 508 جديد جي‌تي لاين تركيبي فوق‌العاده از راحتي و هندلينگ را به ارمغان مي‌آورد.

سيستم توليد قدرت پژو 508 جديد جي تي لاين، موتور THP165 را در سينه خود دارد، اين موتور در سراسرجهان به عنوان هنر مهندسي در طراحي موتور‌ها قلمداد مي‌گردد. اين رده از موتور‌ها از زمان معرفي توانسته‌اند 8 بار عنوان «موتورسال» را نصيب خود كنند.

 

-‌ قدرت بيشتر در دور موتور پايين

موتور THP165 نخستين موتور از اين رده در ايران خواهد بود كه توسط پژو عرضه مي‌شود. اين موتور در پژو جديد 508 جي تي لاين، همراه با آخرين نسل گيربكس PSA، يعني AT6III اتوماتيك 6 سرعته قرار مي‌گيرد.

اين منبع قدرت كه با سوخت بنزين و با فناوري توربوشارژ كار مي‌كند، هم ويژگي منحني گشتاور يك موتور ديزل (يعني قدرت بالاتر در دور موتور پايين) و هم ويژگي يك موتور (RECIPROCATING-PISTON يعني واكنش سريع، صداي كم، و بازه زياد دور موتور) را همزمان داراست. گشتاورِ 240 نيوتن متر در دور موتور 1400 داشته باشيد و اين گشتاور در حداكثر خود تا دور موتور4000 باقي مي‌ماند. اين تكنولوژي، قدرت پيشرانه فوق‌العاده در دور موتور پايين، به همراه شتاب بالا، پاسخ بي‌نقص موتور به گاز، و لذت رانندگي را تضمين مي‌كند. به علاوه با قدرت حداكثري 163 اسب بخار، در دور موتور 6000 rpm، اين موتور، عملكرد اسپرت و چالاك را در هر شرايطي تضمين مي‌نمايد.

موتور توربو با فشار بالاي THP: قدرت بيشتر در دور موتور پايين‌تر رده جديد موتور‌هاي توربوشارژ پژو، THP توربو با فشار بالا، مرجع جهاني هنر پژو در مهندسي محسوب مي‌شود. موتور‌هاي THP از زمان معرفي، هشت سال به عنوان موتور سال جهان برگزيده شده‌اند.

بازه قدرت موتور‌هاي THP بين 111 تا 170 اسب بخار است. اين موتور‌ها استانداردي براي به كارگيري موفقيت‌آميز نوآوري‌هاي زير محسوب مي‌شوند:

-‌ توربوشارژر‌هاي TWIN-SCROLL كه ازعقب ماندن رايج توربو جلو‌گيري مي‌كند

-‌ پاشش مستقيم سوخت كه موجب قدرت بيشتر مي‌شود

 

-‌ سوپاپ كاملا متغير

موتور‌هايTHP در خودروهاي وارداتي و همچنين خودرو‌هاي توليد ايران موجود خواهند بود.

موتور THP165 START & STOP نخستين موتور از اين رده در ايران خواهد بود كه توسط پژو عرضه مي‌شود. اين موتور در پژو جديد 508 جي‌تي لاين، همراه با آخرين نسل گيربكس PSA، يعني AT6III (يا همانEAT6) اتوماتيك 6 سرعته قرار مي‌گيرد.

اين منبع قدرت كه با سوخت بنزين و با فناوري توربوشارژ كار مي‌كند، هم ويژگي منحني گشتاور يك موتور ديزل (يعني قدرت بالاتر در دور موتور پايين) و هم ويژگي يك موتور RECIPROCATING-PISTON يعني واكنش سريع، صداي كم و بازه زياد دور موتور را همزمان داراست.

گشتاورِ 240 نيوتن متر در دور موتور 1400 داشته باشيد و اين گشتاور در حداكثر خود تا دور موتور rpm6000 باقي مي‌ماند.

اين تكنولوژي، قدرت پيشرانه فوق‌العاده در دور موتور پايين، به همراه شتاب بالا، پاسخ بي‌نقص موتور به گاز دادن و لذت رانندگي را تضمين مي‌كند.

به علاوه با قدرت حداكثري 163 اسب بخار، در دور موتور rpm6000، اين موتور، عملكرد اسپرت و چالاك را در هر شرايطي تضمين مي‌نمايد.

در توربو شارژرTWIN-SCROLL، داكت‌هاي هر جفت از سيلندر‌ها، به‌صورت مجزا به توربوشارژر و مني فولد اگزوز متصل مي‌شوند. به همين دليل اثر توربوشارژ در دور موتور
1400 rpm، ايجاد شده و گشتاور به سرعت، همانند موتور كمپرسوري توليد مي‌شود.

 

-‌ پاشش مستقيم سوخت براي قدرت بيشتر

پاشش مستقيم بنزين، دليل اصلي خروجي شاخص، مصرف سوخت پايين، و مديريت آلايندگي منحصر به فرد موتور توربوشارژ است.

پمپ فشار بالاي مكانيكي با دو پيستون كه به انتهاي محور بادامك متصل مي‌شود، به وسيله يك ريل فولادي ضد زنگ، سوخت را به سوپاپ‌هاي انژكتور مي‌رسانند.

-‌ ميل بادامك و كنترل سوپاپ كاملا متغير ميل بادامك و كنترل سوپاپ كاملا متغير به وسيله تنظيم دقيق حركت سوپاپ و باز شدن سوپاپ‌ها در مكش، خروجي موتور را كنترل مي‌كند. اين مديريت سوخت بدون هدر رفت، مصرف سوخت را كاهش مي‌دهد.

 

-‌ پمپ روغن تماما كنترل شده

تامين روغن در لحظه مورد نياز، دقيقا به همان مقدار مورد نياز. بسته به شرايط عملكرد، پمپ روغن كنترل‌كننده جريان روغن، تا1.25 kW انرژي كمتر مصرف مي‌كند و مصرف سوخت را تا 1 درصد كاهش مي‌دهد.

 

-‌ پمپ آب كنترل شده

پمپ آبي كه با نيروي اصطكاك كنترل مي‌شود، تا زماني كه موتور به دماي نرمال خود نرسيده است فعال نمي‌شود، بنابر اين موتور، سريع‌تر گرم خواهد شد. اين ويژگي هم مصرف سوخت و هم آلودگي را كاهش مي‌دهد.

-‌ تكنولوژي پيشرفته‌تر و مدرن‌‌تر

بر روي داشبورد پژو 508 جديد جي تي لاين، مانيتور لمسي 7 اينچي قرار دارد، كه اكثر عملكرد‌هاي خودرو را در خود جمع كرده است.

در برابر راننده، پنل خوش رنگ و واضحي قرار دارد كه دقت و سهولت در خوانش را تضمين مي‌كند، به همراه آن صفحه نمايش هدآپ (HEAD-UP) روي داشبورد و در راستاي خط ديد راننده، به وي امكان مي‌دهد تا بدون برداشتن نگاه خود از جاده، اطلاعات خودرو را ببيند. كيفيت مواد استفاده شده، صندلي برقي با چرم ناپا، همراه با قابليت تنظيم گودي كمر، ماساژور، كيفيت تجهيزات، المان‌هاي هويت بصري جي تي لاين، پژو 508 جديد جي‌تي لاين را در ميان خودرو‌هاي اين كلاس جهاني، در بالاترين رده قرار مي‌دهند و آن را به‌عنوان يك خودروي مدرن، اما اصيل معرفي مي‌كنند.

اين خودروي با ارزش، اصالت و تكنولوژي را به وسيله سيستم‌هاي متعدد ايمني و آسايش، پيوند مي‌دهد. به عنوان مثال مي‌توان از سيستم ورود بدون كليد، استارت بدون كليد، ترمز دستي الكتريكي، ترمز در شيب، كاهش نور بالاي اتوماتيك، تهويه هواي 4 كاناله، سنسور‌هاي نقطه كور، و دوربين دنده عقب، نام برد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون