• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3911 -
  • ۱۳۹۶ پنج شنبه ۳۰ شهريور

عزت‌الله ضرغامي با حسين كروبي ديدار كرد

ضرغاميِ 96

گروه سياسي| اين عكس، تصويري از چاي خوردن صميمانه دو نفر در يك حياط است؛ دو نفري كه شايد بيشترين فاصله ممكن را در دنياي سياست با هم داشته باشند اما لبخندزنان در حال چاي نوشيدن و گپ و گفت هستند.
يك سوي ماجرا مي‌گويد با طرف ديگر حسابي صميمي است. درست هم مي‌گويد. ميزان اين صميميت را آنجايي مي‌توان بيشتر درك كرد كه آنقدر راحت بوده كه چاي را در نعلبكي بريزد و بنوشد.
صحبت از عزت‌الله ضرغامي است. رييس پيشين سازمان صدا و سيما كه در تمام سال‌هاي اخير پس از پايان مسووليتش فضاي مجازي را بهترين مامن براي بيان ديدگاه‌هايش ديده بود هنوز هم به اين فضا وفادار است و در ميان شبكه‌هاي اجتماعي «اينستاگرام» را از همه بيشتر دوست دارد. اما ضرغامي با چه كسي چاي نوشيده است؟ طرف او كه البته مشخص نيست مهمانش بوده يا ميزبانش، «حسين كروبي» فرزند شيخ مهدي كروبي است كه البته ماه اخير را در بيمارستان گذرانده بود. تصوير ديدار اين دو نفر كه البته در صفحه اينستاگرام خود ضرغامي منتشر شده است، تعجب خيلي‌ها را برانگيخت.
بسياري را به فكر واداشت كه چرا ضرغامي با فرزند مردي ديدار كرده است كه احتمالا آنچنان مشي و سلوك اين روزهاي او را قبول ندارد.
خود ضرغامي اما دوستي‌اش با حسين كروبي را قديمي خوانده است. دوستي‌اي كه به گفته او از 18 سال پيش آغاز شده بوده و گويا آنقدر مستحكم شده است كه تا به حال ادامه يافته است. او در توضيح اين ديدار نوشت: «آقاي كروبي در دوره رياست مجلس ششم به نيروهاي تندروي مشاركتي اعتماد نداشت. از من خواسته بود تا مطالب مهم را مستقيما يا از طريق حسين آقا به ايشان اطلاع دهم، نه دفتر رياست! به همين دليل رابطه من با ايشان صميمي و صريح است.»
موضوعي كه ضرغامي به آن اشاره كرده است براي نخستين‌بار است كه مطرح مي‌شود و مشخص نيست كه تا چه اندازه درست است؟ آيا واقعا كروبي در سال‌هاي رياستش بر مجلس ششم برخي اطلاعاتش را از ضرغامي مي‌گرفته است؟ نگاهي به سوابق سياسي و اجرايي ضرغامي نشان مي‌دهد كه او در سال‌هاي مجلس ششم كه مقارن با سال‌هاي رياست علي لاريجاني بر سازمان صدا و سيما بوده است، «معاونت صداوسيما در امور استان‌ها و حقوقي و امور مجلس» اين سازمان را بر عهده داشته است و طبيعتا به واسطه سمتش رفت و آمدهاي بسياري به مجلس ششم داشته است و حتي يكبار مهدي كروبي را «مهربان‌ترين رييس مجلس» عنوان كرده بود. پس رابطه احتمالي او با فرزند كروبي با وجود اختلافات بسيار آن روزهاي سازمان صداوسيما و پارلمان تا انداره زيادي طبيعي به نظر مي‌رسد.
به هر شكل عزت‌الله ضرغامي 58 ساله اين روزها، چهره جديدي از خود را نشان مي‌دهد. هرچند در انتخابات رياست‌جمهوري اخير تمايل بسياري داشت تا يكي از گزينه‌هاي اصولگرايان باشد اما اصولگرايان پاسخ مثبتي به او ندادند.
با اين حال رفتارهاي سياسي اين روزهاي عزت‌الله ضرغامي نشان مي‌دهد كه او تلاش دارد تا چهره جديدي از خود را نشان بدهد. در روزهايي كه اصولگرايان هرگونه رابطه‌اي با اصلاح‌طلبان را تكذيب مي‌كنند او با فرزند مردي عكس مي‌گيرد كه شايد خيلي از اصولگرايان دل‌خوشي از رفتارهاي سياسي او نداشته باشند. تصوير را منتشر مي‌كند و از رابطه صميمي‌اش مي‌گويد.
همين چند وقت پيش هم بود كه در برنامه تلويزيوني حرف‌هاي جالبي از نظرش در مورد رفع حصر زد. او با تاكيد بر اينكه در جلسه شوراي عالي امنيت ملي، حصر به عنوان راه‌حل مطرح شد نه مجازات، بيان داشت: به نظرم محاكمه در شرايط فعلي اصلا به صلاح نيست، زيرا امنيت كشور به خطر مي‌افتد. وي در مورد كروبي بيان داشت: «اگر دوستان امنيتي حصر را كم‌كم بردارند آرام‌آرام نگراني‌هاي موجود در مورد آشوب‌ها كم مي‌شود.» حالا بايد ديد چهره جديدي عزت‌الله ضرغامي به عنوان يكي از چهره‌هاي اصولگرا در روزهايي كه اصولگرايان پنجمين باخت پي‌درپي را پشت سر گذاشته‌اند تا چه ابعاد ديگري گسترش پيدا خواهد كرد و آيا شكل‌هاي ديگري هم به خود مي‌گيرد يا آنكه نتايج ملموس عملياتي هم خواهد داشت يا خير؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون