• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3885 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ مرداد

سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا كاهش مي‌يابد؟

2+2 به جاي 1+3

كنفدراسيون فوتبال آسيا جديدترين رده‌بندي ليگ‌هاي آسيايي را اعلام كرد كه ليگ برتر ايران بدون تغيير نسبت به ماه گذشته در رده هفتم قاره كهن ايستاده است. در اين رده‌بندي ايران با داشتن 893 امتياز در رده‌بندي ملي، 10 امتياز اين بخش را به دست آورد و با داشتن 950/47 امتياز در بخش باشگاهي، توانست 579/59 امتياز هم از اين بخش به دست بياورد كه در نهايت با امتياز 579/59 پايين‌تر از ژاپن در رده هفتم قرار گرفت. اين امتيازها از اين جهت مهم است كه سرنوشت سهميه‌هاي ليگ قهرمانان آسيا در سال‌هاي آتي را مشخص مي‌كند.
سايت استاد الدوحه قطر در همين زمينه مدعي شده است كه اين رده‌بندي هيچ تاثيري در سهميه باشگاه‌ها در ليگ قهرمانان آسيا در سال پيش رو يعني 2018 ندارد. زيرا تقسيم‌بندي سهميه ليگ قهرمانان آسيا براي سال 2017 و 2018 در ماه نوامبر 2016 انجام شد كه در آن زمان عربستان، امارات و ايران رده اول تا سوم غرب آسيا را داشتند و در نتيجه سهميه 1+3 گرفتند و قطر با قرارگرفتن در رده چهارم سهميه 2+2 را كسب كرد.
با ادعاي اين سايت معتبر قطري مشخص مي‌شود سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا 2018 مثل گذشته 3+يك است زيرا اين تقسيم‌بندي زماني صورت گرفت كه ايران در رده سوم غرب آسيا قرار داشت و اين رده‌بندي جديد باشگاه‌هاي آسيا كه ايران در رده چهارم قرار گرفته از سال 2019 اجرايي خواهد شد. درنتيجه سهميه ايران در سال 2019 كاهش مي‌يابد و 2+2 مي‌رسد. بدين ترتيب قهرمان ليگ و جام حذفي به صورت مستقيم به ليگ قهرمانان آسيا مي‌رسند و تيم‌هاي دوم و سوم ليگ بايد در پلي‌آف مسابقات حضور يابند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون