• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3882 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۶ مرداد

حضور وال كيلمر در كمدي ايراني- هاليوودي

نخستين همكاري سينماي اير ان و امريكا

بهار سرلك

 

علي عطشاني، كارگردان سينماي تجاري ايران پا را فراتر از مرزهاي ايران گذاشته و با همكاري وال كيلمر مي‌خواهد فيلمي ايراني- هاليوودي بسازد.
فيلم كمدي «نخستين متولد» به كارگرداني علي عطشاني روي زوجي كه به تازگي ازدواج كرده‌اند، بن ايراني و كيت امريكايي، تمركز دارد. اين زوج ساكن امريكا هستند و زماني كه نخستين‌بارداري كيت با مشكلاتي روبه‌رو مي‌شود، خانواده‌هاي هر دو طرف بايد با يكديگر ملاقات كنند اما حميد، پدر بن، سياستمداري ضدامريكايي است و بايدن، پدر كيت (با بازي كيلمر) سياستمداري امريكايي است كه موضعي تندرو در قبال ايران دارد.
به گفته هاليوودريپورتر، از آنجايي كه اين پروژه نخستين محصول مشترك ايران و هاليوود را رقم مي‌زند و از عوامل و بازيگران امريكايي و خاورميانه‌اي استفاده مي‌كند، اهميت دارد. تهيه‌كنندگي اين پروژه را كمپاني «LA Independent Film and Entertainment» مستقر در هاليوود بر عهده دارد. پوريا ناصربخت به عنوان جانشين تهيه‌كننده در اين پروژه حضور دارد و فيلمنامه اين اثر را مهدي علي‌ميرزايي، سام خوزه و تارك زهدي نوشته‌اند.
هاليوودريپورتر همين ماه ميلادي را شروع فيلمبرداري اين پروژه اعلام كرده است.
علي عطشاني، كارگردان فيلم‌هاي كمدي- تجاري مانند «دموكراسي تو روز روشن» و «تلفن همراه رييس‌جمهور» است كه در فيلم «پارادايس» (1394) - محصول مشترك ايران و آلمان- او نيز شاهد ايفاي نقش بازيگران آلماني جلوي دوربين اين كارگردان بوديم. درام «يادم تو رو فراموش» آخرين ساخته علي عطشاني با نام «Wishbon» در جشنواره‌هاي جهاني حضور يافت و در دهمين حضور بين‌المللي خود در يازدهمين جشنواره بين‌المللي فيلمسازان مستقل برلين، در مرحله پاياني، كانديداي دريافت بهترين فيلمنامه اين رويداد هنري شد. عطشاني اين فيلم را براساس پرونده شهلا جاهد كه در سال ۱۳۸۹ به جرم قتل همسر ناصر محمدخاني، فوتباليست اعدام شد، ساخت. حسين ياري، آزاده مهدي‌زاده، ميترا حجار، ماه‌چهره خليلي و مازيار فلاحي در اين فيلم به ايفاي نقش پرداختند.
اما وال كيلمر را براي بازي در فيلم «مخمصه» مي‌شناسيم. «مخمصه» به كارگرداني مايكل مان و با بازي ستاره‌هايي همچون رابرت دنيرو و آل پاچينو سال 1995 روي پرده سينماها رفت. كيلمر پيش از ورود به سينما، بازيگر صحنه تئاتر بود اما اواسط دهه 1980 با بازي در فيلم‌هاي كمدي كه با فيلم «فوق‌ سري!» (1984) آغاز ‌شد و بعد به فيلم كالت كلاسيك «نابغه واقعي» (1985) و فيلم اكشن نظامي «تاپ گان» (1986) به كارگرداني توني اسكات و با بازي تام كروز و همچنين فيلم فانتزي «بيد» (1988)، به اوج محبوبيت و شهرت رسيد.
شخصيت‌هاي به‌يادماندني‌اي كه كيلمر با بازي در فيلم‌ها از خود در خاطره‌ها حك كرد شامل ايفاي نقش خواننده گروه راك «Doors» در فيلمي به همين نام به كارگرداني اليور استون، داك هاليدي در فيلم وسترن «سنگ قبر»، سارقي مسلح به نام كريس شيهرليس در «مخمصه»، بروس وين يا بتمن در فيلم «بتمن براي هميشه»، سيمون تمپلار در «قديس» و رابي گالاگر ستاره‌شناس در فيلم «سياره سرخ» مي‌شود. آخرين بار او را در فيلم «ترانه به ترانه» به كارگرداني ترنس ماليك ديديم و به زودي و در فصل پاييز او را براي ايفاي نقش كوتله در فيلم «مرد برفي» به كارگرداني توماس آلفردسون خواهيم ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون