• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3922 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۵ مهر

فرمانده نيروي انتظامي:

بي‌نتيجه ماندن تلاش‌ها براي ناامن كردن عزاداري‌ محرم

اعتماد| آغاز هفته نيروي انتظامي بهانه‌اي شد تا روز گذشته سردار حسين اشتري، فرمانده نيروي انتظامي در پيش‌خطبه‌هاي نماز جمعه در خصوص امنيت مرزها و اقدامات نيروي انتظامي در دهه اول محرم صحبت كند: «در دهه اول ماه محرم اطلاعاتي داشتيم مبني بر اينكه برخي مي‌خواهند ناامني در كشور به وجود آورند، اما با همراهي مردم و حضور مقتدرانه نيروي انتظامي اتفاقي در اين ايام نيفتاد. »
اشتري روز جمعه توضيح داد كه با وجود اطلاعات رسيده در خصوص امكان برخي ناامني‌ها در روزهاي عزاداري محرم هيچ حادثه‌اي در دهه اول محرم در مجالس رخ نداده است: « پيش از ماه محرم بيش از ۱۱۰۰ جلسه در سراسر كشور و با هدايت سازمان تبليغات اسلامي برگزار كرديم.
در عين حال صدها هزار نفر از مردم و عزاداران به عنوان همراه پليس و پليس افتخاري همكاران ما را ياري دادند و خوشبختانه مراسمات عزاداري در شأن كشور برگزار شد.
اكنون هم به مردم اعلام مي‌كنم كه ما در حال آماده شدن براي برگزاري مراسم بزرگ و جهاني اربعين هستيم. از هم‌اكنون از همه زايرين مي‌خواهم كه همه مدارك لازم را براي رفتن به عتبات عاليات در ايام اربعين به همراه داشته باشند. »
اشتري در خصوص امنيت مرزها هم صحبت كرد. «فرمانده ناجا با اشاره به حراست از ۸۵۰۰ كيلومتر مرزهاي آبي و خاكي كشور توسط نيروي انتظامي گفت: «پليس با همكاري ساير نيروهاي مسلح توانسته حافظ مرزهاي كشور باشد و درصورت مشاهده هر تحركي در جدار مرزها، با فوريت و قاطعيت با آن برخورد خواهيم كرد.
در يك سال گذشته فرزندان شما در نيروي انتظامي توانستند به ياري خداوند از افزايش جرايم جلوگيري كرده و در حوزه‌هاي مختلف، با ناامن‌كنندگان فضا و متخلفان مبارزه كنند.»
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اقدامات نيروي انتظامي در برخورد با جرايم فضاي مجازي گفت: «اين روزها جرايم فضاي مجازي افزايش يافته، اما در كشور اقدامات خوب و موثري در راستاي مقابله با آنها انجام شده است.
در حال حاضر شاهد افزايش ۴۰ درصدي جرايم فضاي مجازي هستيم اما اقدامات و كشفيات پليس سايبر بيش از اين بوده است. البته به همه كاربران و خانواده‌ها مي‌گويم كه در استفاده از اين فضا دقت و توصيه‌هاي پليس را رعايت كنند تا به دامن گروه‌هاي تبهكار و فسادانگيز نيفتند.»
او همچنين از كاهش جرايم خشن در يك سال گذشته خبر داد و گفت كه بايد سهم ساير دستگاه‌ها هم در برخورد با اين حوزه مشخص شود.
وي با تاكيد بر كاهش وقوع جرايم خشن در يك سال گذشته گفت: «با وجود كاهش در اين حوزه متاسفانه در جرايم خرد چند درصدي افزايش داشتيم كه البته با توجه به دلايل اين امر بايد سهم همه دستگاه‌ها مشخص شود ولي با اين وجود، هرجا كوتاهي از سوي هر دستگاهي صورت گيرد پليس سعي مي‌كند اين خلأ را پر كند. »

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون