• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3924 -
  • ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۷ مهر

شرايط تيم ملي فوتبال ايران

امير حاج‌رضايي كارشناس فوتبال

1- انجام بازي‌هاي تداركاتي براي شناخت بيشتر كادر فني از بازيكنان صورت مي‌گيرد. تجربه‌اي كه از آقاي كي‌روش كسب كرديم ما را به اين نقطه مي‌رساند كه او تاكنون حدود ۱۵ بازيكن را شناخته است و مي‌خواهد مابقي بازيكناني را كه روي انتخاب آنها شك دارد، بسنجد. عملكرد تيم ملي را نمي‌توان با يك ديدار تداركاتي مقابل توگو سنجيد. بايد به اين تيم زمان داد تا بدانيم راه و روشي كه آقاي كي‌روش براي تاكتيك تيم ملي در جام جهاني در نظر گرفته است چگونه خواهد بود. شايد او همچون مربياني نظير مورينيو و سيمئونه مي‌خواهد با تاكتيك دفاعي به نتيجه لازم برسد.
2-  برخي مربيان مثل مورينيو نظريه شان كسب نتيجه به هر قيمتي است و پيروزي را به بازي زيبا و هر چيز ديگري ترجيح مي‌دهند. بايد ديد كي‌روش چه روشي را در ادامه فاصله كمي كه تا جام جهاني باقي مانده است، در نظر خواهد گرفت. براي حضور در مرحله دوم جام‌جهاني، بايد ديد با چه تيم‌هايي بازي خواهيم كرد نبايد انتظار بيهوده از تيمي داشت كه شايد توان ارايه بازي ايده‌آل مقابل حريفان ابرقدرت جهاني را نداشته باشد. به همين خاطر صعود تيم ملي به دور دوم جام جهاني بستگي به قرعه‌مان در جام جهاني خواهد داشت. كار بسيار سختي در جام جهاني داريم و نبايد انتظار بي‌جا براي طرفداران فوتبال كشورمان ايجاد كنيم كه بايد و تحت هر شرايطي به دور دوم برسيم.
3-  نقد از روند آمده‌سازي تيم ملي بايد صحيح و در يك راستاي مشخص باشد تا مشكلات فني تيم ملي برظرف شود، جامعه رسانه وظيفه دارد مردم را نسبت به واقعيتي كه در آن قرار داريم، آگاه كند. درباره همين اتفاقي كه در استقلال تهران رخ داده است من نقدهايي را مي‌بينم كه هدفش زشت است. مثلا زماني كه آقاي منصوريان آمده بود، مي‌گفتند كه خيلي جوان است و به درد نمي‌خورد. حالا كه شفر ۶۷ ساله آمده است همان‌ها مي‌گويند پير است و باز هم به درد نمي‌خورد. آن مشكلات نشان مي‌دهد ما در بيان انتظارات‌مان و حل مشكلات جاري نيز فكر و منطق خاصي را پيش نمي‌بريم.
4-  به شخصه به آينده تيم ملي اميدوارم. مي‌توانيم نتايج خوبي بگيريم و آينده تيم ملي را تا حدود زيادي، تامين هم كرده باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون