• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3897 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

مادريد نسل جوان را هدف قرار داد

دگرگوني تجارت فوتبال به شيوه رئال‌مادريد

نويد صراف

 

مطمئنا با ما هم‌نظر هستيد كه باشگاه رئال مادريد را ديگر نمي‌توان صرفا يك تيم فوتبال يا صرفا يك باشگاه معتبر و متمول خطاب كرد. پرافتخارترين تيم اروپا ديگر يك بنگاه اقتصادي بسيار سودده است كه صاحبان و سهامدارانش از هر آنچه در حول‌وحوش اين باشگاه و بازيكنانش است، كسب درآمد مي‌كنند. باشگاهي كه در سال 1902 تاسيس شد و اكنون برنامه‌اي ويژه براي نسل جوان درنظر گرفته تا بيش از پيش بر تعداد هوادارانش بيفزايد چرا كه هوادار بيشتر يعني سود و درآمد چشمگيرتر. اقدامي كه بسياري معتقدند در جواب كيبورد جديد باشگاه بارسلونا در پلتفورم گوشي‌هاي همراه، انجام شده است. چندي پيش بود كه باشگاه بارسلونا از كيبورد جديدي رونمايي كرد كه مصرف‌كنندگان در آن مي‌توانستند از شكلك‌هاي بازيكنان بارسا در چت‌هاي خود استفاده كنند كه با استقبال بسيار زياد هواداران بلوگرانا مواجه شد. حال مسوولان ديجيتال باشگاه رئال مادريد نيز با هدف تحت‌تاثير قرار دادن نسل نوجوان و جوان، با همكاري فيسبوك و كمپاني ديجيتالي «GoPro»، سريال‌هاي فوتبالي در 8 قسمت را توليد كرده‌اند كه در مورد زندگي جذاب در باشگاه رئال مادريد است. دو قسمت از اين سريال 8 قسمتي، در حال حاضر در صفحه رسمي باشگاه رئال مادريد در فيسبوك منتشر شده كه مورد توجه مخاطبين هدف، قرار گرفته و مادريدي‌ها را به فكر ادامه اين پروژه در سطحي وسيع‌تر انداخته است. بد نيست بدانيد كه تمامي اين سريال با استفاده از تكنولوژي سه بعدي و از زاويه دوربين بازيگر اصلي، توسط كمپاني جلوه‌هاي ويژه «GoPro» ضبط و به خصوصيت اصلي اين سريال تبديل شده است. اين ويژگي باعث شده كه بينندگان نوجوان و جوان، به راحتي خود را در جاي شخصيت اول داستان قرار دهند و به اين ترتيب ميزان تحت‌تاثيري آن روي مخاطبين به طرز چشمگيري افزايش بيابد. نكته جالب ديگر در رابطه با اين سريال، همكاري اورلاندو بلوم، هنرپيشه مشهور هاليوودي است كه سازندگان، از صداي او در ساخت اين سريال بهره گرفته‌اند.
استقبال فيسبوك از همكاري با سفيدپوشان
علاوه بر اين سريال 8 قسمتي كه هر قسمت آن 10 دقيقه است، مسوولان رئال مادريد پروژه تصويري جديدي را نيز در فيسبوك آغاز كرده‌اند كه به كمك اين سرويس، اميدوارند مخاطبين جديدي را به ويژه از ايالات متحده امريكا جذب كنند. رافائل دو سانتوس در رابطه با پروژه‌هاي ويديويي جديد قوهاي سپيد مي‌گويد: «هدف باشگاه اين است كه با استفاده از پروژه‌هاي جديد، نه تنها هواداران پيشين خود را به وجد بياوريم، بلكه ميليون‌ها انسان كه روزانه در فيسبوك مشغول فعاليت هستند را نيز به سمت خود جذب كنيم.» در اين بين رسانه‌هاي اسپانيايي و امريكايي پرده از رازي مهم درباره اين همكاري رئال و فيسبوك برداشته‌اند. بر اساس اسناد رسيده به رسانه‌ها، مسوولان باشگاه رئال مادريد هيچ مبلغي را به فيسبوك براي ارايه اين سرويس جديد پرداخت نمي‌كنند و در عوض پاي كمپاني «GoPro» كه يكي از سردمداران تكنولوژي تصويري و «حقيقت افزوده» در فضاي مجازي است را به فيسبوك گشوده‌اند كه اين امر موجب افزايش كليك و به اشتراك‌گذاري ويديوهاي موجود در فيسبوك شده است. همچنين فيسبوك هزينه قرارداد با اورلاندو بلوم را نيز متقبل شده كه تمامي اين حقايق، نشان از اهميت اين همكاري براي فيسبوك دارد.
تغيير مدل بازاريابي رئال
كارشناسان معتقدند كه پروژه‌هاي جديد پرافتخارترين تيم اروپا، شيوه بازاريابي در فوتبال جهان را دستخوش تغييري اساسي خواهد كرد چرا كه اين باشگاه تنها به بازي فوتبال و تجارت وابسته به آن نپرداخته بلكه از نظر علمي نيز در اين زمينه فعال شده است و اكنون در سطح دانشگاهي فعاليت دارد. باشگاه با همكاري دانشگاه اروپايي مادريد، اكنون بيش از 13 رشته ورزشي در سطح كارشناسي ارشد و 5 دوره تخصصي دانشگاهي را ارايه مي‌دهد. اين دوره‌ها به‌طور سالانه از طريق دانشگاه ارايه مي‌شود اما مي‌توان از طريق اينترنت و به صورت مجازي نيز از طريق شبكه تلويزيوني 24 ساعته رئال در آن شركت كرد. شبكه تلويزيوني‌ اختصاصي اين باشگاه به صورت ديجيتالي قابل دسترسي است. اين شبكه همچنين همه رويدادهاي سفيدپوشان مادريد را به تصوير مي‌كشد و طرفداران تيم مي‌توانند به‌طور دايم نتايج بازي‌ها و ديدارهاي باشگاه را دنبال كنند. اين شبكه برنامه‌هاي خود را به 3 زبان اسپانيايي، انگليسي، ژاپني و اخيرا چيني پخش مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون