• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

آيت‌الله جنتي در انتقاد از لقب «دولت تفنگدار»

چون با ولايت فقيه مشكل دارند به سپاه حمله مي‌كنند

گروه سياسي| در ضيافت شام مجلس خبرگان رهبري، «معلمان» و «منتقدان سپاه» مخاطبان اصلي سخنان آيت‌الله جنتي بودند. هرچند او تفكيكي بين اين دو مخاطب خود قايل بوده و براي معلمان از باب توصيه وارد شده و در مورد منتقدان سپاه نيز ترجيح را در اعتراض به آنان مي‌بيند اما، با اين حال براي هر دو دسته از آنان رعايت اصل ولايتمداري را عنوان مي‌كند و عدول از آن را به خصوص در مورد معلمان مستحق برخورد مي‌داند. سومين اجلاسيه پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري، در نخستين روز برگزاري خود، طبق سنت هميشگي ضيافت شامي را ترتيب داد كه در آن رييس مجلس خبرگان رهبري و تعدادي از اعضا به سخنراني مي‌پردازند.
لقب دولت تفنگدار كه چند وقت پيش از سوي رييس‌جمهوري در انتقاد از عملكرد اقتصادي اين نهاد مطرح شده بود، اكنون از سوي آيت‌الله احمد جنتي بازگو مي‌شود تا او بر لزوم تقويت ارتباط با سپاه و بسيج تاكيد كند.
رييس مجلس خبرگان در ادامه اين تاكيد خود عنوان كرد: «عده‌اي پيدا شده‌اند كه با ولايت فقيه مشكل دارند و براي اين مساله به سپاه حمله مي‌كنند. شما ديديد كه در انتخابات اخير چه حرف‌هايي عليه سپاه زده شد و به سپاهي‌ها لقب تفنگدار دادند در حالي كه من همان زمان نامه‌اي نوشتم و گفتم مگر تفنگدار بودن بد است؟ امام علي (ع) و شهداي كربلا نيز به نوعي تفنگدار بوده‌اند. آنها نيز هميشه شمشير به دست داشتند و آماده جهاد بودند. پس ما بايد كاري كنيم كه افرادي كه چنين حرف‌هايي مي‌زنند، بدانند افراد متدين جامعه اگر طرفدار ولي فقيه هستند طرفدار چشم‌ها و بازوان ولي فقيه هم خواهند بود.»

 چگونه مي‌گويند مردم تمايلي به دين و ارزش‌هاي ديني ندارد؟
«كاهش مرجعيت اجتماعي روحانيت» موضوع جالبي بود كه از سوي آيت‌الله علم‌الهدي مطرح شد. او كه نخستين سخنران روز اول اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري بود و سخنانش با 24 ساعت تاخير از سوي دبيرخانه اين مجلس منتشر شد، در ابتداي بحث خود به موضوع فتنه پرداخت و عنوان كرد: «اين گونه نيست كه دشمن هميشه عمليات فتنه را از طريق نفوذ در جريان‌هاي مقابل انجام دهد. در بعضي موارد فتنه به وسيله عمليات رواني در خودي‌ها صورت مي‎گيرد مثل اينكه با شايعه‌سازي مبني بر تغيير ذائقه مردم نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب، در بين عناصر انقلابي نسبت به ترويج ارزش‌هاي انقلاب ايجاد يأس و نااميدي مي‎كند، اهداف خود در فتنه را با دامن زدن به شايعات دنبال كرده و ايجاد يأس و نااميدي مي‎كند.» آيت‌الله علم‌الهدي با بيان اينكه دشمن‌ ظهور حركت‌هاي غيرارزشي و مروج فساد را عادي جلوه داده و از برخورد جوانان مومن و انقلابي با پديده‌ها و مظاهر فساد پيشگيري مي‎كند؛ عنوان كرد: «اين در حالي است كه اين مردم در دوره ستمشاهي با آن همه مظاهر فساد و بي‌بند و باري ذائقه ديني‌شان تغيير نكرد و با تكيه بر دين و پشتيباني مرجعيت ديني و سياسي حضرت امام راحل و علماي بيدار، انقلاب را به پيروزي رساندند، حال چگونه ممكن است با وجود مقام ولايت و رهنمودهاي مقام معظم رهبري گفته شود ذائقه مردم در بستر نظام انقلابي عوض شده و ذائقه آنان ديگر تمايلي به دين و ارزش‌هاي ديني ندارد؟!»

كليات طرح افزايش تعداد كميسيون‌هاي مجلس خبرگان رهبري تصويب شد
در دومين روز از اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري، اعضاي اين مجلس به كليات طرح افزايش تعداد كميسيون‌هاي اين مجلس راي دادند. طرح افزايش تعداد كميسيون‌ها كه در دستور كار اين دوره از اجلاسيه خبرگان رهبري قرار گرفته بود پس از بحث و بررسي در صحن اجلاس و تصويب كليات، جهت بررسي جزييات و كار كارشناسي بيشتر به كميسيون آيين‌نامه داخلي مجلس خبرگان رهبري ارجاع شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، همچنين در دومين روز از اجلاسيه مجلس خبرگان رهبري، طرح افزايش تعداد اعضاي كميسيون‌هاي سياسي- اجتماعي و پاسداري و حراست از ولايت فقيه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و پس از تصويب اين طرح، براي انتخاب اعضاي جديد، راي‌گيري به عمل آمد.

بيانيه‎ پاياني سومين اجلاسيه‎ دوره پنجم مجلس خبرگان
همچنين روز گذشته بيانيه‎ پاياني سومين اجلاسيه‎ رسمي مجلس خبرگان رهبري «دوره پنجم» صادر شد.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: «ضمن محكوم كردن نسل‌كشي و پاكسازي قومي در ميانمار و تقبيح سكوت مجامع حقوق بشر بين‌المللي و حاكم ميانمار كه متاسفانه خود از دارندگان جايزه صلح نوبل است؛ حمايت همه‌جانبه از اين ملت مظلوم و دفاع از حقوق از دست رفته‎ي آنان را از ملت‎هاي آزاده، خواسته و محاكمه‎ مسببان اين جنايات گسترده - كه مصداق بارز جنايت عليه بشريت است- را در دادگاه بين‌المللي خواهانيم. فجايع انساني در عراق، سوريه، يمن و سلب حقوق انسان‎ها در بحرين و فلسطين اشغالي و برخي ديگر از كشورهاي اسلامي، از دردهاي جهان اسلام است.
ما ضمن محكوميت طرح همه‎پرسي در اقليم كردستان عراق و حمايت از يكپارچگي اين كشور، براساس آرمان‎هاي امام راحل(ره)، رهبر معظم انقلاب و قانون اساسي جمهوري اسلامي، عليه ظلم در هر نقطه از جهان موضعي صريح داشته و در پشت صحنه‎ جريان‌هاي وهابي و تكفيري، دست استكبار، صهيونيست‌ها و هم‌پيمانان آنان را مي‎بينيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون