• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3903 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ شهريور

ويژه

برتري همراه اول در پوشش و سهم بازار 3G و 4G
 يكي از گام‌هاي بزرگ وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات دولت يازدهم، بهبود وضعيت پوشش باند پهن سيار و ارتقاي باند پهن سيار به تكنولوژي‌هاي به‌روز و حمايت از اپراتورهاي تلفن همراه با برداشتن انحصار در بخش دسترسي نسل سوم و چهارم سيار بود كه باعث شد تا نسل سوم در ايران به صورت گسترده پياده‌سازي و در اختيار مشتركان قرار گيرد. همچنين شبكه 4G سيار از سال 1393 به بهره‌برداري رسيد كه باعث شد تا تغيير بسيار بزرگي در شبكه و سرعت اتصال براي كاربران ايجاد شود. براساس اطلاعات منتشر شده از سوي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در ابتداي دولت يازدهم تنها 943 سايت نسل سوم و چهارم تلفن همراه وجود داشت كه تا پايان خرداد ماه 96 اين ميزان به بيش از 43 هزار و 500 سايت نسل 3 و 4 تلفن همراه افزايش پيدا كرده است. اين اطلاعات بيان مي‌كند كه شبكه 3G در ابتداي دولت يازدهم با پوشش جمعيتي %42 داراي ضريب نفوذ 0/8% بوده است اما تا پايان خرداد 96 اين ميزان به پوشش جمعيتي 3/63% و ضريب نفوذ 43/2% ارتقا يافته است. همچنين شبكه 4G نيز كه در ابتداي دولت يازدهم وجود نداشت، با همت و تلاش اپراتورهاي اول و دوم تلفن همراه تا پايان خرداد ماه 1396 در 693 شهر پياده‌سازي شد و به پوشش جمعيتي 4/34% با 4/6 ميليون مشترك يعني ضريب نفوذ 8% رسيده است.


انتشار كتاب تجربيات كاركنان امور مشتركين گاز
 به همت امور پژوهش و پژوهش فناوري شركت گاز استان خراسان رضوي، كتاب راهنماي امور مشتركين حاصل تجربيات سه دهه فعاليت حميدرضا نارويي و تني چند از همكاران مديريت بهره‌برداري اين شركت تاليف و منتشر شد. سيد ايمان پيش‌بين در گفت‌وگو با خبرنگار اعتماد در مشهد، تاليف و انتشار اين كتاب را گامي مهم در جهت تحقق اهداف مديريت دانش عنوان كرد و گفت: اين كتاب حاصل تجارب چند دهه فعاليت و خدمات ارزشمند حميدرضا ناروئي و جمعي از همكاران مديريت بهره‌برداري شركت گاز خراسان رضوي است.


امضاي قرارداد فاينانس بين ايران و بانك VEB روسيه
 قرارداد فاينانس يك ميليارد و 200 ميليون يورويي به منظور تامين مالي پروژه نيروگاه حرارتي هرمزگان بين بانك صنعت و معدن و ونش اكونوم بانك روسيه امضا شد. اين قرارداد در تاريخ 14 شهريور ماه با حضور نماينده بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و نمايندگان شركت مادرتخصصي برق حرارتي در مسكو به امضا رسيد. براساس اين ترتيبات، پروژه مزبور با بهره‌گيري از فاينانس يك ميليارد و 200 ميليون يورويي با وام دولت روسيه طي پنج سال به بهره‌برداري خواهد رسيد.


توقف يكي از خطوط توليد پرايد در گروه سايپا
براي استقرار خطوط توليد محصولات جديد در شركت سايپا سيتروئن، گروه سايپا خط توليد پرايد 111 كه پيش از اين در سايت كاشان قرار داشته را متوقف كرده است.  به گزارش سايپانيوز، خط توليد متوقف شده يكي از خطوط توليد پرايد در گروه خودروسازي سايپا بوده و اين گروه خودروساز اقدام به متوقف كردن نخستين خط توليد پرايد كرده است وليكن ساير خطوط توليد كارخانجات سايپا در حال توليد خودرو پرايد است كه طي برنامه زمان‌بندي اين خطوط توليد با ساير محصولات جديد جايگزين خواهد شد. گفتني است در راستاي سياست‌هاي دولت مبني بر اعمال مقررات جديد در صنعت خودرو، گروه خودروسازي سايپا پيش از اين آمادگي خود را براي خروج خانواده پرايد از چرخه توليد محصولات اعلام كرده بود و خبر «پايان توليد پرايد 111 در سايپا سيتروئن» براي آغاز استقرار خطوط توليد محصولات جديد شركت سايپا سيتروئن انتشار يافت.


نقش بسزاي بانك شهر در حمايت از موضوعات فرهنگي

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه بانك شهر همواره پشتيبان مديريت شهري بوده است، نقش اين بانك را در حمايت از موضوعات فرهنگي همچون برگزاري نمايشگاه عطرسيب، حايز اهميت ارزيابي كرد. مجيد فراهاني، عضو پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران در حاشيه افتتاح نمايشگاه فرهنگي عطر سيب با بيان اين مطلب اظهار كرد: يكي از وظايف مهم شهرداري‌ها همواره كمك به مراسم و آيين‌هايي است كه با روح مردم پيوند دارد و شوراي شهر جديد نيز افتخار دارد تا اين مسير معنوي را همراهي كند تا روح 1400 ساله اين مراسم‌ها حفظ شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون