• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3908 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۲۷ شهريور

درخواست الياس حضرتي از وزير ورزش

ضعف مديريتي تيم استقلال را اصلاح كنيد

الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به وزير ورزش از وي خواست تا نسبت به اصلاح ضعف مديريتي در هيات‌مديره تيم فوتبال استقلال اقدام فوري انجام دهد.
وزير محترم ورزش و جوانان جمهوري اسلامي ايران
جناب آقاي سلطاني‌فر
با سلام
كسب نخستين مدال جهاني در رشته واليبال را به شما و جامعه ورزش ايران تبريك مي‌گويم و از خداوند متعال توفيقات روزافزون براي ورزش ايران و شخص جنابعالي آرزومندم. دوره كوتاه مديريت شما در ورزش ايران با اتفاقات ميمون و مباركي مقارن بود كه آن را به فال نيك مي‌گيرم. با تشكر از زحمات شما، بي‌دغدغه‌ترين صعود ملي‌پوشان فوتبال به جام‌جهاني، كسب نخستين مدال جهاني واليبال و همينطور صعود پرسپوليس تهران به نيمه‌نهايي آسيا بعد از سال‌ها اتفاقاتي است كه اميدواريم در سال‌هاي آتي تكرار شوند.
همانطور كه مستحضريد شرايط باشگاه مردمي استقلال به عنوان يكي از پرطرفدارترين تيم‌هاي فوتبال ايران و آسيا در ماه‌هاي اخير به گونه‌اي نگران‌كننده پيش رفته است. سال گذشته و در دوره پيش از شما هشدارهايي نسبت به شرايط استقلال داده شد اما متاسفانه با ناديده انگاشتن اين دغدغه‌ها، شرايط فاجعه‌باري را نه تنها براي اين تيم بلكه براي تمام فوتبال و ورزش ايران رقم زد. از شما به عنوان مديري مدبر و كارشناسي مسلط به ورزش انتظار مي‌رود در اين شرايط وخيم استقلال تهران، گره از كار هواداران اين تيم بگشاييد.
عدم به‌كارگيري نيروهاي زبده در هيات‌مديره باشگاه استقلال باعث شد تا اين تيم با يك فاجعه مديريتي نيم‌فصل از يارگيري محروم شود، اتفاقي كه در نهايت اثرش را در ديدار استقلال با نماينده امارات در مسابقات ليگ قهرمانان آسيا گذاشت. اگر هيات‌مديره استقلال از كارشناسان تشكيل شده بود، بدون ترديد مديري توانمند بر صندلي رياست اين باشگاه تكيه مي‌زد و اتفاقات تلخي كه در ماه‌هاي گذشته كام هواداران استقلال را تلخ كرده شاهد نبوديم.
مسائل فني استقلال در جاي خودش قابل بحث است، اما صحبت بنده با شما درباره مسائل كلان مديريتي است. اين ضعف مديريتي باعث شده تا كوچك‌ترين مشكلات در استقلال به فاجعه تبديل شوند و شرايط امروز را رقم بزنند. بدهي‌هاي مالي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس سر به فلك كشيده است، حضور پررنگ اين دو باشگاه محبوب و پرطرفدار در دادگاه‌هاي بين‌المللي و راي‌هاي صادره عليه اين دو باشگاه باعث نگراني هواداران فوتبال شده است. اگر ديروز استقلال با شكايت يك بازيكن بي‌كيفيت خارجي نيم‌فصل از حضور در نقل‌وانتقالات محروم شد، امروز پرسپوليس در پرونده مانوئل ژوزه با خطري جدي روبه‌رو است.
اگرچه بنده ورزش را فراتر از فوتبال و فوتبال را فراتر از استقلال و پرسپوليس مي‌دانم، اما نمي‌توان منكر اثرگذاري اين دو باشگاه در جامعه بود. وقتي دولت نمي‌تواند استقلال و پرسپوليس را به بخش خصوصي واگذار كند، حداقل انتظار از دولت اين است كه با انتصاب افرادي كاردان و كارشناس، بهترين شرايط را براي اين دو باشگاه در نظر بگيرد، امري كه متاسفانه امروزه شاهد آن نيستيم. يك‌بار براي هميشه بايد ملاك انتصاب اعضاي هيات‌مديره باشگاه‌هاي فوتبال شفاف و روشن بيان شود تا به جاي فردگرايي شاهد ساختارگرايي باشيم.
در روزهاي گذشته فارغ از نتايج ضعيف استقلال كه بايد در يك جلسه فني مورد بحث قرار بگيرد، شاهد ضعف مديريتي در اين باشگاه بوده‌ايم. اعلام فرصت دو هفته‌اي به سرمربي با كدام توجيه مديريتي صورت گرفت؟ چرا جلسه هيات‌مديره استقلال در شرايط حساس كنوني برگزار نمي‌شود؟‌ و دست آخر دليل كنارگذاشتن دو كاپيتان استقلال چيست؟ اينها سوال‌هايي است كه بايد براي آنها پاسخي قابل قبول ارايه شود. به نظر تنها راه‌حل مشكلات باشگاه استقلال روي كار آمدن هيات‌مديره و مديرعاملي كاردان است كه بتواند انعكاس خواسته‌هاي جامعه ورزش‌دوست كشور به‌ويژه هواداران استقلال باشد.

الياس حضرتي
نماينده مردم شريف تهران، شميرانات، ري، اسلام‌شهر و پرديس

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون