• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3907 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ شهريور

سفيدبالك‌ها ۲ هفته ديگر از بين مي‌روند

مهر| مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران گفت: سفيد بالك‌ها نهايتا تا دو هفته ديگر از بين مي‌روند.
مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران با اشاره به اينكه از ميزان سفيدبالك‌ها در سال ۹۶ نسبت به سال‌هاي قبل كاسته شده است، گفت: عده‌اي عنوان مي‌كنند افزايش سفيد بالك‌ها در روزهاي اخير نشان‌دهنده افزايش كلي اين آفت است. مختاري اضافه كرد: به هيچ‌وجه ميزان اين آفت افزايش پيدا نكرده بلكه به ميزان قابل توجهي از ميزان آن نيز كاسته شده است. وي توضيح داد: الان شهريورماه است و شاهد حضور سفيدبالك‌ها هستيم، اما در سال‌هاي قبل اين حضور از ماه‌ها قبل ديده مي‌شد.
مختاري ادامه داد: ما در سال ۹۴، ۲۰ منطقه آلوده را در سطح تهران داشتيم اما هم زمان ورود آنها به تهران دو ماه عقب رفته و هم ميزان حضورشان مربوط به دو سه منطقه تهران شده است.
مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران با بيان اين مطلب كه ما به هيچ‌وجه مبارزه شيميايي با اين آفت نداريم، افزود: سموم شيميايي براي محيط زيست و كودكان خطرناك است لذا مبارزه ما با اين آفت، مكانيكي و به ويژه آب شويي است و همين مبارزه نيز از حجم اين آفت بسيار كاسته است. وي با بيان اينكه سفيد بالك‌ها آفت درجه دو محسوب مي‌شوند، تاكيد كرد: اينها آفت‌هاي جاليزي است و مربوط به مزارع هستند، اما مزارع اطراف تهران و باغات از بين رفته و اين آفت به سمت شهر هجوم آورده است.
مختاري با بيان اينكه اين آفت نهايتا تا دو هفته ديگر از بين مي‌رود، گفت: امسال شاهد هستيم كه اين آفت از ۱۵ مرداد آمده و دليل آن اين بوده كه ما جمعيت آن را كاهش داديم و تا دو هفته ديگر هم كلا از بين مي‌رود. اما بايد اين مبارزه همه‌جانبه باشد و همه دستگاه‌ها ورود كنند. مديرعامل سازمان بوستان‌ها و فضاي سبز شهر تهران با بيان اين مطلب كه اكنون بيشترين حجم سفيدبالك‌ها در منطقه ۶ تهران است و مناطق شمالي اصلا سفيدبالك ندارند، گفت: جهاد كشاورزي و بيماري گياهي و... بايد پاي كار بيايند كه حضورشان قابل قبول است.
وي در خاتمه گفت: اين آفت براي انسان و فضاي سبز ضرري ندارد و در همه دنيا هم هست. براي از بين بردن آن نياز به زمان است، مثلا در كاليفرنيا ۵ سال طول كشيد كه آن را كنترل كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون