• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3928 -
  • ۱۳۹۶ شنبه ۲۲ مهر

ترامپ حرف تازه‌اي نزد

وي در ادامه سخنانش با تاكيد براينكه بند به بند برجام از سوي ايران در حال اجرايي شدن است، گفت: برجام باعث شده و خواهد شد كه ايران نتواند به سلاح هسته‌اي دسترسي پيدا كند. برجام يكي از ركن‌هاي اصلي نظام منع توليد سلاح هسته‌اي است. ما يك مسووليت جمعي داريم كه از برجام به خاطر امنيت جمعي حمايت كنيم. روندهاي داخلي امريكا بعد از سخنراني ترامپ حالا در دست كنگره امريكا است. برجام يك مساله داخلي امريكا نيست و قطعنامه‌اي است كه به تاييد شوراي امنيت سازمان ملل رسيده است. اتحاديه اروپا به شكل مشخص و روشن تاكيد كرده كه برجام به قوت خود باقي است و اتحاديه اروپا به شكل كامل از برجام حمايت مي‌كند و خواهان اجراي بند به بند برجام توسط امضاكنندگان آن است.
موگريني در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري كه از وي سوال كرد آيا رييس‌جمهور امريكا مي‌تواند برجام را لغو كند؟ گفت: برجام يك توافق دو جانبه يا معاهده بين‌المللي نيست بلكه يك متمم بسيار طولاني بر قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل است و تا آنجا كه من مي‌دانم هيچ كشوري در سطح بين‌المللي نيست كه بتواند يك مصوبه شوراي امنيت سازمان ملل را كه با اتفاق آرا به تصويب رسيده و اجرايي شده است را زير پا بگذارد. اين توافق مورد حمايت همه جامعه بين‌المللي است و همه خواهان اجراي بي‌نقص آن هستند. و هيچ رييس‌جمهوري در هيچ كجاي دنيا نمي‌تواند توافق را لغو كند. برجام تعهداتي را مشخصا درباره برنامه هسته‌اي ايران تعيين مي‌كند كه اين تعهدات در حال اجرا شدن هستند. رييس‌جمهور امريكا اختيارات زيادي دارد اما پايان دادن به برجام از اختيارات وي نيست. درباره آينده برجام هم مي‌توانم بگويم كه اتحاديه اروپا از ادامه اجراي اين توافق حمايت مي‌كند.
موگريني درباره مذاكره مجدد پيرامون برجام نيز گفت كه بايد از مقام‌هاي ايراني در تهران سوال شود كه آيا مايل به انجام چنين كاري هستند يا خير؟

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون