• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3913 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۲ مهر

پيشخوان

در پيامي 
رهبر انقلاب اسلامي درگذشت آيت‌الله راستي‌كاشاني 
را تسليت گفتند رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي درگذشت عالم جليل‌القدر و فقيه مجاهد آيت‌الله راستي كاشاني را تسليت گفتند. 
متن پيام حضرت آيت‌الله خامنه‌اي به اين شرح است: 

بسمه تعالي
رحلت عالم جليل‌القدر و فقيه مجاهد مرحوم آيت‌الله آقاي حاج شيخ حسين راستي كاشاني رحمة‌الله‌عليه را به خاندان مكرم و بازماندگان گرامي و به همه ارادتمندان ايشان تسليت عرض مي‌كنم. اين عالم بزرگوار از جمله فضلاي روشن‌بين و با اخلاصي بودند كه در دوران اقامت امام راحل در نجف در جمع نزديكان علمي و سياسي ايشان حضور يافته و وفادارانه به نهضت مقدس ايشان كمك كردند و پس از پيروزي انقلاب در مراكز مهم و حساس به انجام خدمات برجسته پرداختند و در مسائل كشور نقش‌آفريني كردند. از خداوند متعال بهترين پاداش صابران و مجاهدان و علو درجات براي ايشان مسألت مي‌كنم. سيد علي خامنه‌اي
۱/ مهر ماه/ ۱۳۹۶

رييس دفتر رييس‌جمهور مطرح كرد 
دوگانه نفرت و جنگ باحكمت و صلح در مجمع عمومي سازمان ملل
رييس دفتر رييس‌جمهور مطلبي با عنوان دوگانه نفرت و جنگ با حكمت و صلح در هفتاد و دومين مجمع عمومي منتشر كرد. به گزارش ايلنا، در متن منتشر شده از سوي سيد محمود واعظي آمده است: رسانه‌هاي محتلف جهان هنوز تحت تاثير دو سخنراني، از مجموعه سخنراني روساي كشورها در هفتاد و دومين مجمع عمومي سازمان ملل هستند. دوگانه نفرت، تهديد، جهل و سبك مغزي رييس‌جمهور جديد امريكا كه به تعبير رهبر معظم انقلاب يادآور ادبيات گانگستري و بازگشت به قبل از قرن بيستم است؛ با مهر، صلح، حكمت و اعتدال ايراني كه دكتر حسن روحاني، رياست محترم جمهوري به‌نمايش گذاشت. ترامپ گفت اگر لازم باشد كره شمالي را با خاك يكسان مي‌كند؛ دكتر روحاني نيز منادي صلح در منطقه و جهان شد و البته گفت «نه تهديد مي‌كنيم و نه تهديد مي‌پذيريم». ترامپ گفت امريكا در اولويت اول است؛ رييس‌جمهور ايران گفت «امروز صلح و امنيت و توسعه جهاني درهم تنيده است.» ترامپ از ۷۰۰ ميليارد دلار افزايش هزينه نظامي گفت و دكتر روحاني گفت «صلح زيباست و سلاح‌هاي مرگ‌آفرين زيبا نيست.» ترامپ فقط تهديد نكرد، به ملت‌هاي عضو سازمان ملل و حتي شعور و شأن ملت خود اهانت كرد. او به اذعان خود امريكايي‌ها، اصول قانون اساسي و ارزش‌هاي ادعايي اين كشور را زير پا گذاشت و به‌خوبي به دنيا نشان داد كه رييس‌جمهور كدام كشور جهان، امروز و معناي دموكراسي را بهتر مي‌فهمد. 

رحماني‌فضلي، رييس‌كميسيون  «سياسي –  دفاعي» دولت شد
وزير كشور در نخستين جلسه كميسيون «سياسي، دفاعي» در دولت دوازدهم، با حداكثر آرا به عنوان رياست اين كميسيون انتخاب شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، عبدالرضا رحماني‌فضلي، وزير كشور در نخستين جلسه كميسيون «سياسي- دفاعي» در دولت دوازدهم در جريان برگزارى انتخابات داخلى با حداكثر آرا به عنوان رياست اين كميسيون به مدت ٤ سال انتخاب شد. اعضاي كميسيون سياسي- دفاعي دولت را وزراي كشور، امور خارجه، دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، كار و امور اجتماعي، اطلاعات و رييس سازمان صدا و سيما و همچنين معاون حقوقي رييس‌جمهور تشكيل مي‌دهند. از جمله وظايف اين كميسيون دايم دولت نيز مي‌توان به اختيار تصويب تاسيس هر نوع شركت، دفتر، شعبه و نمايندگي توسط وزارتخانه‌ها، موسسه‌ها، شركت‌هاي دولتي، بانك‌ها و نهادهاي عمومي غير دولتي، ساماندهي امور مربوط به اتباع بيگانه، اجازه استملاك براي محل استقرار سفارتخانه يا كنسولگري يا موسسات وابسته به سفارت، برقراري يا لغو رواديد با كشورها و... اشاره كرد. گفتني است، رحماني‌فضلي در دولت يازدهم هم رياست اين كميسيون را به مدت 4 سال برعهده داشت. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون