• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3897 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۳ شهريور

بازگشت پرقدرت تيم ملي كشتي آزاد

رسول خادم رييس فدراسيون كشتي

1- در كشتي فرنگي نتيجه رضايت‌‌بخشي را به دست آورديم و تيم كم‌تجربه ما نايب قهرمان شد، البته نتيجه حاصله از اين بابت ارزشمند است كه به دليل پايبندي بر مسابقات انتخابي، كشتي‌گيراني كه از دل اين رقابت‌ها راهي رقابت‌هاي جهاني شدند، توانستند نتايج قابل قبولي را به دست آورند. البته شايد اگر كمي بي‌تجربگي فرنگي‌كاران جوان اعزامي به اين مسابقات نبود، مي‌توانستيم به جاي مدال برنز به مدال طلا برسيم، اما قطعا در آينده‌اي نزديك اين امر نيز محقق مي‌شود. در اين بين موفقيت فرنگي‌كاران و مدال‌آوراني همچون عبدولي، نوري و ‌گرايي در پشت حواشي كشتي آزاد، اين گونه كه شايسته بود، ديده نشد. از مردم عزيز مي‌خواهم دلاوري اين قهرمانان در مسابقات جهاني فرانسه را فراموش نكنند.
2- در اين رقابت‌ها و در كشتي آزاد چهار نفر از كشتي‌گيران‌مان براي نخستين‌بار راهي رقابت‌هاي جهاني مي‌شدند اما ما چند كشتي‌گير با تجربه نيز داشتيم كه ماموريت‌شان را به خوبي انجام ندادند. در كنار آن كادر فني هم نتوانست مديريت كوچينگ را به خوبي انجام دهد و ما شانس كسب سه مدال در اين وزن‌ها را داشتيم كه تنها طلاي قهرمان خوب‌مان حسن يزداني حاصل شد و دو مدال ديگر از دست رفت. پس از رقابت‌هاي جهاني بلافاصله شوراي فني جلسه گذاشت و ارزيابي خود را اعلام كرد، اما طبيعتا چون دو هفته ديگر بايد در رقابت‌هاي داخل سالن آسيا در تركمنستان شركت مي‌كرديم و كشتي‌گيران نيز نياز به يك فضاي آرام براي حضور در اين رقابت‌ها را داشتند، تصميم بر آن شد كه پس از اين مسابقات تصميمات نهايي در خصوص كادر فني اتخاذ شود. البته مردم ما مي‌دانند در عين حالي كه كادر فني و كشتي‌گيران نتوانستند ماموريت خود را به خوبي انجام دهند، اما اين واقعيت كشتي آزاد ما نيست. قطعا در آينده‌اي نزديك، تيم‌ ‌ملي كشتي آزاد محكم‌تر از قبل، باز خواهد گشت.
3- مطمئنا ترميمي را در مورد برخي از نفرات كه استعداد و توانايي رواني و فني لازم را براي حضور در مسابقات جهاني و بين‌المللي ندارند در تيم‌ ‌ملي انجام خواهيم داد و از جواناني كه از دل انتخابي بيرون آمده‌اند براي كسب موفقيت‌هاي آتي استفاده خواهد شد. با كمك خدا و برنامه‌ريزي لازم، به زودي جاي خالي نفرات باتجربه و پرافتخار ما پر خواهد شد. حدود پنج سال است كه تلاش مي‌كنيم انتخابي تيم ملي را به عنوان مبناي پوشيدن پيراهن تيم‌ ‌ملي قرار بدهيم، و امسال با تمركز بالا روي اين امر حدود 90 درصد از نفرات از دل اين رقابت‌ها انتخاب شدند، اما بعضا نفراتي كه در اين مسابقات اول شدند، روحيه و شرايط حضور براي ميدان‌هاي جهاني را ندارند و به زبان ساده در رقابت‌هاي داخلي عملكرد خوبي دارند، اما در مصاف با حريفان خارجي نتايج مطلوبي را به دست نمي‌آورند. اما در اين ميان نفراتي نيز هستند كه در جنگ با رقيبان خارجي روحيه مضاعفي مي‌گيرند و دچار ترس و كم كاري نمي‌شوند. بايد فرصت و زمان داد تا نفرات موجود به نوعي سرند شوند تا تيم‌ ‌ملي شاكله اصلي خود را پيدا كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون