• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3891 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۶ شهريور

عددنوشت

افزايش خريد گندم

يزدان سيف، مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: از آغاز فصل برداشت تاكنون بيش از هشت ميليون و 800 هزارتن گندم به ارزش 114 هزارو 300 ميليارد ريال از تمامي استان‌هاي كشور خريداري شد. تاكنون نزديك 74 هزارو 300 ميليارد ريال معادل 65 درصد مطالبات گندمكاران پرداخت شده و 40 هزار ميليارد ريال باقيمانده با تامين منابع مالي به حساب كشاورزان واريز مي‌شود. وي به ايرنا اظهار داشت: در اين مدت خوزستان با خريد يك ميليون و 355 هزارتن، گلستان با يك ميليون و 152 هزارتن، فارس با 897 هزارو 300 تن، كرمانشاه 643 هزار و 400 تن و كردستان با 495 هزارو 800 تن به ترتيب رتبه‌هاي اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند. سيف تعداد مراكز خريد را در سراسر كشور يك هزار و 439 مركز و تعداد محموله‌هاي خريداري شده را يك ميليون و 397 هزارو 700 محموله اعلام كرد.


مسافران هوايي كشور
مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري از جابه‌جايي 115 ميليون و 692 هزار و 648 مسافر از سال 92 تا فروردين 96 خبر داد و گفت: در اين مدت 962 هزار و 147 پرواز در بخش حمل و نقل هوايي كشور انجام شده است. رضا جعفرزاده گفت: در سال 92 در مجموع 25 ميليون و 737 هزار و 495 مسافر با انجام 214 هزار و 813 پرواز در كشور جابه‌جا شد و سهم شركت‌هاي داخلي از تعداد پروازهاي انجام شده در مسيرهاي داخلي و بين‌المللي 193 هزار و 699 پرواز و شركت‌هاي خارجي 21 هزار و 114 پرواز بوده است. وي افزود: در سال 93 با انجام 229 هزار و 233 پرواز تعداد 28 ميليون و 173 هزار و 151 مسافر جابه‌جا شد كه سهم شركت‌هاي داخلي از پرواز‌هاي انجام شده در مسيرهاي داخلي و بين‌المللي 201 هزار و 185 پرواز و شركت‌هاي خارجي 28هزار و 47 پرواز بوده است.


صادرات نفت از پارس جنوبي
وزارت نفت اعلام كرد: چهار محموله نفت خام لايه نفتي پارس جنوبي در مجموع با حجم 2 ميليون بشكه به بازارهاي شرق آسيا صادر شده است. پارس جنوبي افزون بر اينكه بزرگ‌ترين ميدان گازي جهان به شمار مي‌رود، داراي لايه‌هاي نفتي است كه تا پيش از دولت يازدهم، از منابع نفتي اين ميدان برداشت نشده است. قطر سال‌هاي گذشته از اين لايه نفتي برداشت داشت، اما ايران به علت غفلت و همچنين نبود امكانات فني مانند شناور پالايشگاهي، به توليد نفت از اين ميدان توجهي نكرد. نخستين شناور پالايشگاهي خاورميانه در هفته‌هاي پاياني سال 1395، وارد خليج فارس شد و استخراج نفت از لايه نفتي پارس جنوبي در بيست‌ونهم اسفند گذشته آغاز شد.


تجهيز اتوبوس‌ها به سامانه سپهتن

 حميدرضا شهركي، مديركل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي از تجهيز  ۱۳ هزار اتوبوس به سامانه سپهتن خبر داد و اظهار كرد: نخستين نشست كارگروه ارتقاي خدمات مسافري منطقه ۵ كشور با هدف مشتري‌مداري و ارتقاي خدمات برگزار شده است. وي ثانوي با بيان اينكه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، شركت‌هاي مسافربري و شهرداري‌ها سه ضلع اصلي حمل و نقل جاده‌اي هستند، افزود: اين قبيل نشست‌ها به منظور هماهنگي بين استان‌هاي همجوار براي رسيدن به اهداف كلي مشتري‌مداري و ارتقاي ايمني برگزار مي‌شود. وي با اشاره به سامانه سپهتن تصريح كرد: اين سامانه در گام اول با تجهيز اتوبوس‌هاي بين‌شهري اجرايي شده است. در واقع سامانه سپهتن براي پايش هوشمند تردد راه‌اندازي شده كه در حال حاضر
۱۳ هزار دستگاه اتوبوس جاده‌اي به اين سامانه مجهز شده است. وي، كنترل سرعت ناوگان حمل و نقل عمومي و كنترل ساعات مجاز فعاليت رانندگان حرفه‌اي بدون نياز به توقف در پاسگاه‌هاي پليس راه را از مزاياي سپهتن دانست و افزود: اين سامانه اطلاعات لازم را براي نظارت و مديريت بهتر در اختيار شركت‌هاي حمل و نقل مسافر قرار مي‌دهد همچنين در حوزه پيمايش و تامين هزينه سوخت نيز به كنترل دقيق كمك مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون