• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3924 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۷ مهر

قتل يك زن با روسري

ميزان| فرمانده انتظامي استان بوشهر از دستگيري متهم به قتل زني خبر داد كه جسدش 6 روز قبل در اطراف روستايي در شهرستان دشتي كشف شده بود. سردار خليل واعظي گفت: در شب دهم مهر جسد زني ۴۰ ساله اطراف روستاي «درازي» شهرستان «دشتي» در حالي كه هيچگونه آثار ضرب و شتم روي بدن متوفي مشهود نبود، كشف شد. وي افزود: تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي شهرستان دشتي پس از بررسي دقيق اين پرونده و شناسايي خانواده متوفي، اقدامات اطلاعاتي و پليسي مختلفي را آغاز كردند. فرمانده انتظامي استان بوشهر تصريح كرد: ۲۴ ساعت پس از حادثه سه نفر مظنون شناسايي و دستگير شدند كه پس از تحقيقات اوليه دو نفر آزاد، ولي نفر سوم براي تحقيقات تكميلي در اختيار كارآگاهان پليس قرار گرفت. وي بيان كرد: متهم دستگير شده ۴۴ ساله ساكن شهر «خورموج» در مواجهه با مدارك و مستندات پليس در اعترافات اوليه به قتل مقتول اعتراف كرد و گفت: به علت اختلاف قبلي با هم درگير شديم و با استفاده از روسري مقتول، وي را خفه كردم.

 

كشف محموله بزرگ لوازم آرايشي قاچاق در شيراز
 فرمانده انتظامي استان فارس از كشف محموله بزرگ لوازم آرايشي و بهداشتي قاچاق با ارزشي بالغ بر 100 ميليارد ريال در شيراز خبر داد. به گزارش پايگاه خبري پليس، سردار احمدعلي گودرزي گفت: در پي كسب خبري مبني بر دپوي كالاي قاچاق توسط قاچاقچيان در يك منزل واقع در شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران يگان امداد قرار گرفت.
وي ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتي، محل دقيق دپوي كالاي قاچاق شناسايي و ماموران با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام شدند. در بازرسي از اين منزل دو طبقه تعداد زيادي لوازم آرايشي و بهداشتي فاقد مدارك قانوني، كشف شد. سردار گودرزي با بيان اينكه كارشناسان ارزش ريالي اين محموله قاچاق را 100 ميليارد ريال برآورد كردند، افزود: شناسايي و دستگيري اعضاي اين باند قاچاق كالا در دستور كار پليس قرار دارد.

 

حكم اعدام براي عاملان قتل‌هاي سريالي گرگان

متهمان قتل‌هاي سريالي گرگان به اعدام در ملأعام محكوم شدند. دادگاه انقلاب گرگان متهمان رديف اول و دوم را به اعدام و متهم رديف سوم را به تبعيد محكوم كرد. اين سه‌ نفر اعضاي باندي بودند كه در سال‌هاي ٧٩ تا ٩٤ در جريان ٨٠ سرقت مسلحانه ١٣ نفر را در استان گلستان به قتل رساندند. اين حكم در دادگاه انقلاب گرگان پس از اعلام‌نظر و تاييد ديوان‌عالي كشور در خصوص جنبه عمومي جرايم اعضاي باند تبهكاري صادر و اين پرونده براي رسيدگي به جنبه خصوصي جرايم انجام‌شده به دادگاه كيفري استان ارسال شده است.
به گزارش ايسنا، با گذشت ٧ ماه از برملاشدن راز جنايت‌ها و تبهكاري‌هاي باند سارقان مسلح، هادي ‌هاشميان، رييس‌ كل دادگستري گلستان از صدور راي دادگاه انقلاب گرگان در خصوص پرونده ٨ ‌هزار صفحه‌اي عاملان قتل‌هاي سريالي گلستان خبر داد. به گفته او، براساس اين حكم متهمان رديف اول و دوم به اعدام در ملأعام محكوم شده‌اند و دادگاه براي متهم رديف سوم اين پرونده حكم تبعيد صادر كرده است. ‌هاشميان در توضيح رسيدگي به اين پرونده گفت: رسيدگي به اين پرونده پس از اعلام نظر ديوان عالي كشور از بهمن ٩٥ در دادگاه انقلاب گرگان، به اتهام افساد في‌الارض و محاربه آغاز شده بود كه با صدور اين احكام، پرونده اعضاي باند در دادگاه انقلاب بسته شد. البته حكم صادرشده در دادگاه انقلاب، قابل فرجام‌خواهي در ديوان‌عالي كشور است.
رييس ‌كل دادگستري استان گلستان همچنين درباره رسيدگي به شكايت‌هاي اولياي‌دم هم گفت: اين پرونده براي رسيدگي از جنبه خصوصي جرم در مورد قتل‌ها و سرقت‌ها به دادگاه كيفري يك استان ارسال شد. او با اشاره به برخي جزييات و پيشينه اين پرونده هم گفت: اعضاي باند معروف به «قتل‌هاي سريالي»، بهار ٩٤ به دنبال تشكيل پرونده قتل راننده سواري در دادسراي عمومي و انقلاب گرگان، شناسايي و دستگير شدند. بررسي اسلحه توسط كارآگاهان جنايي پليس آگاهي استان نشان داد با اين اسلحه، در سال‌هاي گذشته نيز چندين سرقت مسلحانه و قتل در استان‌هاي گلستان و مازندران انجام شده است و به اين ترتيب يكي از سارقان كه از مجرمان سابقه‌دار بود، شناسايي و دستگير شد. در بررسي‌ها مشخص شد يكي از سركرده‌هاي اين باند از چند‌سال پيش همراه پسرش و فرد ديگري اقدام به سرقت‌هاي مسلحانه مي‌كرده كه در يك عمليات ضربتي، آنها نيز دستگير شدند. اعضاي اين باند، دام، انواع ماشين‌آلات كشاورزي، موتور آب، موتوسيكلت و خودروهاي سواري را سرقت مي‌كردند و در صورت مقاومت مالباختگان آنها را با اسلحه به قتل مي‌رساندند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون