• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3904 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ شهريور

چهره‌ها - گفته‌ها

يكي از آفات بزرگ در مداحي اين صداهاي آزاردهنده است
گروه سياسي| همچون هر سال در روزهايي كه كشور به ايام عزاداري نزديك مي‌شود، توصيه‌ها به مداحان و عزاداران نيز آغاز مي‌شود. آيت‌الله ناصر مكارم‌شيرازي از مراجع عظام تقليد هم توصيه‌ها و هشدارهايي در اين مورد داشت. به گزارش ايسنا، جمله‌هاي كليدي اظهارات اين مرجع تقليد به شرح زير است:
  مداحي و فعاليت هيات‌هاي مذهبي يك سنت باارزش است كه بايد حفظ شود . در اين هيات‌ها، بايد اخلاق، احكام و عقايد اسلامي را به بهترين نحو ترويج كرد.
  در اين هيات‌ها يكي از ويژگي‌هاي مهم، حضور فعال جوانان بود چرا كه هيات‌ها در جذب جوانان به سمت تشكيلات سيدالشهدا موفق بودند. اگر هيات‌هاي مذهبي از جذب جوانان عاجز شوند ديگران اين قشر را به سمت خود جذب مي‌كنند.
  مداحي براي اهل بيت(ع) نياز به آموزش دارد و از طرفي مداحان بايد با صوت و لحني زيبا و محتواهاي مناسب معرفتي به مدح بپردازند. برنامه‌هاي مذهبي نيز بايد طبق شرايط مخاطبين و مستمعين اجرا شود و طولاني كردن مجالس و برنامه‌ها يكي از ايرادات در برخي از مجالس است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. صداي بلند بلندگوها همسايگان را اذيت نكند.
  يكي از آفات بزرگ در مداحي، اين صداهاي آزاردهنده است. همچنين برخي از جوانان براي جذب مردم به سمت هيات‌هاي مذهبي از هر لحني براي مداحي استفاده مي‌كنند كه صحيح نيست. سخنراني‌هايي كه در آن از تعبيرات اغراق‌آميز استفاده مي‌شود و موجب وهن معصومين(ع) مي‌شود نيز جايز نيست.

 

توضيحات معاون سياسي سپاه در مورد كمك به ميانمار
معاون سياسي سپاه گفت: اين موضوع كه عده‌اي ورود مستشاري سپاه به سوريه و عراق و مقابله با تكفيري‌ها در آن مناطق را دستمايه‌اي قرار مي‌دهند تا اين پرسش را مطرح كنند كه «چرا سپاه تاكنون براي كمك به مسلمانان ميانمار وارد عمل نشده است»، قياسي مع‌الفارق را مرتكب شده‌اند. به گزارش ميزان، سردار سنايي‌راد با اشاره به بيانيه رسمي سپاه با مضمون اعلام آمادگي اين نهاد جهت كمك‌رساني به مردم مظلوم ميانمار، گفت: علاوه بر اين موضوع كه ورود مستشاري ايران به سوريه و عراق، پس از درخواست دولت‌هاي رسمي اين دو كشور صورت گرفت، نبايد از نظر دور نگه داريم كه شرايط جغرافيايي ايران و ميانمار بسيار متفاوت‌تر از شرايط مجاورت جغرافيايي ايران با سوريه و عراق است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون