• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3924 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۷ مهر

رييس پليس آگاهي ناجا:

تا يك قدمي اسيدپاش اصفهان رسيده بوديم

ايسنا| مهرماه سال 93 بود كه خبرهايي از وقوع اسيدپاشي به چند زن اصفهاني افكار عمومي را درگير خود كرد. همزمان با آن، تيمي ويژه از ماموران پليس آگاهي رسيدگي به موضوع را آغاز كردند و با بالاگرفتن واكنش‌ها و ابعاد ماجرا رييس پليس آگاهي ناجا شخصا مسووليت پيگيري اين ماجرا را بر عهده گرفت و اعلام كرد كه پرونده اين ماجرا روي ميز كاري‌اش قرار دارد. حالا از آن ايام سه سال گذشته، از ميان چهار زني كه قرباني فرد يا افرادي شدند كه هنوز دستگير نشده‌اند، يكي از آنها ازدواج كرد و ديگري مراحل درمانش را در خارج از كشور سپري مي‌كند و پرونده اسيدپاشي همچنان روي ميز رييس پليس آگاهي ناجاست و به عبارتي مفتوح است. سردار محمدرضا مقيمي جزييات و ناگفته‌هايي از رسيدگي به اين پرونده را اعلام كرده است.

 

گفته بوديد كه پرونده اسيدپاشي‌ها در اصفهان روي ميز شماست و رسيدگي به آن ادامه دارد، از آخرين جزييات اين پرونده بگوييد؟

بله، پرونده مفتوح است و روي ميز من هم هست. اتفاقا حدودا هفته گذشته بود كه دوباره در جلسه‌اي با حضور رييس پليس آگاهي اصفهان در دفتر كارم بحث اسيدپاشي را پيگيري و بررسي كرديم.

نتيجه چه شد؟

نمي‌خواهيم بگويم كه فرد مجرم پيدا نمي‌شود و حتي ممكن است به دليل ارتكاب جرايمي ديگر با اين فرد برخورد شده باشد. حتي شخصي داشتيم كه خيلي گزينه‌هايش به اين اسيدپاشي نزديك بوده و حتي خودش هم ادعاهايي را مطرح كرده بود اما ما نپذيرفتيم.

چرا؟

چون اين جرم زوايايي داشته كه شامل حال اين فرد نمي‌شده و به همين جهت ما آن را نپذيرفتيم.

و تحقيقات را ادامه داديد؟

بله. با توجه به اينكه تمام كشور روي اين موضوع حساس شده بود، طبيعتا كسي كه اين جرم را انجام داده بود اقدام مجرمانه ديگري انجام نداد. ما تقريبا تا يك قدمي اين فرد رسيده بوديم و در اسيدپاشي آخر با فاصله كمي به محل رسيديم و حدود يكي دو دقيقه با مجرم در صحنه جرم فاصله داشتيم.

از جايش خبر داشتيد؟

جاي دقيق كه نه، نقطه را او تعيين مي‌كرد اما فضا و جغرافياي جرم را ما پيش‌بيني كرده بوديم. اينها حرف‌هايي است كه تا حالا نزده بودم، خاطرم هست كه آن زمان من به رييس وقت جرايم جنايي آگاهي ناجا ماموريت دادم كه به اين موضوع رسيدگي كند و واحدي از تهران را به اصفهان فرستاده بوديم كه اين واحد در منطقه حضور داشت. همان طور كه گفتم به فاصله يكي دو دقيقه از چهارمين حادثه هم رييس پليس آگاهي استان اصفهان و هم تيمي كه از تهران به آنجا رفته بودند به محل رسيدند.

اما مجرم دستگير نشد؟

قطعا اگر فضا فضاي آرامي وجود داشت و مجرم احساس خطر نمي‌كرد كه احتمال دستگيري‌اش بالاست بيرون مي‌آمد و ما مي‌توانستيم دستگيرش كنيم. ما برنامه‌ريزي‌هايي داشتيم و در آن جغرافياي جرم و ساعت‌هايي كه مجرم كار خودش را انجام داده بود، پيك زماني و جغرافياي جرم براي ما معلوم بود و پيش‌بيني ما اين بود كه دستگيرش مي‌كنيم اما متاسفانه كمي شلوغ شد و برخي رسانه‌ها جلوجلو حكم اعدام براي مجرم صادر كردند و فضا طوري شد كه متهم ديگر بيرون نيامد و به عبارتي صحنه را ترك كرد.

حتي ما چند جرم ديگر كه فردي كه مبادرت به آتش‌زدن منازل در اصفهان كرده يا با چاقو به پشت سر خانم‌ها مي‌زد را شناسايي و دستگير كرديم كه متوجه شديم مجرم اصلا اصفهاني نبود و صبح‌ها از استاني ديگر به اصفهان مي‌آمد.

فرد اسيدپاش، اصفهاني بود؟

ممكن است اصفهاني نباشد.

آنجا هيچ دوربيني نبود كه چهره مجرم را ثبت كند؟

الان هست اما آن‌زمان نبود. آن موقع مقدورات كمتر از الان بود و متاسفانه دوربيني نبود.

پيگير اين پرونده هستيد؟

بله، همچنان رسيدگي به اين پرونده در دستور كار ماموران و كارآگاهان پليس آگاهي قرار دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون