• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3935 -
  • ۱۳۹۶ يکشنبه ۳۰ مهر

سرخط خبرها

   رحمت‌الله مهابادي، مديرعامل شركت فرودگاه‌ها
ورود نخستين رادار به كشور؛ دومين و سومين رادار مراقبت پرواز تا سه ماه آينده به كشور وارد خواهند شد و با اين اقدام، دخالت مستقيم مراقبات پرواز كاهش مي‌يابد. شغل مراقبت پرواز از مشاغلي است كه نتايج آن به سرعت در زندگي مردم و در حمل و نقل هوايي ديده مي‌شود؛ شغلي پويا، هيجاني و چالشي است كه فرد را در موضع قدرت قرار مي‌دهد.

 عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي
فارغ از بحث كريدورها و راه‌آهن با ازبكستان مي‌توانيم بر روي پروژه قطار مسافرتي مشهد-تاشكند نيز فكر كرده و آن را عملياتي كنيم كه اگر آمادگي از سوي كشور ازبكستان هم اعلام شود براي ويزاهاي مسافرتي بايد تسهيلاتي قائل شويم كه از اهميت بالايي برخوردار است.

   اميدعلي پارسا، رييس مركز آمار ايران
سرشماري در نظام آماري مدرن حذف شده است و بايد به سمت اصلاح قانون آمار كشور برويم. در كشور بستر مدرن‌سازي آماري از اين سال شروع مي‌شود و سه قوه بايد همكاري كنند، زيرا در حال گذار از آمارهاي سنتي به مدرن هستيم. براي رسيدن به مدرن‌سازي آماري پيش‌نيازهايي لازم است كه يكي از آنها اصلاح قانون است كه بايد ضمانت اجرايي داشته باشد.

 محمدجواد آذري‌جهرمي، وزير ارتباطات
 و فناوري اطلاعات
گزارشي از دوستان در خصوص اخذ هزينه از پيامك‌هاي ارسالي به شماره صدونودوپنج دريافت كردم و پس از بررسي متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه به دليل پيكره‌بندي اشتباه در سامانه اين هزينه كسر مي‌شد. بنا بر اعلام اپراتورهاي اول و دوم از ساعت يازده شب گذشته اين ايراد برطرف و هزينه‌هاي كسر شده طي چند روز آينده عودت داده خواهد شد. ايراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد.  

   هيات دولت
 بر اساس تصويب‌نامه هيات وزيران، شماره‌گذاري خودروهاي نظامي و انتظامي از شرط اسقاط خودروي فرسوده معاف شد. طبق مصوبه قبلي هيات وزيران، شماره‌گذاري خودروهاي با مصرف سوخت 5/8 ليتر به بالا مشروط به اسقاط يك دستگاه خودروي فرسوده بود.

   رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهوري تركيه
كشورهاي عضو D8 بايد دلار را از مبادلات تجاري حذف و با ارزهاي ملي خود انجام دهند كه در اين صورت ارزهاي آنها از فشار دلار آزاد خواهد شد. اگر اين كشورها مبادلات خود را با ارزهاي ملي خود انجام دهند، ارز آنها از فشاري كه به واسطه مبادلات خارجي با دلار تحمل مي‌كند، رها خواهد شد. اگر ما تجارت را با ارزهاي ملي انجام دهيم، همه كشورهاي عضو از اين مساله سود خواهند برد. اعضاي كشورهاي D8 شامل ايران، بنگلادش، اندونزي، مالزي، نيجريه، پاكستان و تركيه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون