• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

خبر كوتاه

دوره‌هاي آموزش مربى هنر كودك در انجمن نقاشان

دوره تربيت مربي هنر كودك و نوجوان مهرماه امسال در انجمن نقاشان ايران برگزار مي‌شود. مرحله اول اين دوره شامل ١٣ عنوان و مبحث درسى تئورى و عملى است كه در ٨ هفته و در روزهاى پنجشنبه از ساعت 9 تا 16 برگزار شده و تا ١٦ آذر ادامه خواهد داشت. ارزش‌هاي زندگي، هوش‌هاي چندگانه، بازي‌هاي مقدماتي، رويكردهاي آموزشي، هنر محيطي، خلاقيت، نوآوري و تفسير، برنامه‌ريزي آموزشي، گزارش‌نويسي، نمايش خلاق، قصه‌گويي خلاق، كودكان با نيازهاي ويژه، مراحل رشد كودك و بررسي تصوير در كتاب‌هاي كودكان سرفصل‌هاي در نظر گرفته شده براي اين دوره هستند. دوره تربيت مربي هنر كودك و نوجوان در انجمن هنرمندان نقاش ايران به نشاني خيابان كريمخان‌زند، خيابان خردمند جنوبي، كوچه نوشهر، پلاك ۱۵، خانه هنرمندان شماره ۲، طبقه دوم، واحد ۴ برگزار مي‌شود.

آلبوم موسيقي «سرو بالا» وارد بازار شد

آلبوم موسيقي «سرو بالا» به خوانندگي حسين عليشاپور و آهنگسازي محمد عشقي از سوي موسسه فرهنگي و هنري «پرده هنر موسيقي» راهي بازار موسيقي كشور شد. آلبوم «سرو بالا» در قالب ۱۰ قطعه «مقدمه بيات ترك»، «ساز و آواز در آمد، جامه‌دران»، «چهار مضراب پروانه‌وش»، «ساز و آواز»، «تصنيف»، «تصنيف سرو بالا»، «ساز و آواز»، «ضربي افشاري»، «آواز عراق» و «تصنيف قديمي» در سبك كلاسيك ايراني توليد شده است كه قطعات آن با سروده‌هايي از سعدي، عارف قزويني و هوشنگ ابتهاج و در مايه‌هاي «بيات ترك» و «افشاري» ساخته و پرداخته شده و از طريق «ريتمو» در دسترس است. همچنين محمد عشقي، آزاد ميرزاپور، حميد خوانساري و ميثم ملكي از جمله نوازندگاني هستند كه در اين اثر، آواز عليشاپور را همراهي كرده‌اند.

 

تصويربرداري سريال اسعديان ادامه دارد

سريال تاريخي «لحظه‌ گرگ و ميش» به كارگرداني همايون اسعديان با ثبت صحنه‌هاي مربوط به دهه شصت با بازي فاطمه گودرزي در حال تصويربرداري است. ثبت صحنه‌هاي مربوط به دهه شصت اين سريال در خانه‌اي قديمي كه يكي از لوكيشن‌هاي اصلي اين سريال است انجام شده و فاطمه گودرزي و فريد سجادي حسيني نقش يك زوج را در اين مجموعه تاريخي ايفا مي‌كنند. داستان اين مجموعه روايتگر فراز و فرود خانواده‌اي اصيل ايراني در طول سه دهه است. اين سريال با محوريت زندگي تنها دختر خانواده كه از دهه ۶۰ با حوادث گوناگوني از قبيل جنگ تحولات اقتصاذي و اجتماعي و... آغاز و تا زمان معاصر ادامه خواهد داشت. فصل اول اين سريال با حضور بازيگراني چون فاطمه گودرزي، فريد سجادي حسيني، عليرضا كمالي و... در حال تصويربرداري است. ايسنا


«تهران به روايت تلفن همراه» در پاريس

نمايشگاه عكس «تهران به روايت تلفن همراه»، در فستيوال فرهنگ‌هاي خارجي موسوم به «فيسپ» در گالري ايران در پاريس برگزار مي‌شود. نمايشگاه عكس «تهران به روايت تلفن همراه»
 (Téhéran Sur Smartphone) به نمايشگاه گرداني مجيد سعيدي از تاريخ 22 سپتامبر تا 1 اكتبر 2017 در پاريس برگزار خواهد شد. عكاسي موبايل يكي از گرايش‌هاي معاصر عكاسي است كه در سال‌هاي اخير مورد توجه قرار گرفته، به طوري كه علاوه بر نمايشگاه‌هاي مختلف، فستيوال‌هاي معتبري در سراسر دنيا، بخشي را به ژانر عكاسي موبايل اختصاص مي‌دهند. نمايشگاه تهران به روايت تلفن همراه، كه نگاهي دارد به خيابان‌ها، مردم و وضعيت اجتماعي شهر تهران آثار تعداد قابل توجهي از عكاسان جوان و معاصر ايران را از دريچه دوربين‌ موبايل به نمايش گذاشته است. الناز اميني، فواد اشتري، بهروز بادروج، فاطمه بهبودي، خشايار جوانمردي، احمدرضا حلبي ساز، مجيد حامد حقدوست، يونس خاني، روزبه روزبهاني، مريم رحمانيان، ابوالفضل سلمان‌زاده، زهره صابري، صبا طاهريان، نيوشا ظريفي، الهام عباسلو، صمد عليزاده، محمد مهدي فضل‌اللهي، مرتضي فرهنگي، مسعود قرايي، علي كاظمي، بابك كنعاني، مصطفي كاظمي مطلق، نسام كشاورز، محمد محسني‌فر، ريحانه محمودي، ابوالفضل نسايي و مينا نوعي عكاساني هستند كه آثار آنها در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته خواهد شد. در فستيوال فرهنگ‌هاي خارجي موسوم به «فيسپ» علاوه بر آثار هنرمندان ايراني آثاري از هنرمندان 30 كشور جهان در قالب نمايش‌هاي خياباني، هنرهاي تجسمي و برگزاري كنسرت از كشور‌هايي همچون امريكا، انگلستان، ايتاليا، بلژيك، ژاپن طي 10 روز در خيابان‌هاي پاريس عرضه مي‌شود...

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون