• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 9220 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۲ مهر

انتقاد اعضاي شورا به گزارش آقاي وزير

گزارش ديروز آخوندي، اما واكنش‌هايي را نيز به دنبال داشت. احمد مسجدجامعي، عضو شوراي شهرتهران با گلايه از عدم تحقق نوسازي بافت‌هاي فرسوده در تهران از وزير راه درباره چرايي كاهش نيافتن سالانه 10 درصد بافت‌هاي فرسوده پايتخت سوال پرسيد و گفت: ما همان زمان نيز دو بار از شما خواستيم براي شهرداري تهران برنامه بدهيد اما امروز برنامه‌هاي خود را ارايه داديد.
وي با بيان اينكه شما نخستين وزيري هستيد كه در شوراي پنجم به صحن آمده‌ايد، گفت: اما سوال اصلي اين جلسه اين است كه چرا 10 درصد بافت‌هاي فرسوده كه طبق قانون بايد سالانه كاهش پيدا مي‌كرد، كاهش نيافته است؟
رييس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران با بيان اينكه در حال حاضر بافت فرسوده هويت خاصي در پايتخت ندارد اظهار داشت: بايد در نوسازي بافت‌هاي فرسوده به هويت محله توجه كنيم كه در نگاه شما اين نكته وجود داشت كه نگاه مباركي است.
مسجد جامعي با اشاره به اينكه نبايد تجربه‌هاي اشتباه گذشته را در حوزه بافت فرسوده تكرار كنيم، تاكيد كرد: بايد در نگاه جديد وظيفه شهرداري، مردم و شورا را تعريف كنيم تا نقش محله در نوسازي فراموش نشود.
عضو شوراي شهر تهران با طرح پيشنهاد مسكن محلي در نوسازي بافت فرسوده تاكيد كرد: نگراني من آن است كه بخواهيم 500 هزار واحد مسكوني خالي را براي همين طرح‌ها استفاده كنيم. بايد تلاش كنيم كه ساخت و ساز‌ها در همان محلات شكل بگيرد. نبايد زندگي را از محلات فرسوده بگيريم. خروج زندگي از دروازه غار و ايجاد فضاي سبز، آفت محله شده و اين محله به پاتوقي براي خلافكاران تبديل شده است.
محمد سالاري، رييس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران نيز يكي ديگر از اعضاي شورا بود كه به گزارش وزير واكنش نشان داد و در خصوص مديريت حريم شهر اظهار داشت: طرح ساماندهي حريم شهر تهران در شوراي عالي شهرسازي و معماري تعيين تكليف شد اما مديريت آن همچنان بلاتكليف مانده است كه تعيين تكليف آن در حيطه اختيارات مجلس است، لذا لازم است اين موضوع هرچه سريع‌تر پيگيري شود.
وي در ادامه سخنانش درباره نظام ماليه شهر هم گفت: نبود درآمدهاي پايدار در شهر منشأ بسياري از مشكلات و تخلفات است و اكنون كه لايحه درآمدهاي پايدار در دولت و در كميسيون كلانشهرها مطرح است، لازم است در مورد اين لايحه با نگاهي متفاوت از نگاه فعلي تصميم‌گيري شود چراكه آنچه اكنون در حال بررسي است موجب تمركزگرايي بيشتر مي‌شود.
سالاري با اشاره به موضوع بافت‌هاي فرسوده شهري و نوسازي اين بافت بيان كرد: در اين حوزه هم به اندازه كافي قانون داريم و هم ستاد بازآفريني به عنوان نهاد تسهيلگر تشكيل شده است و اكنون لازم است يك محله يا بلوك شهري به صورت پايلوت براي نوسازي تعيين شود و مورد اجرا قرار گيرد، لذا من تقاضا دارم يك كميته يا كارگروه مشترك بين شورا، شهرداري و وزارتخانه به منظور پيگيري موضوعات تشكيل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون