• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3877 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۱ مرداد

هدف؛ كسب سهميه قهرماني آسيا

مهدي بي‌باك سرمربي تيم ملي تكواندو

1- محمد كاظمي براي نخستين بار در مسابقات گرندپري شركت كرده بود و بازي‌هاي خيلي خوبي را از خود به نمايش گذاشت. كاظمي در اين مسابقات موفق شد قهرمان اروپا و دارنده رنكينگ 4 گرندپري، حريف استراليايي و نايب قهرمان المپيك از تايلند را شكست بدهد. وي در نيمه‌نهايي مقابل تاي هوي كيم از كره‌جنوبي دارنده پنج طلاي گرندي پري و مدال‌هاي مختلف آسيايي و جهاني بازي را واگذار كرد اما با اين حال در نخستين حضور خود در گرندپري موفق به كسب مدال و امتياز شد. هادي‌پور در نخستين ديدار خود حريف كاستاريكايي را با اختلاف امتياز شكست داد اما در دومين ديدار خود مقابل حريف روسي مغلوب شد. هادي‌پور هنوز براي مسابقات گرندپري نياز به اضافه كردن وزن خود دارد تا از لحاظ وزني نيز بتواند بر رقباي خود بچربد. هادي‌پور به دليل حضور در مسابقات دانشجويان جهان نتوانست وزن خود را زياد كند و مغلوب نايب قهرمان مسابقات جهاني كره‌جنوبي شد. يعقوبي در فاصله چند روز به حضور در مسابقات گرند پري دچار يك ترك روي انگشت پاي خود شد. فكر مي‌كرديم بتواند به بهبودي كامل برسد اما در روز مسابقه نيز متاسفانه نتوانست توانايي خود را نشان بدهد و مغلوب حريف انگليسي شد. حريف انگليسي نيز توانست از سد جواد آجوپ حريف صاحب‌نام آرژانتيني بگذرد و در يك ديدار پاياپاي مغلوب دنيسنكو شد و به مدال برنز رسيد.
2- مسابقات روسيه سطح بسيار بالايي داشت و مسابقات گرندپري جايگاه بهترين‌هاي دنيا است. سعي مي‌كنيم براي مسابقات آينده به تركيب اصلي برسيم و در گرندپري مراكش با تعداد بيشتري شركت مي‌كنيم. اميدوارم بازيكنان جوانان نيز بتوانند به تيم اضافه شوند تا در گرندپري آينده مدال‌هاي خوشرنگ‌تري كسب كنيم. بايد برنامه‌ريزي ما در سطحي باشد كه بتوانيم آهسته و پيوسته امتياز بچه‌ها را اضافه كنيم و براي مسابقات المپيك در هر وزن دو ورزشكار داشته باشيم.
3- حضور در اين مسابقات و كسب مدال مي‌تواند سهميه دوم حضور ما در مسابقات قهرماني آسيا را به همراه داشته باشد و به همين دليل ما به اين نتيجه رسيديم همراه با تيم مسابقات داخل سالن، بازيكنان حاضر در اردوي تيم ملي را نيز به اين مسابقات اعزام كنيم. كسب مدال در هر 6 وزن اين مسابقات به ما كمك مي‌كند سال آينده در مسابقات قهرماني آسيا 12 بازيكن و دو تيم اصلي داشته باشيم. تمام تلاش و اهداف دو تيم نيز نتيجه‌گيري در اين مسابقات ازبكستان است و بحث رقابت با همديگر در ميان نيست و بحث كسب بيشترين سهميه در ميان است.
4- رنكينگ فدراسيون جهاني اعلام شده است و در برگشت از مسابقات ازبكستان تركيب را اعلام خواهيم كرد. اميدوارم با انصراف برخي بازيكنان از حضور در مراكش، رجبي و ميرهاشم حسيني را نيز در تركيب‌مان ببينيم و اين عزيزان نيز بتوانند امتيازات لازم را كسب كنند و در اوزان بالا نيز پشتوانه‌سازي كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها