• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3909 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۸ شهريور

چهره‌ها- خبرها

شيخ عبدالله بن علي خواستار برگزاري نشستي براي نجات قطر شد
شيخ عبدالله بن علي آل ثاني يكي از اعضاي خاندان حاكم قطر كه اخيرا با سفر به عربستان و انتخاب از سوي گروه موسوم به معارضان قطري بر سر زبان‌ها افتاده با صدور بيانيه‌اي خواستار حل بحران قطر شد. به گزارش مهر، وي كه در اين پيام مردم، اعضاي خاندان حاكم، بزرگان و تجار قطري را مخاطب قرار داده، خواستار برگزاري نشستي براي بررسي بحران شده و گفته بگذاريد پيام آوران دانايي، صلح و نزديك كردن قلب‌ها به هم باشيم. وي همچنين از كشانده شدن به سوي هرج و مرج و نابودي هشدار داده و تاكيد كرده كشورهايي كه به سوي ماجراجويي كشانده مي‌شوند سرنوشتي جز نابودي و ويراني ندارند. شيخ عبدالله در اين پيام اعلام كرده كه تاكنون دوبار با سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان ديدار كرده و تاكيد كرد كه نبايد در برابر اين بحران سكوت اختيار كرد و كاري از پيش نبرد. اخيرا در نشستي كه گروه موسوم به معارضان قطري در لندن برگزار كرده بودند، شيخ عبدالله بن علي آل‌ثاني را به عنوان گزينه جايگزين شيخ تميم بن حمد امير قطر معرفي كردند. از سوي ديگر عادل الجبير، وزير خارجه عربستان در ديدار با دبيركل سازمان ملل گفته كه اين سازمان نقشي براي حل بحران اين كشور، امارات عربي متحده، بحرين و مصر با قطر ندارد و كليد حل بحران 4 كشور عربي با قطر، در دستان دوحه قرار دارد.

نيكي هيلي: از ارجاع پرونده كره شمالي به وزير دفاع خوشحال مي‌شوم
نيكي هيلي، نماينده امريكا در سازمان ملل متحد گفت، گزينه‌هاي شوراي امنيت اين سازمان براي مقابله با برنامه‌هاي هسته‌اي كره‌شمالي به اتمام رسيده و از اين رو ممكن است واشنگتن مجبور به حل اين مساله از طريق پنتاگون شود. به گزارش ايسنا، نيكي هيلي گفت: ما در اين مقطع تمامي اقداماتي را كه مي‌توانيم، در شوراي امنيت انجام داده‌ايم. وي در گفت‌وگوي خود با شبكه خبري سي‌ان‌ان تصريح كرد از اينكه مساله كره‌شمالي را به جيمز ماتيس، وزير دفاع امريكا ارجاع دهد كاملا خوشحال خواهد شد. نماينده امريكا در سازمان ملل متحد ادامه داد: در صورتي كه كره‌شمالي به اين رفتار بي‌دقت خود ادامه دهد و در صورتي كه امريكا مجبور به دفاع از خود يا هم‌پيمانانش شود، كره‌شمالي نابود خواهد شد همگي اين را مي‌دانيم و هيچ كدام از ما خواهان اين نيست؛ ما هر چيز ممكني را كه در اختيار داريم، امتحان مي‌كنيم اما در عين حال، گزينه‌هاي نظامي متعددي روي ميز وجود دارد. كره شمالي هم تاكيد كرد كه هر قدر تحريم‌هاي بيشتري از سوي امريكا و متحدانش عليه پيونگ يانگ وضع شود، كره شمالي سريع‌تر توان اتمي خود را تكميل مي‌كند. خبرگزاري رسمي و دولتي كره شمالي اين اظهارنظر را در واكنش به صحبت‌هاي نيكي هيلي، سفير امريكا در سازمان ملل و همچنين موضع خصمانه دولت امريكا و متحدانش در قبال آزمايش‌هاي موشكي و اتمي خود مطرح كرده و افزوده است، هيلي نقش اصلي در تحريم‌هاي شديد دولت ترامپ عليه كره شمالي دارد. دولت امريكا نهايتا بهاي سنگيني براي لفاظي‌هاي او پرداخت خواهد كرد. تحريم‌هاي جديد سازمان ملل عليه پيونگ يانگ شامل ممنوعيت صادرات توليدات و محصولات نفتي به كره شمالي و كاهش ساير اقلام صادراتي به اين كشور است، تحريم‌هاي جديد در پي ششمين آزمايش اتمي كره شمالي در اوايل ماه جاري ميلادي عليه اين كشور اعمال شده است.

وزير خارجه فرانسه: برجام بايد حفظ شود
وزير امورخارجه فرانسه در مجمع عمومي سازمان ملل متحد بر حفظ توافق با ايران تاكيد كرد. به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري فرانسه ژان ايو لودريان، وزير امورخارجه فرانسه تاكيد: كرد توافقي كه ما بعد از سال‌ها توانستيم با ايران در سال 2015 به آن دست‌يابيم، توافق مهم و حياتي است. لودريان گفت: مهم است كه ما اين مسير ارتباطي با ايران را حفظ كنيم. فرانسه تلاش مي‌كند كه رييس‌جمهور ترامپ را متقاعد كند كه درباره توافق هسته‌اي وين، عجولانه تصميم‌گيري نكند. وي مدعي شده كه برجام از اشاعه و تكثير سلاح‌هاي هسته‌اي جلوگير كرده است. وزير امورخارجه فرانسه در خصوص تحولات كره شمالي نيز گفت تاكيد بر اينكه اقدام نظامي عليه كره شمالي، اشتباهي بزرگ و غيرقابل قبول است، اعمال تحريم‌هاي بيشتر عليه اين كشور را بهترين روش براي متقاعد كردن آن به عقب‌نشيني از برنامه‌هاي هسته‌اي خود مي‌دانيم. اظهارات وزير امورخارجه فرانسه درباره توافق هسته‌اي در حالي مطرح مي‌شود كه مقامات امريكا در دوره رياست‌جمهوري ترامپ باوجود همه مخالفت‌هاي جهاني و حتي داخل امريكا، به دنبال بهانه‌گيري و سنگ اندازي در مسير اجراي برجام هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون