• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3915 -
  • ۱۳۹۶ سه شنبه ۴ مهر

پرسپوليس به‌دنبال نخستين فينال ليگ قهرمانان آسيا

درانتظار سورپرايز برانكو

پرسپوليس بعد از شوك اول هفته كه منجر به محروميت 4 ماهه بهترين مهاجمش و محروميت يكساله‌اش از نقل و انتقالات شد بايد امروز از ساعت 19:30 دقيقه به مصاف الهلال عربستان برود. در ابوظبي امارات؛ جايي كه دو تيم از لحاظ هوادار شرايط نسبتا مساوي‌اي دارند. 
پرسپوليس و الهلال هردو به دنبال نخستين قهرماني شان در ليگ قهرمانان آسيا هستند. تورنمنتي كه از سال 2002 به كلي دگرگون شده و براي هيچكدام قهرماني در پي نداشته.  سرخ‌هاي تهران و آبي‌هاي رياض دوبار در فصل جاري ليگ قهرمانان آسيا به مصاف هم رفتند. هر دو بازي هم در مسقط عمان برگزار شد و هر دو بازي با نتيجه مساوي به پايان رسيد؛ رفت يك بر يك و برگشت بدون گل. 
اردوي پرسپوليس
پرسپوليس به قول سايت‌ AFC عملكردي تاريخي در مسابقات اين فصل ليگ قهرمانان داشته. پيروزي آنها در بازي برگشت دور يك‌چهارم تا سال‌ها در خاطر هواداران اين تيم باقي خواهد ماند. گل زودهنگام، اخراج زودهنگام، تساوي بدموقع و سرانجام پيروزي قاطعانه 3 بر يك. پرسپوليس مي‌خواهد براي نخستين بار در فرمت جديد اين ليگ به فينال برسد و چه بسا قهرمان شود. البته در اين بين آنها مشكلاتي هم دارند. از جمله محروميت طارمي كه شانس اصلي آقاي گلي در مسابقات امسال بود اما حالا بايد جايش را براي 4 ماهي به گادوين منشا بدهد. منشا نشان داده راه گلزني در ليگ قهرمانان را به خوبي بلد است. او نقش بسزايي در 2-2 شدن بازي رفت با الاهلي داشت. 
اردوي الهلال
الهلال براي سومين بار در 4 سال اخير است كه به جمع 4 تيم پاياني ليگ قهرمانان راه‌يافته. هواداران الهلال اميد زيادي دارند كه اين‌بار حضورشان منجر به فيناليست شدن شود. مخصوصا بعد از برد 3 بر صفر در بازي برگشت مرحله قبل مقابل العين؛ مسابقه‌اي كه هر 3 گلش را كارلوس ادواردو زد تا 7 گله شود. الهلال يك مهاجم سوري ديگري هم دارد؛ عمر الخريبين سوري كه اين فصل 4 گل به ثمر رسانده. نيكولاس مليسي و ماتياس بريتوس اروگوئه‌اي ديگر بازيكنان مطرح الهلال‌اند كه در خط هافبك توپ مي‌زنند. بريتوس در اين فصل به الهلال اضافه شده است. علي الحبسي، دروازه‌بان نامدار عماني‌ها هم گلر ذخيره اين تيم است. 
الهلال شش بازيكن خارجي دارد و به همين دليل اجازه استفاده از جلمن ريواس ونزوئلايي را در ليگ قهرمانان آسيا ندارد. اين تيم چندين ملي پوش عربستاني هم دارد. ياسر القحطاني و محمد الشلهوب از جمله بازيكنان نام آشناي الهلال محسوب مي‌شوند. ياسر القحطاني و نواف العابد براي بازي فردا مشكلاتي داشتند. قحطاني ظاهرا مشكلاتش با سرمربي حل شده و آماده بازي است اما احتمال حضور العابد كم است. 
گزارش فيفا
سايت فيفا هم ديروز گزارش جالبي درباره اين بازي حساس نوشت: «بازي الهلال و پرسپوليس يك بازي كلاسيك محسوب مي‌شود. هر دو تيم از تيم‌هاي قدرتي آسيا محسوب مي‌شوند و البته به هيچ‌وجه با هم بيگانه نيستند. اين دو تيم تاكنون 6 بار در آسيا برابر هم به ميدان رفته‌اند كه دو بار آن نيز در مرحله گروهي رقابت‌هاي امسال بود. الهلالي‌ها در تقابل رو در رو كمي وضعيت بهتري دارند و يك پيروزي بيشتر نسبت به تيم ايراني داشته‌اند.  با اين حال تيم فوتبال پرسپوليس اميدوار است كه مانند دو سال پيش كه توانست با يك گل الهلال را شكست دهد، اين‌بار هم طعم موفقيت را بچشد. به همين دليل آنها روي گلزني گادوين منشا حساب باز كرده‌اند.»
به هر ترتيب پرسپوليس فردا بايد از حيثيت فوتبال ايران در آسيا دفاع كند. آنها البته بايد مواظب بازي برگشت كه 25 مهر در مسقط برگزار مي‌شود هم باشند. در ديگر ديدار نيمه نهايي شانگهاي چين با اوراوا ردز ژاپن بازي مي‌كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون