• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3888 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲ شهريور

چهره‌ها- خبرها

سيطره نيروهاي عراقي بر مركز شهر تلعفر

در چهارمين روز از عمليات آزادسازي تلعفر همزمان با پيشروي ارتش عراق به داخل شهر تلعفر و فرار هزاران غيرنظامي، سازمان ملل اعلام كرد 30 هزار تن در تلعفر در محاصره هستند. به گزارش ايسنا، به نقل از الجزيره، نيروهاي عراقي در ادامه عملياتشان براي آزادسازي شهر تلعفر پس از سلطه بر منطقه الكفاح در غرب اين شهر و محله النور از طرف شرقي، موفق شدند به محله السراي در مركز شهر سلطه پيدا كنند. آزادسازي اين محله ساعاتي پس از اعلام سلطه بر محله‌هاي الكفاح و النور و بدون مقاومت شديد داعشي‌ها صورت گرفت. تصاوير منتشر شده از سوي برخي خبرگزاري نشان‌دهنده تمركز نيروهاي عراقي و حشد شعبي در مركز شهر تلعفر است. حيدرالعبادي، نخست وزير عراق اعلام كرد كه نيروهاي ارتش اين كشور موفق به پيشروي به سمت مركز تلعفر شده‌اند. منابع نظامي عراقي مي‌گويند كه نيروهاي حشد شعبي نيز روستاي الطينيه در حومه شهر را آزاد كردند. پيش از اداره تبليغات جنگ ارتش عراق اعلام كرده بود كه 17 روستا در اطراف تلعفر آزاد شده است. عمليات آزادسازي شهر تلعفر مهم‌ترين پايگاه باقي مانده تروريست‌هاي داعش در عراق از روز يكشنبه با دستور مستقيم نخست‌وزير اين كشور آغاز شد. اين عمليات از چند محور آغاز شده و شهر تلعفر از محور غرب و جنوب مورد حمله قرار گرفته است. همزمان سازمان ملل نسبت به محاصره 30 هزار غيرنظامي در شهر تلعفر و نگراني‌هايي درباره كشتار و اعدام اين افراد ابراز نگراني كرده است. استفان دوجاريك، سخنگوي سازمان ملل گفت: كمك‌هاي انساني و كمپ‌هاي اسكان موقت در نقاطي در جنوب و شرق شهرستان تلعفر مستقر شده و بيش از 300 تن روز دوشنبه به اين مناطق آمده‌اند. وي همچنين نسبت به استفاده از غيرنظاميان عراقي به عنوان سپر انساني در درگيري‌ها ابراز نگراني كرد. 

كنترل ارتش لبنان بر مناطق استراتژيك در مرز با سوريه

ارتش لبنان در ادامه پيشروي خود در مناطق هم مرز با سوريه كنترل منطقه رأس الكف در اطراف القاع را در دست گرفت. ارتش لبنان روز دوشنبه مرحله سوم و آخرين مرحله از عمليات نظامي خود عليه داعش در مرز با سوريه را آغاز كرد و تجهيزات جديدي را به رأس بعلبك و القاع و الفاكهه انتقال داده تا بتواند اين مناطق را به طور كامل پاكسازي كند. ارتش لبنان با اين پيشروي اكنون كنترل ۱۰۰ كيلومتر از مجموع ۱۲۰ كيلومتر را در دست دارد. ۲۰ كيلومتر باقيمانده در وادي مرطبيا واقع در اطراف رأس بعلبك است. سخنگوي ارتش لبنان اعلام كرد كه اين نيروها ۹ مركز داعش را منهدم كردند و تيم مهندسي نيز مشغول خنثي‌سازي بمب‌ها و مين‌هاي كارگذاشته شده است. همزمان با عمليات ارتش لبنان، حزب‌الله و ارتش سوريه نيز مشغول پاكسازي قلمون غربي هستند. از سوي ديگر، ميشل عون، رييس‌جمهور لبنان در ديدار با اياد علاوي، معاون رييس‌جمهور عراق درباره پيروزي‌هاي ارتش لبنان عليه داعش تاكيد كرد كه لبنان بر تروريسم پيروز خواهد شد و خاك خود را از وجود تروريست‌ها پاكسازي خواهد كرد و ساعات آتي پيروزي مورد انتظار را رقم خواهد زد. 

حمله پليس به معترضان عليه ترامپ

دونالد ترامپ، رييس‌جمهوري امريكا از موضعگيري خود در قبال درگيري‌هاي نژادي اخير دفاع كرده و پليس براي متفرق كردن تظاهركنندگان مخالف گاز اشك‌آور به كار برده است. در جريان سخنراني رييس‌جمهوري امريكا در جمع هوادارانش در يك مركز اجتماعات در شهر فينيكس آريزونا، ماموران پليس با تظاهركنندگان مخالف در نزديكي محل سخنراني درگير شدند و به سوي آنان گاز اشك‌آور شليك كردند. هنگام سخنراني آقاي ترامپ، پليس در اطراف اين محل حضور گسترده‌اي داشت. سخنگوي پليس فينيكس گفته است كه هنگام سخنراني آقاي ترامپ، تظاهركنندگان با تجمع در نزديكي محل سخنراني به پرتاب بطري و سنگ مبادرت كردند و پليس براي جلوگيري از پيشروي آنان وارد عمل شد. وي افزوده است كه «با ادامه رفتار خشونت‌آميز تظاهركنندگان، ماموران ناگزير شدند براي خاتمه دادن به حملات و متفرق كردن آنان گاز فلفل و گاز اشك‌آور به كار ببرند.» پليس در مورد شمار شركت‌كنندگان در اين تجمع آماري نداده است اما رسانه‌هاي خبري آريزونا تعداد آنان را «چندهزار نفر» گزارش كرده‌اند. در مورد زخمي شدن افراد يا بازداشت احتمالي تظاهركنندگان در تجمع خبري مخابره نشده است. رييس‌جمهوري امريكا در سخنراني در جمع چند هزار تن از هواداران خود در فينيكس بار ديگر از اظهاراتش در مورد درگيري‌هاي اخير بين طرفداران و مخالفان تبعيض نژادي دفاع كرد و رسانه‌هاي خبري را به خاطر نحوه گزارش‌دهي سخنانش مورد حمله قرار داد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون