• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 9220 -
  • ۱۳۹۶ چهارشنبه ۱۲ مهر

جلال طالباني، سياستمدار بدون جايگزين

اميد ما اين است كه در شرايط حساس كنوني، به خصوص بعد از برگزاري همه‌پرسي در اقليم كردستان و لزوم گفت‌وگو و توافق با بغداد، شخصيت‌هايي در ابعاد و اندازه‌هاي آقاي طالباني وجود داشته‌باشند كه بتوانند مايه وحدت و همبستگي مردم كرد باشند. هر چند فقدان آقاي طالباني غيرقابل جبران است، اما اميد اين است كه بتوان در ميان سياستمداران كرد شخصيتي را پيدا كرد كه بتواند نزديك به اثر و جايگاه آقاي طالباني در ميان مردم كردستان و عراق برسد.
اتحاديه ميهني كردستان و رهبر پيشين اين حزب، مرحوم جلال طالباني به خصوص در دوران اخير همواره يار و همراه جمهوري اسلامي ايران بوده و همچنين هم‌پيماني‌ها و همكاري‌هاي خوبي ميان اتحاديه ميهني و ايران، براي مبارزه با نظام فاسد پيشين عراق وجود داشت. در تجربه جديد و تشكيل اقليم خودمختار كردستان عراق نيز شاهد بوديم كه همكاري‌هاي خوبي از سوي جمهوري اسلامي ايران با اتحاديه ميهني تحت رهبري جلال طالباني وجود داشت كه نشان از رابطه عميق ميان اين سياستمدار كرد با دولتمردان ايراني بود. به نظر من رهبر فقيد اتحاديه ميهني كردستان، هم‌پيمان خوب مردم ايران بود و اميدوارم كه رهبري آينده نيز در همين مسير گام بردارد.
درگذشت شخصيت بزرگ و ويژه‌اي همچون جلال طالباني مي‌تواند در هر دوره‌اي باعث ايجاد موجي از احساسات در ميان مردم شود، اين احساسات گاهي ممكن است كه باعث وحدت و همدلي بيش از پيش ميان مردم شود يا ممكن است كه خداي نكرده به اختلافات دامن بزند. اميد ما اين است كه اين فقدان باعث ايجاد وحدتي عميق‌تر ميان مردم كرد شود. اميد ما اين است كه همه ما سياستمداران كرد بتوانيم پيرو بيانات و مكتب جلال طالباني باشيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون