• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

خبر كوتاه

ارسال سلاح امريكايي به لبنان

كشتي حامل كمك‌هاي تسليحاتي امريكا به لبنان در بندر بيروت تحويل شده است. كمك ۲۵ ميليون دلاري امريكا، تجهيزاتي مثل خودروهاي نظامي، توپخانه و مهمات– از جمله بيش از ۷۰ قبضه توپ‌ «ام ۱۹۸» (هوويتزر) و ۲۶ ميليون گلوله در اندازه‌هاي سبك، متوسط و سنگين را شامل مي‌شود. هدف امريكا از ارسال اين كمك‌ها حمايت از شريك منطقه‌اي خود در برابر حملات داعش اعلام شده است. ديويد هِيل، سفير ايالات متحده در بيروت همراه با ژنرال مانوئل كاراجيان، فرمانده تيپ لجستيك نيروهاي مسلح لبنان، بر تحويل محموله‌هاي نظامي امريكا نظارت داشتند. خبرگزاري رويترز به نقل از سفير امريكا نوشته محموله‌اي كه به ارتش لبنان تحويل شد، شامل «مدرن‌ترين تجهيزات نظامي و بهترين جنگ‌افزارهاي موجود در بازار است و تا چند روز ديگر، سربازان شجاع لبناني هم با همين سلاح‌ها به جنگ تروريسم، كه از مرزهاي سوريه به لبنان سرايت كرده، خواهند رفت و از كشورشان دفاع خواهند كرد. » لازم به ذكر است لبنان پنجمين كشور دريافت‌كننده كمك‌هاي نظامي از امريكاست – اين كمك‌ها سال گذشته يكصد ميليون دلار بود. لازم به ذكر است همزمان نشريه لبناني «ديلي استار» اعلام كرد كه فرانسه هم طي دو ماه آينده، تسليحات نظامي به لبنان ارسال مي‌كند. بخش اول اين تسليحات، كه با كمك سه ميليارد دلاري عربستان سعودي تهيه شده، قرار است در ماه آوريل به لبنان برسد، تا آن كشور را در برابر حملات داعش تجهيز كند.

 

يورش نيروهاي آل‌خليفه به معترضان

ايسنا گزارش داد نيروهاي آل خليفه بحرين روز گذشته براي چندمين بار به تجمع اعتراضي بحريني‌ها كه در اعتراض به بازداشت شيخ علي سلمان در مقابل منزل وي برپا شده بود،  يورش بردند.
جمعيت وفاق بحرين با تاييد اين خبر در بيانيه‌اي اعلام كرد: تجاوز اخير رژيم آل خليفه در حمله به منزل شيخ علي سلمان اقدامي
تحريك‌آميز و تجاوز از قانون و زير پا گذاشتن حريم شخصي افراد است. شهروندان بحريني نيز در تظاهراتي بازداشت و محاكمه صوري رهبر جمعيت وفاق را مخالف شاخصه‌هاي جهاني عدالت دانستند. پس از بازداشت علي سلمان و تظاهرات‌هاي روزانه مقابل منزل وي، تاكنون صدها بار اين مكان با يورش نظاميان بحريني مواجه شده و آثار انواع گلوله‌ها بر ديوارهاي آن قابل مشاهده  است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون