• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3876 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ مرداد

عددنوشت

كاهش قيمت مرغ
آخرين قيمت‌ها از بازار گوشت مرغ نشان مي‌دهد كه قيمت‌ اقلام مختلف گوشت مرغ در مقايسه با هفته‌هاي گذشته با ثبات نسبي همراه بوده و تغيير چنداني در قيمت‌ها ايجاد نشده است. بازار گوشت مرغ بعد از نوسانات و روند افزايشي قابل توجه در اواخر سال گذشته و اوايل امسال، در هفته‌هاي گذشته به ثبات نسبي رسيد؛ به‌طوري كه قيمت هر كيلوگرم مرغ تازه از حدود كيلويي ۸۰۰۰ تومان به ۷۵۰۰ تومان رسيده است. اما آخرين بررسي‌ها و مقايسه قيمت مرغ با قيمت هفته‌هاي اخير حاكي از ثبات قيمت‌ و نوسان اندك در بازار اين اقلام دارد؛ به‌طوري كه قيمت هر كيلوگرم مرغ تازه ۷۵۰۰ تومان به‌طور متوسط در مغازه‌هاي سطح شهر است. اما بر اساس آخرين بررسي‌ها در ميان ساير اقلام گوشت مرغ، هر كيلوگرم سينه مرغ ۸۱۰۰ تومان، ‌جگر مرغ كيلويي ۴۳۰۰ تومان، دل مرغ پاك شده كيلويي ۷۴۰۰ تومان، ‌مرغ جوجه كبابي با استخوان كيلويي ۱۰ هزار تومان و مرغ جوجه كبابي بي‌استخوان كيلويي ۱۴ هزار تومان عرضه مي‌شود. همچنين شنيسل فيله كيلويي ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان، ‌بال مرغ كيلويي ۸۵۰۰ تومان، مرغ سبز كيلويي ۱۱ هزار تومان، ساق مرغ كيلويي ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان، پاي مرغ پاك شده كيلويي ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان، سنگدان مرغ كيلويي ۴۵۰۰ تومان، گردن مرغ كيلويي ۳۲۰۰ تومان و كتف مرغ كيلويي ۹۵۰۰ تومان فروخته مي‌شود.

صادرات فرآورده‌هاي نفتي
مدير صادرات و واردات شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي از صادرات يك ميليون و ۳۶۲ هزار تن متريك فرآورده نفتي از طريق مرزهاي خاكي كشور خبر داد و درمورد ارزش مالي آن گفت: ارزش صادرات محصولات در سال ۹۵، ۹ ميليون و ۱۶۳ هزار دلار بوده است. عليرضا رجب‌پور درمورد رسالت شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي توضيح داد: بر اساس رسالت شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اين شركت موظف است در زمينه تامين نياز داخل فعاليت كند اما براي اينكه رابطه خود را با كشورهاي همسايه تقويت كند، مازاد توليد خود را به كشورهاي همسايه صادر مي‌كند. در اين راستا فرآورده‌هاي نفت گاز، نفت سفيد، سوخت هواپيما و گاز مايع به كشورهاي عراق، پاكستان، افغانستان و ارمنستان به صورت مستقيم از مرزهاي خشكي و از طريق تانكر نفت‌كش صادر مي‌شود. وي در مورد ميزان صادرات فرآورده‌هاي نفتي در دولت يازدهم و در طي سال ۱۳۹۲ تا چهار ماهه نخست سال ۱۳۹۶ اظهار كرد: در طي چهار سال فعاليت دولت يازدهم به‌طور كلي يك ميليون و ۳۶۲ هزار تن متريك فرآورده صادر شد كه به صورت مستقيم بوده و به تجار كشورها مخصوصا افغانستان و عراق فروخته شده است.

واردات سيگار
در سال جاري تاكنون بيش از ۸۰۰ هزار دلار سيگار حاوي توتون به ايران وارد شده است. آمار مقدماتي گمرك جمهوري اسلامي ايران از واردات چهار ماهه نخست سال جاري نشان مي‌دهد كه در اين مدت ۲۲۰ تن سيگار حاوي توتون به ارزش ۸۴۱ هزار دلار به ايران وارد شده است. اين محموله‌ها از كشور امارات متحده عربي و از دو منطقه ويژه بوشهر يك و شهيد رجايي به ايران آمده است. همچنين در اين مدت ۷۹۳ تن توتون و تنباكو كه قسمتي از برگ‌هاي آن دور بريده يا ساقه بريده شده است، به ايران وارد شده كه ارزش اين محموله‌هاي وارداتي نيز به پنج ميليون و ۴۵۶ هزار دلار مي‌رسد. در چهار ماهه نخست سال جاري علاوه بر موارد مذكور، ۶۵۶ تن ساير توتون و تنباكو نيز به ارزش تقريبي سه ميليون دلار به ايران وارد شده است. اين در حالي است كه در ‌بندي با عنوان ساير تنباكوي سيگار غير مذكور، تنها ۲۴۰ كيلوگرم تنباكو به ارزش ۵۴۵ دلار از جمهوري كره به ايران وارد شده است. واردات سيگار حاوي توتون در حالي كماكان به كشور انجام مي‌شود كه بر اساس برنامه‌هاي پنج ساله توسعه كشور، دولت موظف شده بود تا پايان برنامه پنجم توسعه واردات سيگار را به صفر برساند. البته قطع واردات سيگار مي‌تواند تاثيرات اقتصادي و اجتماعي نامطلوبي را بر كشور بگذارد كه نياز است پيش از اين اقدام، ابتدا زيرساخت‌هاي لازم براي توليد مكفي سيگار در داخل كشور فراهم شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون