• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

در مراسم توديع و معارفه وزراي قديم و جديد دادگستري مطرح شد

آوايي: اولويت‌مان ارتقاي روابط بين قوا است

گروه سياسي| مراسم توديع و معارفه وزيران سابق و جديد دادگستري هم روز گذشته برگزار شد تا وزارت دادگستري دولت دوازدهم نيز رسما كار خود را براي يك دوره چهارساله جديد آغاز كند. وزير دادگستري در اين دوره با انتظارات ويژه‌اي از سوي رييس‌جمهور روبه‌رو است كه آوايي وزير جديد دادگستري بايد براي عملياتي شدن آنها قدم بردارد. روز گذشته سخنگوي قوه قضاييه مهمان اصلي مراسم توديع و معارفه بود. به گزارش ميزان، غلامحسين محسني اژه‌اي در مراسم توديع و معارفه وزير دادگستري افزود: در نظام جمهوري اسلامي پذيرش مسووليت جاي شكر دارد؛ تحويل دادن پست به ديگري هم جاي شكر دارد، اگر مسووليتي بر عهده ما گذاشته شد، از اين جهت جاي شكر دارد كه خداوند اين فرصت را براي خدمتگزاري به مردم ايجاد كرده و براي هركسي ممكن است چنين فرصتي پيش نيايد؛ اگر مسووليت از روي دوش ما برداشته شد، باز هم جاي شكر دارد كه بار سنگيني برداشته مي‌شود. محسني اژه‌اي ادامه داد: وزير دادگستري در جمهوري اسلامي تنها وزيري است كه هر سه قوه در آن دخالت دارند. افزود: در اصل 160 قانون اساسي آمده كه وزير دادگستري مسووليت روابط سه قوه را در امور قضايي عهده‌دار است؛ اما بايد بررسي شود كه آيا اين موضوع در وزارت دادگستري تعريف شده است؟ من از آقاي آوايي مي‌خواهم روي اين موضوع بيشتر تمركز كرده و بررسي كنند كه اگر در اين مورد دستورالعملي هست، آن را تقويت كنند و اگر نيست نگاشته شود. همه قوا در يك نظام هستيم و به صورت جزيره‌اي نيستيم؛ اما به هر حال يك سلسله برداشت‌ها و وظايفي براي هر يك از قوا تعريف شده است. وزير دادگستري بايد درجهت ارتقاي اين نظام و خدمت به مردم انجام وظيفه كند. سخنگوي دستگاه قضا بيان داشت: وزير دادگستري، تنها وزيري است كه از بسياري از امور سه قوه مطلع است و در تمام جلسات هيات دولت شركت مي‌كند. معمولا حداقل رييس يك كميسيون از كميسيون‌هاي تخصصي دولت است. در جلسات مسوولان عالي قوه قضاييه نيز شركت مي‌كند و از مسائل دستگاه قضا مطلع است و از مجلس شوراي اسلامي هم اطلاعات زيادي دارد. وي خاطرنشان كرد: آقاي پورمحمدي زماني كه مسووليت دادستان انقلاب را عهده‌دار شدند، سن‌شان به قدري كم بود كه اگر كسي چهره ايشان را مي‌ديد، باور نمي‌كرد.
ارتقاي ارتباطات حقوقي و قضايي كشور در چهار سال گذشته
وزير سابق دادگستري كه اين روزها مشاور رييس قوه قضاييه هم شده است در مراسم روز گذشته، گفت: خوشبختانه ارتباطات حقوقي و قضايي كشور در طول چهار سال گذشته ارتقاي قابل قبولي پيدا كرد. به گزارش ميزان، پورمحمدي ادامه داد: امروز نزديك 40 سال از عمر شريف اين نظام مي‌گذرد و حضور مردم در عرصه‌هاي مختلف موجب مباهات است و بايد به اين ملت افتخار كنيم. وي خاطرنشان كرد: خبرنگاري از من پرسيد به خودت چه نمره‌اي مي‌دهي گفتم من به خودم نمره خوبي نمي‌دهم، هر قدر هم خلاق و مبتكر باشيم ما مديران خيلي بدهكار مردم هستيم و به لطف خدا و گذشت مردم نيازمنديم. پورمحمدي تصريح كرد: متاسفانه با آنچه در قانون اساسي تصويب كرديم فاصله زيادي داريم. بايد در بخش حقوق شهروندي پيشتاز باشيم. ديگران چنين جايگاه و وزني ندارند كه به ما اين مسائل را ياد دهند. بايد سربازي براي اين نظام را بزرگ‌ترين افتخار بدانيم و بنده از اينكه اين افتخار از ابتداي انقلاب نصيبم شده خدا را شاكرم.

ارتقاي روابط بين قوا اولويت نخست
ما خواهد بود
وزير جديد دادگستري هم در اين مراسم گفت: كار اول ما در وزارت دادگستري ارتقاي روابط بين قوا است تا برنامه‌هاي مدنظر با سرعت بيشتري پيش رود. پس از آن، اهتمام جدي به سازمان تعزيرات و موضوع حقوق شهروندي، از اولويت‌هاي ما خواهد بود. عليرضا آوايي گفت: كار در وزارت دادگستري زياد است و اگر همين كار‌هايي كه اكنون وجود دارد را به نحو احسن انجام دهيم، كارهاي خوبي انجام داده‌ايم. وزير دادگستري گفت: در خصوص برنامه‌ها و اولويت‌هاي كاري خود برنامه‌هاي خود را به مجلس ارايه داديم و در مجلس به تشريح آنها پرداختيم. وي با بيان اولويت‌هاي كار‌ي خود در وزارت دادگستري گفت: كار اول ما در وزارت دادگستري ارتقاي روابط بين قوا است تا برنامه‌هاي مدنظر با سرعت بيشتري پيش رود. آوايي گفت: گاهي اوقات يك حرف نسنجيده و يك اقدام كارشناسي نشده و يك ارزيابي غير دقيق و يك عصبانيت كنترل نشده اين استعداد را دارد كه كشور را به هم بريزد و در دل مردم نااميدي ايجاد كند و ممكن است روند كار‌ها را مختل كند و نظام و مردم را با چالش مواجه سازد؛ لذا خدا به ما كمك كند كه در موضع‌گيري‌ها و صحبت كردن‌هاي خود درست رفتار كنيم؛ چون صحبت‌ها و اقدامات ما به لحظه رصد شده و آثار بين‌المللي پيدا مي‌كند. وزير دادگستري افزود: بايد دست به دست هم دهيم و خوبي‌هاي يكديگر را آشكار كرده و زشتي‌هاي همديگر را علني نكنيم تا كشور به سمت پيشرفت و آباداني برود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون