• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3918 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۰ مهر

خبر كوتاه

بخشي از معوقات كارگران هپكو و آذرآب پرداخت شد
ايلنا| زماني قمي؛ استاندار استان مركزي گفت: «با پيگيري‌هايي كه تا ساعات پاياني روز چهارشنبه به طول انجاميد، درنهايت بخشي از معوقات كارگران شركت‌هاي هپكو و آذرآب به حساب آنها واريز شد. با وجود زمان بسيار كم و پايان ساعت اداري و همچنين تعطيلي سيستم بانكي؛ همكاري خوبي براي اجراي اين مصوبه صورت گرفت كه جا دارد در اين خصوص از رييس كل بانك مركزي،بانك ملي، شبكه ساتنا و ساير مسوولان و مديران كشور و استان تقدير و تشكر كنم.»

توضيحات آموزش و پرورش در خصوص تعطيلي مدرسه اتباع افغان در يزد
مهر| به دنبال انتشار اخباري مبني بر تعطيلي يك واحد آموزشي خاص دانش‌آموزان اتباع در يزد، وزارت آموزش و پرورش توضيحاتي ارايه كرد. به دنبال انتشار اخباري مبني بر تعطيلي يك واحد آموزشي خاص دانش‌آموزان اتباع در يزد، وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد؛ آموزش و پرورش استان يزد از تمامي ظرفيت‌هاي خود براي فراهم آوردن زمينه تحصيل دانش‌آموزان مهاجر استفاده كرده است به شكلي كه هم‌اكنون افزون بر ۱۵ هزار اتباع افغان در ۳۳ مدرسه مستقل و ۷۰۰ مدرسه مشترك در كنار دانش‌آموزان ايراني به تحصيل اشتغال دارند. درهمين‌راستا با برنامه‌ريزي آموزش و پرورش ناحيه يك يزد يكي از مدارس شهر شاهديه با توجه به آمار اتباع افغان به اين عزيزان اختصاص داده شد و دانش‌آموزان ايراني به مدارس همجوار هدايت شدند كه اين موضوع موجب اعتراض مردم شد. درپي اين عكس‌العمل؛ نشستي با حضور مسوولان محلي و معتمدين منطقه تشكيل شد و تصميم لازم براي اختصاص فضاي مناسب به دانش‌آموزان ايراني اتخاذ و مدرسه از روز دوم مهرماه داير است.

افزايش آمار زنان سالمند
ايسنا| از جمعيت كل كشور در سال ۱۳۹۵ (۷۹ ميليون و ۹۲۶ هزار و ۲۷۰ نفر) هفت ميليون و ۴۱۴ هزار و ۹۱ نفر را جمعيت ۶۰ ساله و بيشتر تشكيل مي‌دهند كه 72 درصد آنان در مناطق شهري و 28 درصد در مناطق روستايي سكونت دارند. نرخ مشاركت سالمندان در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۶ درصد بوده كه اين شاخص در مناطق روستايي بيش از دو برابر مناطق شهري است. به گزارش مركز آمار و اطلاعات راهبردي وزارت تعاون، در سال ۱۳۹۵ در مقابل 100 زن سالمند در كشور، ۹۷ نفر مرد سالمند وجود داشته كه اين امر حاكي از افزايش تعداد سالمندان زن نسبت به مردان سالمند است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون