• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3918 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

حمايت شوراي شهر تهران از بخشنامه ضد‌فساد نجفي

ايسنا| رييس كميته معماري و طراحي شهري شوراي شهر تهران درباره بخشنامه ضد فساد دوم شهردار تهران توضيحاتي را ارايه كرد و گفت: ما از اين بخشنامه حمايت مي‌كنيم.
علي اعطا، با اشاره به بخشنامه جديد ضد فساد شهردار تهران در خصوص محدوديت فعاليت شوراهاي معماري مناطق، گفت: بررسي‌هاي انجام‌شده نشان مي‌دهد بعضا در شوراي معماري مناطق تصميماتي اتخاذ مي‌شد كه مغاير ضوابط و مقررات بود، همچنين شفافيت كافي در اين زمينه وجود نداشته و دقيقا كسي از تصميمات شوراهاي معماري مطلع نبوده است و حتي ديده شده بعضا صورتجلسه اين شوراها را شهردار منطقه امضا نمي‌كرده است. وي با بيان اينكه بررسي‌ها نشان داده است كه بخش قابل توجهي از ناهنجاري‌هاي حوزه شهرسازي از عملكرد شوراهاي معماري مناطق نشات مي‌گيرد، تصريح كرد: در شوراي معماري مناطق مجموعا اتفاقاتي رخ مي‌دهد كه مغاير با طرح جامع، مقررات و اسناد مصوب است و اين بخشنامه دوم شهردار تهران مي‌تواند در راستاي شفاف‌سازي، محدود كردن و در چارچوب قانون قرار گرفتن عملكرد شوراهاي معماري مناطق موثر باشد.
رييس كميته معماري شوراي شهر با بيان اينكه من به‌طور مطلق ضرورت وجود شوراي مناطق را نفي نمي‌كنم، افزود: بايد به تصميمات شوراي معماري مناطق دسترسي كامل وجود داشته باشد و ما از اين بخشنامه حمايت مي‌كنيم و اين امر را گامي در جهت تحقق شعارهاي انتخاباتي در راستاي شفافيت و مبارزه با تخلفات مي‌دانيم. اعطا گفت: شوراي معماري مناطق بايد در قاعده و چارچوب ضوابط و مقررات حركت كند اما متاسفانه در چند سال اخير به محملي براي انجام اقدامات غيرقانوني و حل و فصل بي‌ضابطه مسائل و مشكلات بدل شده بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون