• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3887 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱ شهريور

اپراتوري به پست هم رسيد

وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت يازدهم يكي از برنامه‌هاي اصلي خود را ورود اپراتورهاي بخش خصوصي به بازارهاي زير مجموعه‌اش قرار داده است. موضوعي كه حتي وزير ارتباطات دولت يازدهم كه اخيرا به عنوان رييس دفتر رييس‌جمهور منصوب شده، براي فعال شدن اين اپراتورها شخصا دست به كار شد و سعي كرد با برگزاري جلسات مختلف با متقاضيان، آنها را براي ورود به اين بازار متقاعد و براي اين فعاليت فرا بخواند.
بر همين اساس بود كه چندي بعد سازمان تنظيم و مقررات به نخستين اپراتور بخش خصوصي در حوزه پست اجازه فعاليت داد تا ايراني‌ها همچون بخش ديگر ارتباطي يعني تلفن همراه شاهد تغييرات و تحولات بين دولتي‌ها و خصوصي‌ها باشند.
موضوعي كه مهرداد فاخر به عنوان مجري نخستين اپراتور پست خصوصي هم به آن اشاره مي‌كند و از برنامه‌ريزي وزارت خانه براي ورود و شروع به كار اين اپراتور صحبت مي‌كند و از مذاكراتي مي‌گويد كه بين 5 كنسرسيوم و شركت مجوز‌دار برگزار شده تا نخستين اپراتور پست خصوصي هم پا به عرصه ارتباطي بگذارد.
بنا به وظيفه‌اي كه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به عهده اين اپراتور گذاشته است تيپاكس به عنوان بخش خصوصي صنعت پست، وظيفه ساماندهي و تنظيم بازار و همچنين ايجاد ارزش افزوده و توسعه بازار در اين حوزه را خواهد داشت. پس از تحقيقات، بررسي‌ها و تجارب‌مان، در اين سال‌ها به اين نتيجه رسيديم كه نيازهاي كسب و كارهاي نوپا و سبك زندگي مردم، ايجاد بازارهاي جديدي را مي‌طلبد كه اپراتورهاي خصوصي وظيفه خلق و گسترش چنين بازارهايي را به صورت برد- برد دارند.
وي به تحولات اخير وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و رويكرد جوانگرايي در دولت جديد و اين وزارتخانه اشاره كرده و ابراز اميدواري مي‌كند كه تمام فعالان حوزه ارتباطات و فناوري اطلاعات و خدمات وابسته زيرساختي هم در موج جديد تحولات پرشتاب كشور همراه و موفق باشند.
مدير پروژه اپراتور اول پست خصوصي ايران، هم با اشاره به اينكه روند توسعه پست در كشورهاي پيشرفته مورد توجه تيپاكس قرار گرفته است، گفته است: الگوبرداري از تجربيات اين كشورها و نگاهي به ضريب ارسال مرسوله در كشورهاي پيشرفته كه متوسط 50 مرسوله براي هر نفر است و مقايسه اين رقم با متوسط 8 ارسال مرسوله براي هر نفر در كشور نشان‌دهنده بازاري است كه مي‌تواند با ايجاد ارزش افزوده و ايده‌هاي نو پيشرفت شاياني داشته باشد.
محمدحسن ترابي، مدير روابط عمومي شركت ملي پست كشور هم با بيان اينكه شركت پست كماكان در ارايه خدمات پايه‌اي در مناطق‌ مختلف كشور كه براي شركت‌هاي خصوصي به صرفه نخواهد بود انجام وظيفه مي‌كند، تصريح كرد: قانونگذار به دليل رفع نيازهاي جديد مردم و ايجاد خدمات با كيفيت‌تر، پرسرعت و ايجاد ارزش افزوده‌ها به اين صنعت ورود اپراتورهاي خصوصي را به بخش پست الزام كرده است و به همين دليل مزايده‌اي توسط سازمان تنظيم مقررات براي شناختن اپراتور پست خصوصي شكل گرفت و تيپاكس به عنوان اپراتور اول پست خصوصي كشور برنده اين مزايده شد. وي افزود: سازمان تنظيم مقررات با توجه به داشتن اسناد بالادستي كشور وظيفه ارتباط بين اپراتورها و پست را دارد و ايجاد يك هم‌افزايي بين پست و اپراتورهاي خصوصي براي خدمات با كيفيت‌تر و پرسرعت‌تر همواره با يك نگاه ملي در عملكرد شركت ملي پست كشور وجود داشته است كه با ورود اپراتورهاي خصوصي به اين حوزه بيش از پيش خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون