• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3877 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ مرداد

خبر كوتاه

 بازديد نماينده تهران از محله اسلام‌آباد

روز گذشته، الياس حضرتي از محله اسلام‌آباد واقع در زير پل مديريت اتوبان شهيد چمران بازديد كرد. نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در بازديد از اين محله آسيب‌پذير پايتخت، با جمعي از اهالي اسلام‌آباد به گفت‌وگو نشست.

180 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزيستي

ايرنا|  حبيب‌الله مسعودي فريد، معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: 180 هزار خانواده زن سرپرست تحت پوشش سازمان بهزيستي قرار دارند. براساس آمار جديد سرشماري سال 95، دو ميليون و 600 هزار خانواده زن سرپرست در كشور وجود دارد.


مراكز بهاران عملكرد خوبي نداشتند

ميزان| پرويز افشار، سخنگوي ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مراكز بهاران تاكنون عملكرد خوبي نداشته و بايد براساس حكم قانوني به مراكز صيانت، توانمندسازي، اشتغال، بازپروري و بازاشتغال كردن معتادان بهبوديافته تبديل شود.


آثار حذف واژه «طلاق» از شناسنامه زنان مطلقه

مهر| سلمان خدادادي ، عضو كميسيون اجتماعي مجلس گفت: اقدام دولت در ارايه لايحه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه تصميم درست و تاثيرگذاري است. يكي از اثرات رواني و منفي در ذهن و وجود زنان واژه كلمه طلاق در شناسنامه است. حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه به منزله كتمان ازدواج نيست و اين امكان وجود دارد تا در صورت لزوم از ثبت احوال استعلام صورت گيرد. زنان بعد از طلاق به همسر قبلي خود تعلق ندارند لذا لزومي براي ذكر نام همسر در شناسنامه آنها وجود نخواهد داشت.

كمبود مطالعات و پژوهش با محوريت مسائل جوانان

معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از انتشار بيش از 40 كتاب پژوهشي با هدف بررسي وضعيت سلامت، آموزش، اوقات فراغت، وضعيت ازدواج و طلاق جوانان و... خبر داد. محمدرضا رستمي با اشاره به كمبود مطالعات با محوريت جوانان در حوزه‌هاي مختلف موضوع پيشگيري و كنترل آسيب‌هاي اجتماعي را يكي از مهم‌ترين موضوعات مورد توجه نهادهاي سياستگذار و برنامه‌ريز در كشور عنوان كرد و افزود: سياستگذاري، برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري در اين حوزه نيازمند شناخت دقيق و جامع از وضع موجود جوانان در ابعاد مختلف آسيب‌هاي اجتماعي است و اين شناخت هم از طريق توليد و انتشار آمار روزآمد و دقيق ميسر مي‌شود كه پيش از اين وجود نداشت اما به دليل كمبود اطلاعات و داده‌هاي آماري مورد نياز براي گروه سني 29-15 سال، گزارش ملي وضعيت جوانان با توجه به شاخص‌هاي ملي، منطقه‌اي، جهاني در سه سطح فرابخشي، بخشي و استاني با همكاري مركز آمار ايران و دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط توليد و به مراجع مرتبط ارايه شد.

دليل انتخاب روباه تركمني براي فدراسيون ورزش‌هاي دانشگاهي

ايسنا | رضا شجيع، مديركل دفتر محيط زيست و توسعه پايدار وزارت ورزش و جوانان با اشاره به قرار گرفتن تصوير روباره تركمني روي لباس دانشجويان شركت‌كننده در رقابت‌هاي بيست و نهمين يونيورسياد دانشجويان جهان، دليل انتخاب اين گونه را توسط فدراسيون ورزش‌هاي دانشگاهي، زيركي و هوش بالاي اين گونه در معرض تهديد اعلام كرد و  گفت: ايران تنها كشور شركت‌كننده در رقابت‌هاي يونيورسياد جهاني است كه دو دوره متمادي با نماد يك گونه جانوري در حال انقراض شركت مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها