• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

در مراسم توديع و معارفه وزراي سابق و قديم دفاع مطرح شد

موضوع دفاع فراتر از هرگونه جناح و نگرش در كشور است

گروه سياسي| روز گذشته مراسم توديع وزير سابق دفاع و معارفه وزير جديد اين وزارتخانه با سخنراني سرلشكر باقري، رييس ستاد كل نيروهاي مسلح برگزار شد؛ مراسمي كه در آن همه يك تاكيد مشترك داشتند و آن هم اينكه مقوله «دفاع» موضوعي فراتر از حزب، جناح و نگرش در كشور است. حتي سردار دهقان، وزير سابق دفاع هم اين وزارتخانه را تنها وزارتخانه‌اي دانست كه در آن هيچ وزيري نسبت به انتقاد از مقام قبل در آن كاري نكرده است. وزير جديد دفاع هم در اين مراسم يادي از تلاش‌هاي سرلشكر سليماني كرد و وعده داد كه در برنامه پيش‌بيني شده براي چهار سال آينده تمام تلاشش را به كار بگيرد. در اين مراسم رييس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در نظام و كشور اسلامي، موضوع دفاع، فراتر از هرگونه حزب، جناح، سليقه و نگر‌ش حايز اهميت و توجه است. به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع، سردار سرلشكر محمد باقري در مراسم توديع و معارفه وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه وزارت دفاع حاصل ادغام وزارت سپاه و وزارت دفاع سابق است و از سال 68 تاكنون دوره‌هاي موفقي را طي كرده است، تصريح كرد: طبق قانون و اوامر و تدابير فرمانده معظم كل قوا وظايف مهمي در بعد صنعت دفاعي، تامين نيازمندي‌هاي تجهيزاتي، تسليحاتي، همكاري و پشتيباني از نيروهاي مسلح، تامين معيشت نيروهاي مسلح بر عهده وزارت دفاع گذاشته شده است. وي با قدرداني از پشتيباني‌هاي دولت از نيروهاي مسلح و اشاره به واقعيات شرايط تحريم و محدوديت‌هاي موجود در ميزان اعتبارات نيروهاي مسلح گفت: نيروهاي مسلح از اولويت‌هاي اصلي كشور هستند و در مقوله بودجه و اعتبارات انتظار است دولت محترم با حمايت‌هاي لازم روند توسعه، توان و اقتدار‌ دفاعي و انجام ماموريت‌هاي آنان را به نحوكامل تسهيل كند. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح‌ با بيان اينكه از مجلس شوراي اسلامي انتظار مي‌رود براي تصويب برخي قوانين به ويژه در حوزه سربازي نظرات ‌نيروها‌ي مسلح را احصا و مورد توجه قرار دهد، گفت: فرمانده معظم‌ قوا بارها فرموده‌اند مساله خدمت سربازي مساله نيروهاي مسلح است و بايد نظر نيروهاي مسلح را مدنظر قرار داد، در حالي كه هم‌اكنون در اين زمينه با مشكلاتي مواجه هستيم كه ان‌شاءالله با همكاري مجلس محترم و اصلاح قوانين شاهد رفع آن باشيم. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح‌ در بخش ديگري از سخنان خود‌ با اشاره به مراسم توديع و معارفه وزير دفاع گفت: وزير جديد مانند سردار دهقان و بهتر از ايشان بايد كارها را پيش ببرند تا شاهد اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران باشيم. وي با تقدير از رييس‌جمهور براي انتخاب امير حاتمي به عنوان وزير دفاع گفت: از ‌نمايندگان مجلس نيز براي راي بالا و قاطع به امير حاتمي قدرداني مي‌كنيم. رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اينكه راي بالاي نمايندگان به امير حاتمي پشتوانه عظيمي براي نيروهاي مسلح‌، نظام جمهوري اسلامي و قدرت بازدارندگي ‌كشور خواهد بود، گفت: پيام داخلي اين راي هم اين است كه هنگامي كه مساله وزارت دفاع، ‌نيروهاي مسلح و دفاع از امنيت و اقتدار نظامي اسلامي باشد همه نمايندگان و مردم در ميدان هستند و پاي اقتدار نظام مي‌ايستند.
وزيري نسبت به وزير قبل در مقام نقد برنيامده
وزير سابق دفاع هم كه اين روزها حكم جديدي از مقام معظم رهبري گرفته است، در اين مراسم گفت: در وزارت دفاع هيچ وزيري نسبت به وزير دفاع قبل در مقام نقد برنيامده و سياست‌هاي دوره‌هاي قبل در جهت پيشرفت صنعت دفاعي‌ تداوم يافته است. ‌سردار حسين دهقان با بيان اينكه توفيقات به دست آمده در چهار سال گذشته با همدلي، همكاري و همياري تمام كاركنان بوده است، گفت: تدابير فرمانده معظم كل قوا در وزارت دفاع جاري و ساري است. وي با بيان اينكه در وزارت دفاع سياست‌ها برآمده از تدابير فرمانده معظم كل قواست، افزود: در وزارت دفاع هيچ وزيري نسبت به وزير دفاع قبل در مقام نقد برنيامده و سياست‌هاي دوره‌هاي قبل در جهت پيشرفت صنعت دفاعي‌ تداوم يافته است. ‌دهقان توسعه نيروي انساني و جانشين‌پروري را يكي از مهم‌ترين اقدامات وزارت دفاع در چهار سال گذشته برشمرد و گفت: از روزي كه امير سرتيپ حاتمي به عنوان گزينه وزارت دفاع مطرح شد، همه نيروهاي مسلح و مجموعه وزارت دفاع از وي حمايت كردند تا وي با راي بالايي انتخاب شود. وي با بيان اينكه از همه فرماندهان نيروهاي مسلح مي‌خواهم با تمام توان از امير سرتيپ حاتمي حمايت كنند، گفت: اميدواريم در دوره وزارت امير حاتمي شاهد ارتقاي روزافزون اقتدار دفاعي ‌نظام جمهوري اسلامي و صنعت دفاعي باشيم.
تلاش بيشتري خواهيم داشت
امير حاتمي، وزير دفاع جديد هم با تاكيد بر حمايت از محور مقاومت به ويژه سرلشكر قاسم سليماني گفت: حمايت‌هاي همه‌جانبه‌‌ از سپاه، ارتش و نيروي انتظامي در حوزه‌هاي پدافندي، موشكي و دريايي و مرزباني و ساير حوزه‌هاي حايز اهميت با قدرت ادامه خواهد يافت.، امير سرتيپ امير حاتمي، وزير دفاع در مراسم معارفه خود در اين وزارتخانه با بيان اينكه دوره وزارت سردار دهقان واقعا يك دوره افتخارآميز است، گفت: در چهار سال گذشته تمام تلاش‌مان ارتقاي توان بازدارندگي و پشتيباني از نيروهاي مسلح بوده است كه بحمدالله به اهداف‌مان دست يافتيم. حاتمي با بيان اينكه تمام اهداف و سياست‌هاي دوره سردار دهقان تداوم خواهد يافت، گفت: در برنامه 4 ساله پيش‌بيني شده در حوزه موشكي، هوايي، پد‌افندي، رزم زميني و... تلاش بيشتري خواهيم داشت تا قدرت و اقتدار دفاعي جمهوري اسلامي ايران افزايش يابد. وي با تاكيد بر حمايت از محور مقاومت به ويژه سرلشكر قاسم سليماني گفت: حمايت‌هاي همه‌جانبه‌‌ از سپاه پاسداران، ارتش جمهوري اسلامي ايران و نيروي انتظامي در حوزه‌هاي پدافندي، موشكي و دريايي و مرزباني و ساير حوزه‌هاي حايز اهميت با قدرت ادامه خواهد يافت و ان‌شاء‌الله به بحث معيشت كاركنان شاغل و بازنشسته نيروهاي مسلح هم توجه جدي خواهيم كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون