• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3922 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۱۵ مهر

خبر كوتاه

وزير بهداشت به مجلس مي‌رود
ابراز نگراني مجلس از روند اجراي طرح تحول سلامت

مهر| نايب‌رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس، ضمن ابراز نگراني از روند اجراي طرح تحول سلامت، از نشست با وزير بهداشت به‌ عنوان اولويت دستور كار اين كميسيون خبر داد.
محمد حسين قرباني گفت: در شرايط كنوني شايد اراده‌اي كه حدود دو سال قبل براي تحقق اين مهم در وزارت بهداشت وجود داشت، كمرنگ شده و اين در حالي است كه طرح اين مساله، انتظاراتي را در سطح جامعه ايجاد كرده است.
هيچ دليلي براي عدول يا عقب‌نشيني از اجراي كامل اين طرح را نمي‌توان قابل قبول دانست و انتظار ما اين است با توجه به تغيير و تحولاتي كه به‌تازگي در اين وزارتخانه ايجاد شده، فعاليت مسوولانش در جهت پيشبرد اهداف و برنامه‌هاي حوزه سلامت و مديريت منابع، ميداني‌تر شود.
موضوع ديگري كه در زمينه اجراي طرح تحول سلامت بايد بدان توجه شود، اين است كه تمام اقدامات در اين حوزه نبايد معطوف به بهداشت و درمان بوده و ساير بخش‌ها ناديده گرفته شود، ضمن‌ اينكه لازم است در شرايط كنوني بيشتر به سمت ارتقاي وضعيت مراكز درماني روستاها پيش برويم.
نايب‌رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس گفت:  آقايان مسوول در وزارت بهداشت در زمينه تشكيل مجمع سلامت شهري و روستايي دير اقدام كرده‌اند در حالي كه بايد زودتر حوزه سلامت روستايي را مورد پايش قرار مي‌دادند به ويژه در بخش ارجاع به سيستم پزشك خانواده و رسيدگي به خانه‌هاي بهداشت، آن هم در شرايطي كه بسياري از اين مناطق حتي از داشتن حداقل امكانات پزشكي نيز محروم هستند.
به گفته قرباني، پيگيري جدي روند اجراي طرح تحول سلامت در دستور كار اين كميسيون قرار گرفته:  در هفته‌هاي پيش‌رو جلساتي را با وزير و ساير مسوولان وزارت بهداشت داشته و مسائل مربوط به حوزه سلامت را به طور جدي پيگيري خواهيم كرد.

 

سخنگوي وزارت بهداشت:
مرگ سالانه ۵۵هزار ايراني به دليل مصرف سيگار

ايسنا| ايرج حريرچي؛ سخنگوي وزارت بهداشت با بيان اينكه در كشور سالانه ۵۰ تا ۵۵ هزار نفر به علت استعمال دخانيات جان خود را از دست مي‌دهند، گفت: «با اصلاح ماليات بر عرضه مواد دخاني، مي‌توانيم علاوه بر ايجاد سالانه ۱۱ هزار ميليارد تومان اعتبار براي نظام سلامت، مصرف دخانيات را نيز كاهش دهيم. بيش از 14 درصد افراد بالاي ۱۵ سال در كشور، سيگار و دخانيات مصرف مي‌كنند. البته شيوع مصرف روزانه سيگار كاهش يافته و در مقايسه با گذشته ۵۰۰ هزار نفر روزانه كمتر سيگار مي‌كشند. اما متاسفانه ميزان استعمال قليان در كشور افزايش يافته و در پنج سال گذشته، ۴۸۰ هزار نفر به جمعيت استعمال‌كنندگان قليان اضافه شده در حالي كه يك بار مصرف قليان، معادل استعمال ۱۰۰ تا ۲۰۰ نخ سيگار است.»

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون