• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3923 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۱۶ مهر

پيشخوان

پيام تسليت رهبر معظم انقلاب به محمود احمدي‌نژاد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در پيامي درگذشت آقاي حاج داود احمدي‌نژاد را تسليت گفتند. متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحيم
جناب آقاي محمود احمدي‌نژاد
درگذشت برادر انقلابي و صادق مرحوم آقاي حاج داود احمدي‌نژاد را به بازماندگان محترم به خصوص همسر و فرزندان آن مرحوم تسليت مي‌گويم و رحمت و مغفرت و پاداش شايسته الهي را براي ايشان مسألت مي‌كنم.


حفاظت اطلاعات قوه قضاييه:
اسناد شايعات در مورد قوه قضاييه كذب محض است

مركز حفاظت اطلاعات قوه قضاييه بيانيه‌اي در مورد اسناد ارايه شده پيرامون شايعات اخير نسبت به دستگاه قضا صادر كرد. به گزارش مهر، در متن بيانيه صادر شده از سوي مركز حفاظت و اطلاعات كل قوه قضاييه آمده است: «يكي از شگردهاي رژيم‌هاي سلطه و دشمنان نظام جمهوري اسلامي از بدو تاسيس تاكنون دامن زدن به شايعات از طريق تبليغات وسيع، انجام عمليات رواني در سطحي گسترده و تخريب چهره نظام اسلامي و مسوولان عاليرتبه نظام با هدايت سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه بوده است. در ادامه اين بيانيه عنوان شد: «با توسعه فضاي مجازي، دشمنان قسم خورده نظام كه در جريان فتنه، سيلي محكمي از حضور مردم متدين، ايستادگي نهادهاي امنيتي و قاطعيت قوه قضاييه خورده‌اند، تلاش مي‌كنند با گسترش شايعات بي‌اساس و انتشار اخبار سراسر كذب و نسبت دادن مطالب واهي به نيروهاي امنيتي، اعتماد عمومي را مخدوش سازند. شايعات و نامه‌هاي مجعول ناشيانه و كذب منتسب به حفاظت و اطلاعات قوه‌قضاييه در طول هفته‌هاي اخير از جمله به اصطلاح دو نامه اخيرالانتشار در همين راستا صورت پذيرفته است و خود گوياي شدت خشم معاندان از دستگاه قضايي، مسوولان عالي آن و اين مركز است.» اين بيانيه در پايان تاكيد كرده است: «اسناد ادعايي مذكور، صد در صد كذب و واهي است و علايم كذب بودن آن از همان ظاهر نامه‌ها هم هويدا است. اين‌گونه دست و پا زدن ضد انقلاب فراري و فتنه گران مايوس، گوياي شدت استيصال آنان است و ما مطمئنيم مردم بصير و فهيم كشورمان راه را بر اين‌گونه توطئه‌ها خواهند بست. »

 

الياس حضرتي:
شكايت سهامداران موجب توقيف اموال كاسپين شد

عضو شوراي پول و اعتبار گفت: قوه قضاييه طبق روال عادي موضوع شكايت سپرده‌گذاران موسسه مالي و اعتباري كاسپين را بررسي كرده و براساس اين شكايت اقدام به توقيف اموال اين موسسه كرده است. الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: چند نفر از سپرده‌گذاران موسسه مالي و اعتباري كاسپين كه سپرده بيشتري در اين موسسه داشتند اقدام به شكايت كردند. وي افزود: قوه قضاييه طبق روال عادي موضوع شكايت اين سپرده‌گذاران را بررسي كرده و براساس اين شكايت اقدام به توقيف اموال اين موسسه كرده است. 

 

آيت‌الله هاشمي‌شاهرودي:
تجزيه عراق، خيانتي خطرناك براي كل منطقه است

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تاسف شديد از تلاش براي ايجاد فتنه جديد ديگري در منطقه اقليم كردستان عراق و توطئه تجزيه اين كشور همسايه و مسلمان، گفت: كاملا روشن است كه امريكا و اسراييل صحنه‌گردانان اين تحرك و فتنه خطرناك در منطقه هستند و مي‌خواهند اسراييل جديدي در منطقه ايجاد كنند. وي افزود: اين اقدام بدون شك خيانت بزرگي براي منطقه و جهان اسلام است. آيت‌الله هاشمي شاهرودي، نقش امريكا در تحركات منطقه را جدي و خطرناك توصيف كرد و گفت: اين كشور از يك سو تظاهر به مخالفت با طرح همه‌پرسي در كردستان عراق مي‌كند، ولي در واقع حامي اين طرح است و مي‌خواهند بغداد را مجبور به سازش و قبول تجزيه كنند كه البته دولت و مردم عراق هوشيارند و كشورهاي منطقه از جمله جمهوري اسلامي ايران و كشور تركيه در قبال اين فتنه جديد مواضع قاطع و اصولي اتخاذ كرده‌اند. وي سپس با تسليت درگذشت رييس‌جمهوري فقيد عراق، جلال طالباني، گفت: متاسفانه در مراسم تشييع اين شخصيت مبارز به جاي استفاده از پرچم عراق يكپارچه، از پرچم اقليم كردستان عراق استفاده شد كه اين اقدام موجب اعتراض اعضاي پارلمان عراق و ترك مراسم شد و همين امر نشان مي‌دهد كه امريكا و اسراييل در پي نفوذ بيشتر در منطقه و ايجاد فتنه قومي‌گرايي خطرناك در منطقه هستند. ايسنا

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون