• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3884 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۹ مرداد

خبر كوتاه

10 درصد زنان معتاد در پاتوق‌ها «زايمان» مي‌كنند
ايسنا| معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور با بيان آنكه حدود 7 تا 10 درصد زنان معتاد در خارج از نظام سلامت (مراكز بهداشتي و درماني) و عمدتا در پاتوق‌ها زايمان مي‌كنند؛ از اجراي طرح «مراقبت‌هاي دوران بارداري ويژه زنان معتاد» در دولت دوازدهم توسط سازمان بهزيستي كشور خبر داد. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور ادامه داد: در همين راستا معاون بهداشت و درمان وزير بهداشت نامه‌اي به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ارسال و اعلام كردند كه چنانچه زن باردار معتادي براي زايمان به بيمارستان مراجعه كند، بيمارستان‌ها موظفند در كمترين زمان مورد را به اورژانس اجتماعي اطلاع داده و اجازه ترخيص نوزاد را ندهند. وي در ادامه با بيان آنكه تعدادي كودك هم از طريق قوه قضاييه و ساير دستگاه‌ها به علت بدسرپرستي و معتاد بودن والدين كه عموما در سنين بالاتر از نوزادي هستند به بهزيستي سپرده مي‌شوند افزود: تعداد كلي اين كودكان در سال 95 به حدود 1200 كودك شامل نوزاد و خردسال مي‌رسد كه وارد سيستم بهزيستي شدند. معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي كشور تصريح كرد: در حال حاضر حدود 7 تا 10 درصد زنان معتاد خارج از نظام سلامت مانند پاتوق‌ها زايمان مي‌كنند كه تحت رصد و پوشش ما نيستند و نگراني ما در خصوص اين زنان است.

دروازه مكشوفه جديد شهر پارسه، سايت موزه مي‌شود
مهر | عليرضا عسگري، سرپرست ايراني كاوش‌هاي باستان‌شناسي شهر پارسه تخت جمشيد با اعلام اينكه دروازه مكشوفه جديد از شهر پارسه تخت جمشيد با انجام اقدامات حفاظتي به زودي به سايت موزه تبديل مي‌شود، گفت: آنچه در جديدترين يافته‌هاي باستان‌شناسي طبق مدارك دوره نخستين اين شهر قابل ملاحظه است يعني آثار دوره كوروش هخامنشي كه تاكنون ناشناخته مانده بود، محدوده‌اي به وسعت ۵۰۰ هكتار از آثار شهر پارسه است كه طي ۴ سال گذشته شناسايي شد و دروازه اين بخش از شهر مورد كاوش قرار گرفت. او اين دروازه را، دروازه‌اي بي‌همتا و برابر با دروازه شهر بابل در دوره كوروش دانست و تصريح كرد: سبك واحد و مشترك بين دروازه شهر پارسه و شهر بابل در دوره هخامنشي نشان از پيوند فرهنگي بين پارسه و بابل دارد. شهر بابل مهم‌ترين شهر بين النهرين باستان در جنوب عراق امروزي واقع است كه طي سه هزار سال به ويژه دوره هخامنشي به عنوان مهم‌ترين شهر مذهبي بين‌النهرين شهره داشت.

نقش سازمان ميراث فرهنگي در درآمدزايي همانند وزارت نفت است
زهرا احمدي‌پور، رييس پيشين سازمان ميراث فرهنگي در گفت‌وگو با خبرگزاري ايلنا در رابطه با عملكرد خود در سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: هر كار اداري موانع خاص خود را دارد. حوزه مسووليت بنده نيز چون متنوع بود و موضوعات و حوزه‌هاي مختلف و متعددي را شامل مي‌شد، شايد سختي‌هايش بيشتر بود، اما از آن جهت كه موفق شدم؛ سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را شناخته و ريشه‌هاي مشكلات آن را شناسايي و در جهت حل آن اقدام كنم، از خود راضي هستم. معاون سابق رييس‌جمهور در پاسخ به اين سوال كه به نظر شما اولويت اصلي رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي، و گردشگري چه بايد باشد، تصريح كرد: در زمان مسووليت من، اقداماتي براي اصلاح برخي فرآيندها را شروع كرديم و به نظر من اصلاح آنها بايد در دستوركار رييس جديد سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري قرار گيرد. احمدي‌پور افزود: نقشي كه سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مي‌تواند براي تامين درآمد و ارز در كشور داشته باشد، همانند وزارت نفت است، اما اين كار منوط به اصلاح فرآيندها است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون