• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3178 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۲۱ بهمن

روايت يك عضو جامعه مدرسين از سختي‌هاي اجماع در جناح راست

لاريجاني براي ائتلاف با اصولگرايان شرط گذاشت

رضا آشتياني، عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم و نماينده مردم اين شهر در مجلس شوراي اسلامي به بيان جزيياتي از روند جلسات و مكانيزم دستيابي به وحدت در جريان اصولگرا پرداخت. اين روحاني قمي در گفت‌وگو با نامه‌نيوز، آيت‌الله مصباح‌يزدي را يكي از اعضاي جامعه مدرسين مي‌داند كه نمي‌توان براي او عبارت «ضلع سوم اصولگرايي» را به كار برد.

  ظاهرا آقايان با آقاي لاريجاني نيز جلساتي داشته‌اند ولي ظاهرا به نتيجه‌اي نرسيده‌اند، گويا جلسه ديگري هم با وي دارند. انگار آقاي لاريجاني شرايطي داشتند كه بايد با آقايان بنشينند و راجع به آنها بحث كنند.
   اصولگرايان به فكر وحدت هستند. در همين راستا جلساتي هم برگزار مي‌كنند و گردهمايي‌هاي نيز در شهرستان‌ها و تهران صورت مي‌گيرد تا به يك راهكار صحيح و درستي برسند، اين‌گونه نيست كه بزرگان اصولگرا به فكر نباشند كه كاري نكنند. البته توافق و هماهنگي صددرصد هم نياز به زمان و تدبير دارد و كساني كه در راس هستند در اين راستا گام‌هايي برداشته‌اند، اميدواريم هرچه زودتر اين توافق حاصل شود.
  جلساتي آقاي تقوي و جلساتي نيز ايثارگران گذاشته‌اند، از طيف‌هايي از اصولگرايان هم دعوت كردند و سخنران‌هايي هم داشته‌اند كه اميدوارم ان‌شاءالله به نتيجه مطلوب كه همان وحدت است برسند.
   در مورد برخي سخنان مبني بر ائتلاف جامعتين با مصباح‌يزدي و اينكه آيا اين به معني سه ضلعي كردن جامعتين نيست بايد گفت ظاهرا آقايان باهم جلساتي داشته‌اند ولي اينكه جلسات به كجا انجاميده است هنوز مشخص نيست، اين جلسات نيز ادامه دارد. بحث سه‌ضلعي كردن جامعتين مطرح نيست چون خود آيت‌الله مصباح از اعضاي جامعه مدرسين است و اين‌گونه نيست كه ضلع ديگري باشد. مثلا در مورد مجلس خبرگان با بقيه اصولگرايان كنار آمدند و هيچ‌كدام دخالت نكردند، در مورد مجلس نيز با تمامي اعضا صحبت شده است و به نتيجه‌هاي نيم‌بندي نيز رسيده‌اند كه ان‌شاءالله در آينده به نتيجه كامل هم خواهند رسيد.
   جبهه پايداري طرفداران پروپا قرصي در بيرون دارد و نياز است كه با اصولگرايان هماهنگ شوند و يكي باشند. گرچه پايداري‌ها اصولگراي سفت هستند ولي در عين حال آنها در هر انتخاباتي ممكن است به گونه‌اي فكر كنند و بقيه نيز به گونه‌اي ديگر فكر كنند ولي در اين دوره تا آنجايي كه اطلاع دارم همه هماهنگ مي‌شوند و به نتيجه خوبي مي‌رسند. جلسات و تلاش‌ها اين است كه همه طيف‌هاي اصولگرا براي انتخابات مجلس به يك نتيجه واحدي برسند و اينكه چه زماني به اين توافق برسند هنوز مشخص   نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون